• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hyvät hanskat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wekkuli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ite käytän Halvarsson merkkisiä kintaita ja erittäin tyytyväinen olen ollut. Hanskassa on tarpeeksi suojaa ja erittäin tukevat. Rystysissä on tuuletusräppänät, eikä ainakaan omat kädet hikoa. Hintaa oli 120 euroa BW:ssä, mutta lähti reiluun 100 euroon.

Hyvä ostos.

Richoissa oli pitkään myös taipumusta painaa pidemmässä ajossa rystysistä. Eli tuolla merkillä todnäk ei kannata ostaa kamalan naftia kokoa.
Mjoo. Itse pelkäsin samaa alussa. Viikon verran pidettyäni niitä ajossa ja ekat kaksi iltaa sohvalla hanskat kädessä kaljaa juotuani totesin, että ne alkoivat istua paremmin. Mulla ei siis paina yhtään ko. hanskat. Ekana puutuu perse
tounge.gif

Itse suosittelen Iconin Merk-hanskoja, niitä pitkiä. Tuollaiset tuli tilattua ja suojat ainakin kohillaan ja todella mukavat kädessä. L-koko on juuri oikean napakka ja hanska istuu kuin, no, hanska. Ainakin superbikers.fi sivuilta saa, muualta en tiedä saako Suomesta.

Osaaks kukaan verrata vanhoja ja uusia SP-2 keskenään? Onko eroja?

Noi omat on joku 4v vanhat ja alkaa olla jo vaarallisen reikäiset.

Mulla jotkut Eurobikerista ostetut 79e kokonahkaiset Sweepin SR2 mallit ja muuten ihan ok, mutta kuten tuotekuvauskin kertoo, niin kyse on täysin vuorettomasta hanskasta.  Erittäin ISO miinus tästä, koska saumat painaa aika ikävästi kämmenselkiin peukaloiden ympärille vaikka ajaisi lyhyenkin matkan ja painaumat on kipeät.
En usko, että pysyisin itse ajamaan hanskoilla esim. 200km matkaa kerta-ajona.

Muuten hanska istuu käteen hyvin ja on kesäkeleille sopivan viileä.
Olisit ostanut oikean kokoiset hanskat
biggrin.gif

Ihan parhaat nahkahanskat noi sr2 sweepit(40€ mp07 messuil) ja ei paina saumat.

Pitääpä herätellä tätä, kun eilen ostin hanskat päädyin ixs
hanskaan. Kävin kolmessa kaupassa Turruussa, ja sovittelin hemmetisti. Toi sweepin sr2 ois ollu muuten hyvä, mutta oikeen kokosessa hanskassa keskisormi oli helvaton ahdas, ja rystyssuojakin paino vähän. Seuraava koko taas oli iso, pitkä sormista. Sweepin kaupan täti muuten sanoi että ei saa ostaa liian pieniä nahkahanskoja, koska niistä repee äkkiä saumat. Tuli melkeen ostettua isohkot noi ixs:ät sitten, mutta ei haitanne kun on ohut vuori. Kriteereinä oli: (alle 100€) 1) Ei liian paksut, eli tuntuma, 2) ylettää kunnolla hihan päälle 3) katu-uskottavuus/suojaus. Tässä ixs:sä oli paras intergraatio ao. kriteereistä. Ajelin myös motaria 43km eilen n. 21.40-22.00 oli 9-7. C lämmintä, ja vaikka tuntus hiukan viileeltä lopussa, niin ois ajanu ainakin tunnin ennenkun nakit jähmeessä.

Toista kesää käytössä Held Force hanskat, todella hyvät.

Sweepin vanha niitillinen malli on ainakin ihan surkea, toivottavasti uudet ovat kestävämpiä. Mukavat kädessä, kyllä, mutta niitit tarttuvat asfalttiin kaatuessa ja repäisevät kämmenen heikon nahan heti auki. Lieneekö tässä syy siihen, että uudessa ei enää niittejä ole.

Louisilla näytti olevan Vanuccin hanskat restpostina 19.95€ norm. 59,95€ Hanskat . Mahtaako kellään olla käyttökokemuksia näistä hanskoista? Entä koko - onko normaali mitoitus?

Olen itse ajatellut tilata tuollaiset. Näyttävät melko lämpöisiltä, joten olisivat varmaan mukavat IXSien jäädessä liian kylmiksi. Samalla ajattelin tilata Abusin hälyttävän jarrulevylukon.
Ostin itse noi vanuccit saksassa ajellessani, ja tähän astiset (noin 3000km) kokemukset ovat pelkästään hyviä. Mukavan viileät ja pehmeää hyvän tuntuista nahkaa ovat. Voin suositella hyvin kesäkeleille, jotka tosin täällä suomessa alkaa pikkuhiljaa hiipumaan.

Sweepin S2R:t hajosivat ekasta kevyestä kaadosta parista paikkaa. Nahka oli todella ohutta ja heikkoa. Lisäksi koko päivän ajeluilla suojat rupesivat painamaan ikävästi rystysistä.

Nyt on käytössä Halvarssonin Dinot ja ainakin kädessä paljon mukavammat ja kestävämmän oloiset kuin Sweepit, nahka vaikuttaa paksummalta. Radalle tai pidemmälle reissulle en ole Dinojen kanssa vielä kerinnyt.

Back