• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hyvä, edullinen ja kestävä rengas ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Venudi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt viisaat
bowdown.gif
suositetkaahan uusia kumeja veturiin . Ei tartte olla mitään kisa/ratagummeja. Enemmäkin pitoa ja kulutuskestävyyttä mutkateille .
062802moto_prv.gif

JOVAIN NET KESTÄÄ::::
sport05.gif

Noi Metzelerin Marathonit, ei sit muita tarvii kysellä jos tämmöset saat jostai kii. Harmi vuan ko eivät tie enää tota ME88:ia ! Ei ollut tietysti menekkiä riittävästi ku semmose osti nii jovain jutas kovin sillä. Takana siis ehoto renkas!

ME880 on se nykyää ja eiköhä se tollaki 15tkm mene. Etiä kelpuutan vain ME33 Laserin tai 880:n. Tuoki o nykyää joku ME330, et sillä sit vain...

Vai saikos sitä 600:seen, eläppäs ku tarkistan.....
sport05.gif

TopicImage_7_20040226_105337.jpg

Tähänkään ei ole kuin yksi vastaus!!  
biggrin.gif
Pirellin Diablo!!  
buttrock.gif
Mutta takapallo ei sitä reilusti yli kymppiä kestä. Aika paljon sillä ajaa, mutta tossa pyörässä paljon vääntöä, ja tehokas moottorijarru, niin kuluttaa takasen.

Mutta enpä nyt mitään mäkädämejä suosittele. Diablot menee sen alle 10000km, mutta pitää sitten kunnolla. Ja ovat vielä ihan suht koht edukkaat nykyään.

Mutta takapallo ei sitä reilusti yli kymppiä kestä. Aika paljon sillä ajaa, mutta tossa pyörässä paljon vääntöä, ja tehokas moottorijarru, niin kuluttaa takasen.
Hmmm..mä oon käyny radalla,keulinu ja muutenkin ajanu aika rasittavaa ajoa + käytän paljon moottorijarrutusta...kilometrejä nykyisellä Diablo Corsalla (perusdiabloa pehmeämpi) n. 8tkm ja pintaa on vielä ihan hyvin että varmasti menee vielä monta tonnia.
thumbs-up.gif
mut tosiaan..jos sun renkaiden pitää kestää joku 15tkm---> ni osta mäcädämit ja liukastele niillä..
biggrin.gif

Kyllä Macadam ihan hyvä rengas on ja kestävä. Ikinä ei ole yllättänyt sateellakaan (negatiivisesti). Hätäisesti kun kääntää kahvaa, saattaa kyllä vähän lipsua kuivallakin.

Justiinsa tuli 15500 kilometriä täyteen Metzelerin Z6:lla, takarenkaalla. Olen todella yllättynyt - muilla gummeilla on ollut taipumus loppua jo alle kymppitonnissa. (No myönnettäköön tässä, että sakkorengashan se on, ja ollut jo tuhannen kilsaa. Mutta vielä viikonlopun ajattelin sillä ajella.) Todella hyvä rengas minun tyyliseeni ajoon. Ei yllättänyt radallakaan. Uuden samanlaisen ajattelin laittaa.

Hmmm..mä oon käyny radalla,keulinu ja muutenkin ajanu aika rasittavaa ajoa + käytän paljon moottorijarrutusta...kilometrejä nykyisellä Diablo Corsalla (perusdiabloa pehmeämpi) n. 8tkm ja pintaa on vielä ihan hyvin että varmasti menee vielä monta tonnia.  
thumbs-up.gif
mut tosiaan..jos sun renkaiden pitää kestää joku 15tkm---> ni osta mäcädämit ja liukastele niillä..
biggrin.gif
No hyvinpä on kestänyt. Ootko kuinka reiluja paineita pitänyt?

Toisaalta tollasessa vtr:ssä kuitenkin sitä vääntöä enemmän, niin tulee helposti sitten väänneltyä aina alakierroksilla. Ja twinin moottorijarru aika lailla voimakkaampi kun 636:ssa.

Tai ainakin omassa fillarissa on, joka varmaan melko samantyylinen kun toi vtr, ainakin kun vertaa viime kesäseen kusiaiseen.

Mutta joo, osta diablo, mieluummin kun joku kivipala vanteen ympärille.

