• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hirvivaroitin pyörään

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Keppigee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tai ehkä ei tarvitse edes tähdätä, sen kun viheltelee ja työntää kiväärin piipun silmien väliin? Siis hirven silmien väliin.
tounge.gif
Miksi käyttää kivääriä? Aika harva uskaltaa vittuilla kaverille, joka on tappanut hirven paljain käsin.
biggrin.gif

Sitä mahdollisesti tässä yritetään selvittää.
tounge.gif
Ihan tosi? Ei noista sinun kommenteista sellaista kuvaa saa. Tai saa sen, ettet halua ottaa vastaan negatiivista kommentointia. Mulle tuosta paistaa jotain läpi. Mene nyt lukemaan ne "tieteelliset tutkimukset" (jos et ole jo useasti lukenutkin) kun ei täältä tule pillikehuja.

Vastaisitko tuohon pari kertaa esitettyyn kysymykseen:
Millainen olisi sinulle kelpaava käytännön kokemus?

(Mullahan oli jo sellainen, kunhan löytäisin ne pillit prkl...)

Tuossa wanhassa threadissa oli jo aika paljon faktaa löyty pöytään. Uskoville ja Hobi-fanaatikoiden murheeksi toimivuuden puolesta ei löytynyt yhtä paljon, ja yhtä vahvoja väitteitä, kun niiden toimimattomuuden puolesta. Ei edes "maahantuojan" ns todistukset ja testitulokset todistanut niitä toimiviksi (paitsi jos niin välttämättä haluaa uskoa). Uskon että valkosipulikynnet ja krusifiksi tehty raudasta auttaa yhtä paljon. Uskosta tässä taitaa olla enemmän kyseessä, ei muuta ku raamattu penkin alle.

Muutamia hirvihavaintoja on itsellekin tien päällä tullut pillien asentamisen jälkeen, mutta niissä nopudet ovat olleet niin pieniä ettei pillien vaikutusta voinut todentaa.
Ei sitä voi todentaa muutenkaan. Mistä tiedät mihin se hirvi reagoi? Renkaiden kohina, moottorin ärjyntä, basson jumputus, lähivalot, kaukovalot, risahdus metsässä, lähitalon oven pamahdus, linnun hätähuuto, koiran haju, naarashirven haju jne. ovat kaikki ihan yhtä hyviä vaihtoehtoja.

Testaus omassa autossa/mp:ssä istumalla on yhtä tyhjän kanssa. Sillä ei ole mitään todistusarvoa. Testaus pitäisi tehdä varmistamalla, että mikään muu ei aiheuta hirven reaktioita. Vain siten selviää hirvipillin vaikutus. Silloinkin on pohdittava, että kun muut häiriötekijät poistettiin, niin toimiiko hirvipilli juuri siksi ja niissä olosuhteissa. Kun lisätään vaikka liikkuva auto, niin hukkuuko hirvipillin vaikutus auton tuottamaan melu- ja valosaasteeseen.

Unohtaa ei voi sitäkään, että hirvikin tottuu ympäristöönsä. Jos siis ajellaan hirvipillit viheltäen, niin kuinka menee hirvien tottumiseen melusaasteeseen? Kohta se kuuluu asiaan, vähän väliä viheltää eikä sillä vihellyksellä hirven mielestä mitään vaikutusta ole mihinkään, joten eipä siitä sitten tarvitse välittääkään.

