• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Honda CBR 1000F -97 ketjut ja rattaat vaihtoon...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja krpk67
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Terve

Olisi meininki itse vaihtaa ketjut ja rattaat, mutta homma meinaa tyssätä siihen, että en saa eturattaan päällä olevaa koteloa irti. Siis se, johon tulee nopeusmittarin vaijeri kiinni. Netistä jo löysin kuvallisen ohjeen, jonka mukaan vain kolme pientä pulttia irti, niin pitäisi päästä vaihtamaan ratas. Mutta kun ei....olen kaikki näkyvillä olevat ruuvit irroitellut, joiden kuvittelen pitävän koppaa kiinni, mutta ei irtoa.

Löytyisikö täältä apua, miten tuon kopan saa irti?

Kiitos avusta niin ollen

Moi

Entiseen 1000F -96 vaihdoin ketjut ja rattaat ja muistaakseni ne oli kolmella tai neljällä pultilla kiinni.
Omassa koppa oli tosi lujassa. Nitkuttele molemmin puolin koppaa meisselillä, niin lähtee irti! Se nopeusmittarin muoviholkki kopassa ja kytkintappi saattaa pidätellä koppelia kiinni. Kun laitat takas paikoilleen, niin laita varovasti se nopeusmittarin muoviholkki kohalleen eturattaan pultin päälle. Omaan piti vaihtaa uusi jonkin ajan jälkeen.:thumbup:

krpk67 sanoi:
Terve

Olisi meininki itse vaihtaa ketjut ja rattaat, mutta homma meinaa tyssätä siihen, että en saa eturattaan päällä olevaa koteloa irti. Siis se, johon tulee nopeusmittarin vaijeri kiinni. Netistä jo löysin kuvallisen ohjeen, jonka mukaan vain kolme pientä pulttia irti, niin pitäisi päästä vaihtamaan ratas. Mutta kun ei....olen kaikki näkyvillä olevat ruuvit irroitellut, joiden kuvittelen pitävän koppaa kiinni, mutta ei irtoa.

Löytyisikö täältä apua, miten tuon kopan saa irti?

Kiitos avusta niin ollen

Linkittäisitkö tuon ohjeen tänne? Sama homma edessä syksyn / talven mittaan...

Aukesihan se, kun tuosta kytkinsylinteristä ruuvasi vielä yhden pultin pois, eli oli neljällä kiinni kuvasta poiketen

Back