• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Honda f6c

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
:orgmp:Olen aikeissa hankkia ensi kesänä Honda F6C:n. Kertokaa kokemuksia pyörästä. Hyviä ja huonoja. Huollon kustannukset, polttoaineen kulutus yms. kiinnostavat.

Top Gearissa kerrottiin seuraavaa:

sanoi:
At first sight the Honda F6C (or Valkyrie, as it's known in the States), is definitely a cruiser. It has high bars, no fairing, big Harley-style fenders and weighs a whopping 310kg. But it is no chrome-covered couch potato.

Honda designed the F6C as a 'performance cruiser', and modified their Gold Wing's 1,520cc flat-six shaft-drive motor with hotter camshafts, a new exhaust system and six carburettors instead of the GL1500's pair. The result is a peak output of about 100bhp, outclassing Yamaha's Royal Star and Harley's V-twins. The chassis is based around a new steel frame that holds a humungous pair of upside-down front forks and chrome-covered twin rear shocks.

There's no disguising either its sheer bulk or its weight at a standstill. But the seat?s fairly low as well as comfortable, and the bike's long wheelbase, low centre of gravity and wide bars allow confident feet-up manoeuvres at slow speed, helped by the six-pot engine which pulls effortlessly from just 25mph and 1,000rpm in top.

So the F6C is great for lazy cruising, but it's more impressive still when ridden harder. It'll head for a top speed of over 120mph and by cruiser standards the chassis is amazingly good, too. Suspension at both ends is fairly firm and well-damped, the fat Dunlop radials grip okay, there?s a reasonable amount of ground clearance and plenty of stopping power from twin front and single rear disc brakes.

The F6C rewrites the rule book on cruisers, proving that you can combine big, fat, all-American looks with serious speed and decent handling

Jos haet mukavaa ja luotettavaksi todetulla tekniikalla varustettua raskasta ja kohtuullisen tehokasta nautiskelu ja pitkänmatkan kulkupeliä, niin F6C on yksi vaihtoehto monien joukossa. Huollan oman pyöräni ite joten en siihen hinnoitteluun voi oikein ottaa kantaa. Eksoottisia osia ei kuitenkaan ole, joten varaosahinnat  ovat kohtuulliset. Paitsi renkaat jotka maksavat aika reilusti. Kuluminen on tietysti suhteessa kaasun ja jarrujen käyttöön samoin kuin muissakin pyörissä.
Polttoainetta kuluu luonnollisesti kuskin ajotavasta riippuen eri määriä. Ehkä tässä tapauksessa pyörän paino ja moottorin ominaisuudet vaikuttavat vielä normaalia enemmän. Elikkä kulutus vaihtelee ajatko huipputehoilla vai käytätkö hyväksesi vääntöä. Omat ääripäät on ollu 4,9 ja 8,0 litraa sadalla. Alin kulutus on saavutettu sekä yksin ajellessa että kaksi päällä pleksillä ja ilman. Kolmelta kesältä keskikulutus on 5,3 L ja ajettu veikkaan 85% emäntä kyydissä. Huomautan kuitenki että oma ajotapa on vähintäänkin rauhallinen
lookaround_orig.gif
, ja luulenpa että 15 L on paperia kun kaikkien 6:n kaasuttimen kurkut on ammollaan pitempiä aikoja kerrallaan.
Pyörä antaa tiettyyn pisteeseen asti anteeksi paljon, mutta mikään sportti se ei ole vaikka kallistusvaroja onkin riittävästi. Hitaissa, tiukoissa käännöksissä haukkaa jonkin verran sisäkaarteeseen, mutta kaksinkin ajettaessa on ihan mukavasti hallittavissa. Painoo kannattaa kunnioittaa jos ei tahdo kokeilla kengänpohjiensa pitävyyttä ja reisilihastensa vahvuutta.
Niin ja tosiaan jos oot pitkä kuski niin ei ole sun pyörä. Moottori on niin leveä, että jalkoja ei oikein saa eteenpäin siirrettyä. Ite oon 175 senttinen taapero ja mulle just sopiva 90 asteen polvikulma. Samoin tuo paljon parjattu satulakin on oikein mukavan tuntunen pehvan alla. Emäntäkin on ollu  tyytyväinen matkustajan penkkiin ja selkänojaan. Jalkatappien laskusarjan toki olen tehnyt ja nyt takana istuu yli 90 asteen polvikulmalla, jalat saa jopa suoriksi jos haluaa. On kuulemma tosi mukavaa. Ainaki saa pitemmillä matkoilla  vaimoa välillä herätellä...  
Kiltti, mukava, iso ja ponteva. 30 000 km takana ilman vikoja. Ite oon tykänny ja en vaihtais mihinkään muuhun. Piste. Käy liikkeessä tutkimassa ja kokeilemassa, mutta koeaja ehdottomasti! Ei kannata kylmiltään mennä hankkimaan, on sen verran erikoinen vekotin. Ihastut tai vihastut.
En hallitte linkittämistä, mutta hae Valkyrie Riders -hakusanalla, niin löytyy kaikki tieto mitä tarvitset.

Mukava peli.  
biggrin.gif

Allaolevan linkin takaa löytyy mun ja muiden juttuja.
Tietty linkit ja asiat saattavat olla hiukan vanhentuneita, koska topicci on käyty about vuosi sitten.

Lättäkuusjuttua

Ostin keväällä F6C:n kuten viestissäni joulukuulla uumoilin.
En saanut pyörään mukaan huolto-ohjeita, joten kiinnostaisi tietää hieman huolto-ohjelmasta. Öljyn vaihtoväli, nokkahihnan vaihtoväli, venttiilien säädön tarve? Onko huolloissa näin tee se itse miehen huomioitava jotain normaalien suodattimien ja öljyjen lisäksi?

Huoltohan on 6000 km välein. Tässä tärkeimmät.
Öljyt+suodatin 1,12,24t Eli 12 tkm välein
Mutta öljy ja suodattimet on halpoja... käytännössä joka huollossa.
Tulpat... 12 tkm välein
Venttiilit 18, 36 Eli 18tkm välein.
Jakohihna tarkistetaan 160000km välein.
smile_org.gif

Kytkin- ja jarrunesteet 18, 36 Eli 18tkm välein. Tarkastukset joka huollossa.
Kaasareiden synkkaus 12 tkm välein, onnistuu 4 mittarilla.

Katotaan jos saan aikaiseksi skannattua huolto-ohjelman. Laitan sitten tulemaan... Voi kestää.

Olen etsimässä mustaa F6C:tä, ei vaan ole tullut yhtään vastaan ...vielä. Onko kellään mahdollisesti tietoa myytävästä lättäkuutosesta?

Vantaalla Bike-Worldissa on myytävänä -98 mallinen F6C. Hinta taisi olla 14.900€. Väriä en muista, mutta oli kaksivärinen.

Vantaalla Bike-Worldissa on myytävänä -98 mallinen F6C. Hinta taisi olla 14.900€. Väriä en muista, mutta oli kaksivärinen.
Joo noteerattu on, se on jonkun niiden asiakkaan pyörä.
Jotta vielä tekis asiasta mahdollisimman vaikean itsellensä niin sen täytyy olla musta.
Eli noin vuoden kärsivällinen projekti taitaa olla edessä.

Back