No on se kumma. Porukka vain vääntää ja vääntää eikä kysy mun todellisia kokemuksia. Tosin niistä voi lukea myös aikaisempien vääntöjen ketjuissa.

omg.gif
wink.gif

Maksaiskohan hobbittien myyjät mulle takuuvarmasta testistä:
Laitetaan hirvi äänieristettyyn huoneeseen. Tällä eliminoidaan nuo muista syistä johtuvat reaktiot. Hirvestä katsoen takavasemmalle yksi pilli. Paineilmalla siitä läpi 89km/h tunnissa ajamista vastaava ilmavirta VISIIUHHH!!! Jos hirvi kääntää päätä äänen suuntaan, toimivuus tuli todistetuksi.
Palkkaa pyytäisin sopimuksen mukaan, kuitenkin minimi 2000e + alvi. Tutkimuksen teettäjä maksaa eläinkuljetuksen ja tilojen vuokran. Ai niin mutta eläinkokeilla on huono kaiku tuotteiden testauksessa...
nixweiss.gif

Maksaiskohan hobbittien myyjät mulle takuuvarmasta testistä:
Laitetaan hirvi äänieristettyyn huoneeseen. Tällä eliminoidaan nuo muista syistä johtuvat reaktiot. Hirvestä katsoen takavasemmalle yksi pilli. Paineilmalla siitä läpi 89km/h tunnissa ajamista vastaava ilmavirta VISIIUHHH!!! Jos hirvi kääntää päätä äänen suuntaan, toimivuus tuli todistetuksi.
Palkkaa pyytäisin sopimuksen mukaan, kuitenkin minimi 2000e + alvi. Tutkimuksen teettäjä maksaa eläinkuljetuksen ja tilojen vuokran. Ai niin mutta eläinkokeilla on huono kaiku tuotteiden testauksessa...  
nixweiss.gif
Tossahan tulee jo pari tekijää mukaan:

Jos hirvi on äänieristetyssä huoneessa, niin ainoa ärsyke olisi tuo paineilman ääni, ja se sihinä mikä siitä jumalten lahjasta nimeltä "hirvipilli"stä lähtee, joten tottakai hirvi katselee sinnepäin ihmetellen mikä ne kaksjalkaiset taas kikkailee.
tounge.gif

Käytännön kokemus kelpaa oli se puolesta tai vastaan.

Ei musta tuntuu paina missään,monessa muussakaan selvittelyssä.
cool.gif
Pyydät jotain mitä kenelläkään tällä foorumilla ei ole eikä tule olemaan. Viittaan tässä aikaisempiin lausuntoihini testaamisen ja todistelun vaikeudesta. Siispä huutelemalla täällä pyydät vastauksiksi mutua, vaikka juuri itse kirjoitit ettei se paina missään.

Mene vaikka VTT:lle kyselemään vastauksia ja käytännön kokemuksia, siellä on oikeasti tietämystä ja resursseja järjestää tutkimusolosuhteet. Ilmaista se ei tietenkään ole.

Haloo.mielipiteesi on rekisteröity.

Kysyinkin käyttäjien kokemuksia ko vempaimesta,jokainenhan voi sitte niistä vetää omat johtopäätöksensä laitteen toimivuudesta tai toimimattomuudesta.

Itsekään en asiassa mitään kantaa ole itselleni muodostanut,siksi käyttäjien kokemuksia vastaan tai puolesta kuuntelen mielelläni lisää......kiitos
smile_org.gif

Kysyinkin käyttäjien kokemuksia ko vempaimesta,jokainenhan voi sitte niistä vetää omat johtopäätöksensä laitteen toimivuudesta tai toimimattomuudesta.

Itsekään en asiassa mitään kantaa ole itselleni muodostanut,siksi käyttäjien kokemuksia vastaan tai puolesta kuuntelen mielelläni lisää......kiitos
smile_org.gif
Ei se ole mielipide. Hetken omatoimisella pohdinnalla voit itsekin todeta, että laitteesta esitetyt kokemukset ovat kaikki mutua. Esim. hirven pysähtyminen tien viereen ei todista yhtään mitään eikä siitä voi siis vetää mitään todellisia johtopäätöksiä. Pitäisi pystyä todistamaan hirven pysähtyneen nimenomaan pillin tuottaman melun takia eikä muista tai ihan muuten vaan. Kerro hyvä mies miten se todistetaan istumalla autossa?

