• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Honda Blackbird ääni oikealta moottorista, nokkaketju?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja scud
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Honda Blackbird ääni oikealta moottorista, nokkaketju?

Ikiliikkujastani on ruvennut kuulumaan koneesta oikealta puolelta videossa kuuluva nakutus/koputus. Äänen taajuus muuttuu kierrosten mukana. Nokkaketjun kiristin on vaihdettu 1300 km sitten ja mopolla ajettu 82000 km. Jos tuo kuuluu nokkaketjusta niin sehän ei ole minun käsittääkseni vaarallista mutta voiko se kuulua jostain muualta koneesta. Nokkaketju piti aikaisemmin ääntä tietyllä korkeammalla kierrosalueella mutta se ääni oli erilainen ja korjaantui juurikin kiristäjän vaihdolla. Kiitoksia jo etukäteen.

Video: https://www.dropbox.com/s/6po4j4wty3ukv2e/20150511_203306.mp4?dl=0

Kytkimen käyttö ei vaikuta mitenkään. Eilen liikkeelle kylmänä lähdettäessä en ainakaan huomannut, kuumana kylläkin. Käyn tänään tarkistamassa asian.

Ratkaisuna tähän vaihdoin Hondan omasta 10W30 öljystä Motulin 5100 15W50 öljyyn. Hävisi ylimääräiset äänet :orgmp:

Mulla sama vika, Honda xx 99. Semmoinen rummutus, kuuluu etenkin tyhjäkäynnillä. Nokkaketju oli ihan Ok, kun keväällä tarkistettiin, samoin kiristin. Luin joltakin foorumilta(muistaakseni täältä) että kyseessä olisi tasapainotus akseli? Tiedä sitten onko näin mutta ei tuo mulla ainakaan vielä ole hajonnut.😂

Muistatko miten ne voisi tuollaista ääntä pitää? Kun ei tuo ainakaan tärise millään kierroksilla..

EDIT: voisihan nuo tietysti säätää kun ei näytä olevan iso homma :)

Viimeksi muokattu:
Sitä nokkaketjun kiristimen joustaki voi kiristää niin ei tartte ostaa aina uutta... Tasapainoakseleita on ylemmässä ja alemmassa lohkossa ja vaihteistossa kolmas. Niiden säätö on todella nopea homma.

mulla kuulu talven huoltojen jälkeen samanmoinen ääni, viaksi paljastui kun oli jääny laittamatta ilmanputsariin letku kiinni (vissiin joku kondensio vesi putki tms oikealla puolella juurikin

Huomasitko Henkka mitään eroa akseleiden säädön jälkeen? Tarkotatko Versuli semmosta vähän paksumpaa letkua mikä kiinnittyy vaakasuoraan ilmansuodatinkoteloon oikealla puolella :grin:

Back