Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Määrittele kulutuskestävyys.. 5000km, 10000km, 20000km ..kulutuskestävyyttä mutkateille
No kyllä ainakin 10 tonnia pitäisi ilman pelleilyjä selvitä, vai liekkö mahdottomuus veturillaMäärittele kulutuskestävyys.. 5000km, 10000km, 20000km ..kulutuskestävyyttä mutkateille
Mutta takapallo ei sitä reilusti yli kymppiä kestä. Aika paljon sillä ajaa, mutta tossa pyörässä paljon vääntöä, ja tehokas moottorijarru, niin kuluttaa takasen.Tähänkään ei ole kuin yksi vastaus!!Pirellin Diablo!!![]()
![]()
Hmmm..mä oon käyny radalla,keulinu ja muutenkin ajanu aika rasittavaa ajoa + käytän paljon moottorijarrutusta...kilometrejä nykyisellä Diablo Corsalla (perusdiabloa pehmeämpi) n. 8tkm ja pintaa on vielä ihan hyvin että varmasti menee vielä monta tonnia.Mutta takapallo ei sitä reilusti yli kymppiä kestä. Aika paljon sillä ajaa, mutta tossa pyörässä paljon vääntöä, ja tehokas moottorijarru, niin kuluttaa takasen.
No hyvinpä on kestänyt. Ootko kuinka reiluja paineita pitänyt?Hmmm..mä oon käyny radalla,keulinu ja muutenkin ajanu aika rasittavaa ajoa + käytän paljon moottorijarrutusta...kilometrejä nykyisellä Diablo Corsalla (perusdiabloa pehmeämpi) n. 8tkm ja pintaa on vielä ihan hyvin että varmasti menee vielä monta tonnia.Mutta takapallo ei sitä reilusti yli kymppiä kestä. Aika paljon sillä ajaa, mutta tossa pyörässä paljon vääntöä, ja tehokas moottorijarru, niin kuluttaa takasen.mut tosiaan..jos sun renkaiden pitää kestää joku 15tkm---> ni osta mäcädämit ja liukastele niillä..![]()
![]()
Joo siis tietenkin tonnisen twinin moottorijarru on eri luokkaa kuin kusiaisen,mutta tuskin se ny kestoikää puolittaa tai edes lähelle ja on se kesto myös muistakin tekijöistä kiinni. On itsellekin ollu toi kesto todellinen yllätys,koska oma ajo ei tod. ole rauhallista. Nokitteluakin tulee harrastettua paljon,et ei mulle vaan mee jakeluun miten vois vaan pelkän väännön ja moottorijarrutuksen takia kulua niin helkkaristi eri tavalla..No hyvinpä on kestänyt. Ootko kuinka reiluja paineita pitänyt?
Toisaalta tollasessa vtr:ssä kuitenkin sitä vääntöä enemmän, niin tulee helposti sitten väänneltyä aina alakierroksilla. Ja twinin moottorijarru aika lailla voimakkaampi kun 636:ssa.
Tai ainakin omassa fillarissa on, joka varmaan melko samantyylinen kun toi vtr, ainakin kun vertaa viime kesäseen kusiaiseen.
V-twinin moottorijarrun voima on monin kertainen verrattuna pieneen rivikoneeseen, mutta ehkä sitäkin tärkeämpi tekijä kumin kestävyyden kannalta on vain silloin tällöin tuleva repäisevä kiihdytyspulssi. Pieni rivikone kiertää satasessa 5000+ rpm ja iso twini n.3000. Jos kiihdyttää yhtä kovaa, mutta voimapulsseja tulee vain vähän yli yksi neljäsosa, niin onhan se selvää, että niiden pulssien on oltava todella rajusti voimakkaampia. Kaverin Millessä muotikumi Diablo kesti 3500km.Joo siis tietenkin tonnisen twinin moottorijarru on eri luokkaa kuin kusiaisen,mutta tuskin se ny kestoikää puolittaa tai edes lähelle ja on se kesto myös muistakin tekijöistä kiinni. On itsellekin ollu toi kesto todellinen yllätys,koska oma ajo ei tod. ole rauhallista. Nokitteluakin tulee harrastettua paljon,et ei mulle vaan mee jakeluun miten vois vaan pelkän väännön ja moottorijarrutuksen takia kulua niin helkkaristi eri tavalla..No hyvinpä on kestänyt. Ootko kuinka reiluja paineita pitänyt?
Toisaalta tollasessa vtr:ssä kuitenkin sitä vääntöä enemmän, niin tulee helposti sitten väänneltyä aina alakierroksilla. Ja twinin moottorijarru aika lailla voimakkaampi kun 636:ssa.
Tai ainakin omassa fillarissa on, joka varmaan melko samantyylinen kun toi vtr, ainakin kun vertaa viime kesäseen kusiaiseen.Yks tärkeä tekijä on myös se,ettei revittele ennen kuin rengas on lämmin-->kuoriutuu paljon hitaammin. Paineet olen pitäny 3:ssa tai vähän alle ...hyvin on pitäny ja kestäny.![]()
![]()