• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hong Kongin mp-varusteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kale
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
On näemmä tullut Honkkariinkin prätkävehkeitä myyntiin. Jo viime kesänä myynnissä olleiden kypärien lisäks nyt on takkeja, housuja, saappaita ja yhdet hanskatkin. Saappaat ei kyllä oo pahan hintaiset, 59e maksavat. Siitä en kyllä tiedä, että onko noilla kamoilla mitään virkaa, mut halvempia ovat kuin merkkitamineet.
nixweiss.gif

Tämä kiinnostaa minuakin. Vatuttaa kun halvimmatkin tuuli housut maksaa 100 € vaikka on valmistettu made in lapsityövoima ja samaa halpis pashaa kun muutkin saman tehtaan housut, mutta kun niisä lukee että tarkoitettu moottoripyöräilyyn, niin hinta on aina ihan hillitön. Kilpailua kaipaava.

Jos nuo buutsit on tourinkimalliset Akito-merkkiset, niin ovat kyllä hintansa väärti. Itse asiassa vähän jopa päälle. Ostin sellaiset viime syksynä Jyväskylän kupeesta, Jyskän Varastomyymälästä ja on kyllä maksaneet itsensä takaisin reilusti. Pitävät jopa vettä. En tosin ole rankkasateessa niillä ajanut, mutten yleensä aja muutenkaan ko. kelillä.
Epäilen että voisivat olla vastaavat, kun hinta on samoilla kieppeillä ja Jyskän myymäläkin on tuommoinen halpataivas.

Näkyi honkkarissa olevan myös telineellinen kemikaaleja: vahoja ja puhdistuaineita kypärään ja pyörään. Itse hivelen mopoon kyllä edelleen Auto-glymin mönjiä.

En löytänyt kuvaa Akiton kengistä noista Honkkarin nettimainoksista, mutta mikäli ovat samanlaiset kuin omat Akitot, niin ei mene rahat hukkaan vaikka jonkun kympin noihin kenkiin sijoittakin. Moiset kengät tuli talven aikana Englannista muun tilauksen "täytteenä" kun olivat niin halvat ( Sulo Vilen: No ku halavalla sain...) ja on olleet yllättävän hyvät. Nettisivuilla kehuttiin vielä olevan vesitiiviit, mutta siitä en osaa vielä sanoa mitään ku on ollu niiiiiiin hienot ajokelit.
062802jumpie_prv.gif
....mutta vielä on kesää jäljellä...

Tässä kuvaa omista Akiton kengistä. Lieneekö samat kun Honkkarin saapikkaat?

Onko siellä Jyskän Varastomyymälässä muitakin mp varusteita ?
Minkä hintasia on rotsit ja housut noissa liikkeissä ?

Rouvalle ja tyttärelle haettiin nuo naistenmallin saappaat honkkarista Kangasalta. Kovin molemmat ovat niitä kehuneet, että tukevan tuntuiset ja samalla mukavasti istuvat jalassa... Veden pitävyydestä ei (vielä) ole tietoa kun on olleet niin poutaiset ajokelit lähipäivinä
smile_org.gif

Eikä tarvitse huomauttaa, että "kyytiläisille ostetaan c-osaa halpiksesta ja kuskille priimaa", ovat nimittäin nuo kuskin saappaat vuodelta -89, enkä muista edes merkkiä
biggrin.gif
tounge.gif

Jyskän myymälässä oli semmosia ainakin mopokäyttöön sopivia kypäriä. Ihan asiallisen näkösiä. Avo visiirillä, umpi- ja crossipottia. Hyllyissä oli myös parin kympin hintaluokan ajohanskoja. Semmosia tourinkirukkasia ilman sen kovempia suojia.
Oli siellä viime syksynä jotain tekstiiliajoasuja. Malliltaan tosin parin kolmen vuoden takaa, mutta hinnaltaan edullisia ja varmaan paremmat kuin ei mitään. Itse asiassa ne oli jotain Lidlin ja Louisin edullisten kamojen välimaastosta. Hintaa en ihan tarkkaan muista, hypistelin niitä nimittäin viimeksi syksyllä. Mun ajokamat on nahkaa, niin en edes ole tekstiilejä ostamassa.
En ole hetkeen tuolla käynyt, mutta epäilen valikoiman olevan kokolailla samoissa puissa.

hmm.. joo ite kattelin kun ohi kävelin JA OHI KÄVELIN..
eipä takki ainakaan näyttäny ees kokeiltavan näköiseltä..
mutta on kait se parempi ku verkkatakki.

Katselin noita ajovarusteita tänään Lahden Honkkarissa. Sovitin takkeja ja housuja. Joko olen ihan täysi uuno näissä vaateasioissa tai sitten hinta ja laatu (päällisin puolin tarkasteltuna) on kohdallaan. Takki hintaan noin 130 ja housut about 60 euroa. Tuntu ihan napakalta materiaalilta, takissa irrotettavat vuoret ja paljon säätöjä.

Eikö kellään ole käyttökokemusta noista tekstiileistä? Tuohon hintaan houkuttelee, kun nykyiset on 15 v vanhat.

No minäpä kävin tänään hong kong:ssa sovittelemassa ajoasuja. Olin jo kovasti ostamassa niitä, mutta pois riisuessa napit lenteli sinne sun tänne, niin ripustinpa takaisin henkariin ja poistuin vähin äänin. Olinkin jo melkein unohtanut, että siitä laadusta pitää ja kannattaa maksaa.
Puku maksoi vain n. 190 euroa yhteensä, eli ei paljo mitään, mutta paskasta se on iso hinta.
crazy.gif

Mulla on sitten varmaan virheellinen pari kun kerran pitävät vettä. En aio valittaa.
cool.gif

Tosin olen kyllä käsitellyt saappaiden saumat samalla rasvalla, jolla takkinikin voitelen.

Näkyipä ko. popoja taas olevan Jyskässä. 59 euroo.

Kokemuksesta voin sanoa että honkkarin halpispotta (se aukeava leuka malli) ON hiljaisempi kuin schubert s1 potta. Ja sen on pari kaveriakin kokeilemalla todennut.
Kestävyys ja turvallisuus onkin sitten ei hintaluokkaa. (mutua)
Mutta kai noissa jonkunlainen palautusoikeus?

Kokemuksesta voin sanoa että honkkarin halpispotta (se aukeava leuka malli) ON hiljaisempi kuin schubert s1 potta. Ja sen on pari kaveriakin kokeilemalla todennut.
Kestävyys ja turvallisuus onkin sitten ei hintaluokkaa. (mutua)
Mutta kai noissa jonkunlainen palautusoikeus?
Kävin minäkin kesällä pyörittelemässä noita pottia käsissäni. Huomasin juuri tuossa "aukeava leuka malli" kypärässä, että visiirin alareunan tiivistys oli jollain o-rengas tyyppisellä tiivisteellä. Ongelma näytti olevan siinä, että visiiri ei painunut o-rengasta vasten, vaan siihen visiirin alareunaan jäi nonen millin rako. Minulla on kerran ollut kypärä (ei halppis), joka vuoti tuosta samasta kohtaa ja oli todella vittumainen, kun satasen vauhissa tuuli suoraan silmiin niin, että vesi tuli silmistä.

Myös motoneteissä on samoja varusteita kuin honkkarissa. -30%

Mutta laatu ei vakuuttanut! Joten päädyin ostamaan richan vedenkestävän asun. Voittaa ainakin noi tekeleet 10-0!

Nyt kun alet on jo alkanut kannattaa hakea varusteet muualta!

Kypäristä ei kokemusta.

Back