• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

HJC RPHA MAX kerää vettä visiiriin - kokemuksia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mopomara
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
HJC RPHA MAX kerää vettä visiiriin - kokemuksia?

Hankin alkukesästä HJC:n RPHA MAX -kypärän. Muuten jees verme mutta visiirin sisäpuolelle kertyy vettä sateella ajessa. En tiedä onko se kondenssivettä vai vuotaako sadevesi jostain sisään, mutta näkyvyyttä se hämärtää aika tavalla. Tuuletusräppänät ovat kiinni, ja olen moneen kertaan varmistanut että visiiri on kunnolla kiinni (*naks*) ja leukaosa samoin.

Ajelen Yamaha 1100cc Dragstarilla ilman pleksiä, eikä aikaisempien kypärien kanssa ole ollut tällaista ongelmaa.

Kypärä on saanut hyvät nettiarviot ja yksi testisaitti väitti tehneensä vesitestinkin, joten outo juttu tämä on. Olen vaihtanut kypärän kahdesti takuuseen, ensimmäisen kerran viallisen aurinkovisiirin takia ja toisen kerran sitten tämän sadeongelman takia. Eipä auttanut.

Kokemuksia?

Mopomara sanoi:
Hankin alkukesästä HJC:n RPHA MAX -kypärän. Muuten jees verme mutta visiirin sisäpuolelle kertyy vettä sateella ajessa. En tiedä onko se kondenssivettä vai vuotaako sadevesi jostain sisään, mutta näkyvyyttä se hämärtää aika tavalla. Tuuletusräppänät ovat kiinni, ja olen moneen kertaan varmistanut että visiiri on kunnolla kiinni (*naks*) ja leukaosa samoin.

Ajelen Yamaha 1100cc Dragstarilla ilman pleksiä, eikä aikaisempien kypärien kanssa ole ollut tällaista ongelmaa.

Kypärä on saanut hyvät nettiarviot ja yksi testisaitti väitti tehneensä vesitestinkin, joten outo juttu tämä on. Olen vaihtanut kypärän kahdesti takuuseen, ensimmäisen kerran viallisen aurinkovisiirin takia ja toisen kerran sitten tämän sadeongelman takia. Eipä auttanut.

Kokemuksia?

Ootko nä ihan tosissas? :blink:
Hengitysilma tuo kypärän sisään kosteutta ja jos on tuuletukset kiinni niin mihin muuallle se kosteus tiivistyy kuin siihen visiiriin joka on tiiviisti kiinni ? Se on sadekelin tuoma pieni lisä tähän hauskuuteen.

Kaveri raportoi samasta ongelmasta. Mulla ja emänällä kanssa samat potat ja emännän pottaan ei vettä tule mutta huomasin että reilummalla sateella omaan tulee. Puhaltaa vissiin siitä avausmekanismin nabbulan luonta viimassa sisälle.

Jouni K sanoi:
Ootko nä ihan tosissas? :blink:
Hengitysilma tuo kypärän sisään kosteutta ja jos on tuuletukset kiinni niin mihin muuallle se kosteus tiivistyy kuin siihen visiiriin joka on tiiviisti kiinni ? Se on sadekelin tuoma pieni lisä tähän hauskuuteen.

Tottakai hengitysilmasta aina vähän tiivistyy vettä visiiriin mutta tässä tapauksessa vettä on todella paljon, ja kuten kirjoitin, aikaisempien kypärien kanssa ei ole ollut tällaisia ongelmia. Edellisellä kypärällä ajoin viime kesänä viikon reissun sateessa, välillä kunnon niagarassa, eikä vettä tunkenut tupaan. RPHA:n rakenteistakin valuu vettä kun leukaosan nostaa tauolla ylös.

BTW tälläkin forumilla joku kyseli samasta ongelmasta Schuberth C3:n kanssa.

Pitänee kokeilla sateessa ajamista tuuletukset auki :)

Viimeksi muokattu:
RPHA 10:n kanssa mulla samaa ongelmaa. Ihmetelly että ihan hentoa tihkua tulee jostain leukasuojan ja hengitysohjaimen väliltä. Tuntee selvästi huulessa sellasen pienen tuulenvireen. En ole kyllä keksinyt mistä voi mahdollisesti noin pahasti vuotaa vaikka kaikki tuuletushommelit kiinni. No mutta onneksi tulee harvakseltaan pidemmästi vesisateessa ajeltua.

sardinaattori sanoi:
RPHA 10:n kanssa mulla samaa ongelmaa. Ihmetelly että ihan hentoa tihkua tulee jostain leukasuojan ja hengitysohjaimen väliltä. Tuntee selvästi huulessa sellasen pienen tuulenvireen. En ole kyllä keksinyt mistä voi mahdollisesti noin pahasti vuotaa vaikka kaikki tuuletushommelit kiinni. No mutta onneksi tulee harvakseltaan pidemmästi vesisateessa ajeltua.

Joo tuo tuulenvire on myös ihmetyttänyt. Ja mä ajelen kelillä kuin kelillä, vähänkään pitemmillä reissuilla ei sadetta oikein voi väistellä.

Back