Toisaalta tollasessa vtr:ssä kuitenkin sitä vääntöä enemmän, niin tulee helposti sitten väänneltyä aina alakierroksilla. Ja twinin moottorijarru aika lailla voimakkaampi kun 636:ssa.

Tai ainakin omassa fillarissa on, joka varmaan melko samantyylinen kun toi vtr, ainakin kun vertaa viime kesäseen kusiaiseen.
Joo siis tietenkin tonnisen twinin moottorijarru on eri luokkaa kuin kusiaisen,mutta tuskin se ny kestoikää puolittaa tai edes lähelle ja on se kesto myös muistakin tekijöistä kiinni. On itsellekin ollu toi kesto todellinen yllätys,koska oma ajo ei tod. ole rauhallista. Nokitteluakin tulee harrastettua paljon,et ei mulle vaan mee jakeluun miten vois vaan pelkän väännön ja moottorijarrutuksen takia kulua niin helkkaristi eri tavalla..
crazy.gif
Yks tärkeä tekijä on myös se,ettei revittele ennen kuin rengas on lämmin-->kuoriutuu paljon hitaammin. Paineet olen pitäny 3:ssa tai vähän alle ...hyvin on pitäny ja kestäny.
thumbs-up.gif

Mites olis se uus Diablo Strada?

Tai ainakin mitä itsellä on Pirelleistä kokemusta, ostaisin tuon.

15100009_diablo_strada_r.jpg

Eteen vaikka tavallinen Diablo.

Macadamia en suosittele mihinkään on meinaan sen verran petollinen gummi että lähtee yllättäen alta  
crazy.gif
muutaman karmeen tilanteen kokeneena voin sanoo  
omg.gif
kestihän se ton 10000 km mutta oli karmeen muotonenkin ku vaihdettiin, otin siitä muutaman kuvan loppukunnossa tarttis laittaa ne tänne niin näkisitte  
crazy.gif

Itselläni veturissa alla Dunlop D205 kumit. Nyt ajettu joku 5000km ja edelleen hyvässä kunnossa. Tuosta matkasta ajettu useampi sata jopa radalla (riittävät tälläiselle "normi"kuskille).

Joo siis tietenkin tonnisen twinin moottorijarru on eri luokkaa kuin kusiaisen,mutta tuskin se ny kestoikää puolittaa tai edes lähelle ja on se kesto myös muistakin tekijöistä kiinni. On itsellekin ollu toi kesto todellinen yllätys,koska oma ajo ei tod. ole rauhallista. Nokitteluakin tulee harrastettua paljon,et ei mulle vaan mee jakeluun miten vois vaan pelkän väännön ja moottorijarrutuksen takia kulua niin helkkaristi eri tavalla..  
crazy.gif
Yks tärkeä tekijä on myös se,ettei revittele ennen kuin rengas on lämmin-->kuoriutuu paljon hitaammin. Paineet olen pitäny 3:ssa tai vähän alle ...hyvin on pitäny ja kestäny.  
thumbs-up.gif
V-twinin moottorijarrun voima on monin kertainen verrattuna pieneen rivikoneeseen, mutta ehkä sitäkin tärkeämpi tekijä kumin kestävyyden kannalta on vain silloin tällöin tuleva repäisevä kiihdytyspulssi. Pieni rivikone kiertää satasessa 5000+ rpm ja iso twini n.3000. Jos kiihdyttää yhtä kovaa, mutta voimapulsseja tulee vain vähän yli yksi neljäsosa, niin onhan se selvää, että niiden pulssien on oltava todella rajusti voimakkaampia. Kaverin Millessä muotikumi Diablo kesti 3500km.
Itselläni on Vifferissä Z6:t eikä 4tkm matkalla ole kulumisen jälkiä vielä oikein edes ilmennyt näillä kevään karkeillakaan keleillä. Ahvenistolla olin ajelemassa viime perjantaina eikä pidossakaan ole sen perusteella mitään moittimista. Sen verran, mitä pyörässä on kallistusvaroja niin ainakin piti. Tuli ostettua toinen samanlainen jo varastoon, mutta täällä olevien juttujen perusteella sitä ei pian tänä kesänä tarvitse edes vaihtaa. Kilometrejä tulee katupyörään enää noin 15000 kaudessa, kun loput menee katuenduron mittariin. Enskaan kilometrikunkku lienee Mezelerin Tourance.

Back