• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hondalla ajavia? 1000RR jousitus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Athene
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Athene

Lady, Sexy Lady
Paljonko takapään painuman pitäisi olla 1000 RR Bladessa? Progressiivinen jousitus, eli erilainen kuin esim. Yammuissa tai Suzukeissa..

mulla taitaa olla 15 mm...tosin iskarina wp ja alusta muutenkin erikoisesti säädetty...
smile_org.gif

Mulla on ihan vakio 2006 1000RR. Koko takasen painuma kuskin kanssa paikallaan on jossain 33-35mm välillä
(pyörän oma painuma 2-5mm sivutuella, pystyssä vapaana 20mm! johon tulee kuskin kanssa 13-15mm lisää)?

Täältä löytyy jotain suosituksia milleinä Fireblades.
Kuten myös tästä löytyy jotain järjellistä pari ensimmäistä postausta lukemalla 1000RR Setting Rider Sag.

Olisko näistä Dave Moss:n neuvoista apua? Osoitteesta http://www.onthethrottle.com/v2/ löytyy kaverin hyvät videot painumien mittaamisesta 1000RR:llä. Saitilla menusta "Suspension" > "Stock Bike Sag" > "Sag setup With Dave Moss" mittailee hondaa ja "Suspension" > "Honda" > "CBR1000RR" mittaillaan 2007 mallia. Mossin opeilla alustasta tuli mun mielestä aika löysä myös takaa (edestähän se ainakin minusta voi ollakin). Ajettavuus paranee silti todellakin oleellisesti verrattuna tehdasasetuksiin. Tälläiselle 70kg varusteet päällä olevalle kaverille tehdasjouset tuntuu olevan mitoitettu aivan liian kovaksi (pitäähän niiden pystyä vakiona kantamaan myös ne plösöimmät amerikkalaiset?)?

Ensin pistin takasen preloadin Mossin ohjeilla ja painumien mittaamisella 1-3 mutta nyt sitä on vähitellen kiritty 5:lle myös kadulle (eli vähän tiukahko).
Edessä 1-3 on mulle sopiva (1 katu, 3 rata), kun se vakiona oli 7! Etunen voisi hyvin olla kovempikin, jos aikoo radalla tulla tiukkaan jarruihin mitä minä en todellakaan tee (ei se nyt tuostakaan mulla pohjaa mutta sukeltaa aika hyvin (= liikaa) jos vähän tiukemmin joutuu joskus jarruttamaan).
smile_org.gif

-> .. hieman alusta elää Motoparkissa nopeissa mutkissa, mutta ei vielä rauhattomasti ..

Edit1: korjailtu ja koetettu vähentää sekavuutta
Edit2: BTW kaikista hyvistä neuvoista huolimatta olen tehnyt itselleni säätämisen yksinkertaisemmaksi lähtemällä liikkeelle kaikissa säädöissä "full softista". Sanovat että säädöistä ei tule niin tarkkoja kuin toisinpäin mutta jotenkin se on tuntunut ainakin mulle yksinkertaisemmalle ajatukselle ruveta kirimään alustaa vauhdin mukaan ja laskea ne käännöt ja kliksut myös pehmeestä kovaan päin. Vähänhän se on jehovalaista mutta minkäs teet kun on pehmee pää. Täytyy kokeilla joskus tehdä homma ortodoksisemmin oikein vaikka tuntuu toimivan näinkin.

mulla taitaa olla 15 mm...tosin iskarina wp ja alusta muutenkin erikoisesti säädetty...
smile_org.gif
Mikä WP:n malli on? Olet ilmeisen tyytyväinen? Miten päädyit WP:hen Öhlinssin sijasta? Mikä on oleellisin ero vakioon paitsi että on monipuolisemmin säädettävissä?
Ainakin nyt tarjolla olevista näyttäisi sopivuustaulukon mukaan olevan 4014 Spin mikä menis 1000RR:ään WP-suspension recommendations [pdf].
Joku sanoi että WP:t olis helpompi säätää kuin Öhlins, pitäneekö paikkansa?

Back