Itsellä ei ole minkäänlaisia pilleja ja silloin tällöin näin käy. Joskus hirvi pysähtyy, joskus kääntyy takaisin ja joskus sen kuin mennä jolkottaa eteenpäin. Jos nyt laittaisin pillin autoon tai mopoon, niin mikä muuttuisi ja miten voisin todistaa jonkin yksittäisen pysähtymisen tai kääntymisen olleen hirvipillin ansiota? En mitenkään. Mutua olisi.

Näitä kyselijöitä ja laitteen omatoimisia kehujia on vähän kaikilla palstoilla. Googletin aiheesta hirvipilli ja kas kummaa. Vääjäämättä tulee mieleen, että on keksitty halpa tapa markkinoida muovirihkamaa. Kaverin positiivinen mielipide on paras keino vakuuttaa potentiaalinen asiakas. Oletko sillä asialla liikkeellä?

smile_org.gif
Minusta taas tuntuu, että olet päättänyt pillin toimivan jo ennen kuin avasit koko keskustelua - tai sitten sinulla on jonkinlainen side johonkin pillikauppiaaseen.

Nyt on sitten herne nenussa sen takia kun muut eivät ole samaa mieltä kanssasi eikä mistään löydy minkäänlaisia todisteita pillin toimivuudesta. Itse asiassa edes maahantuoja(?) ei lupaa pillin tekevän muuta kuin tuottavan ääntä sopivassa nopeudessa: -klik-.

Niinpä ,en ole kenenkään kauppiaan kätyri eikä minulla ole kauppiaisiin minkäänlaisia suhteita eikä mulla myöskään ole hernettä nenässäni,
Ainoa pointti aiheen aloittamiselle oli saada selville ko vempaimen toimivuus tai toimimattomuus ja kun nytkin näistä puheenvuoroista myös niitä käyttäneiden kokemuksien/kommenttien perusteella ei asiaan mitään varmaa tietoa saatu,jääköön sen puiminen käytännössä jokaisen omaan harkintaan.
Loppuyhteenvetona voidaan varmaan todeta että käymämme keskustelu ei tuottanut asiaan minkäänlaista varmuutta/tutkimustuloksia pillien toimivuudesta tai toimimattomuudesta käytännön tilanteissa....
Mielenkiinnosta aion kyllä itselle ne hankkia.....
tounge.gif
ja testailla jos tilanteita eteen tulee....
Minun päätökseeni hankkia ko tuote on se kun olen nuihin eläimiin "SEKAANTUNUT" aivan liian monesti,ja kipeää on sattunut erityisesti moottoripyörällä,nähtäväksi sitten jää auttaako asiaa.

Kiitän keskusteluun osallistuneita mielenkiintoisista ja kehittävistä kommenteista/myös niitä jotka epäilivät minun tarkoitusperiäni asiassa.

toivotan kaikille hauskaa ja turvallista ajokautta 2007

ps.pillien kans tai ilman niitä matkaaville....KIITOS
biggrin.gif
baaa.gif

...Eli mä kyllä asennan tollaset paikoilleen ja jos niistä sattuu jotain hyötyä olevan niin se on pelkkää plussaa. Ei niistä ainakaan haittaa ole eivätkä maksa juuri mitään...
Onhan noita lehdissä testattu, TM:ssä jo varmaan 25 vuotta sitten ja jossain toisessa ihan pari vuotta sitten. Samaa sarjaa huu-haa tavaraa kuin joku staattisen sähkön poistajana toimiva kuminauha puskurissa..

Täysin turhia ja vaikka eivät maltaita maksakaan, niin ne ikävä kyllä saattavat antaa väärän turvallisuuden tunteen.. Siis ei mulle mitään satu, kun on noi pillitkin..
sad_orig.gif

Ja miksi rikastuttaa tuollaisen rihkaman myyjää? Sitä en käsitä, en ymmärrä.. Voi sviddu, että näen punaista. En toki siksi, että joku myy rihkamaa - vaan siksi, että rihkamaa myydään turvallisuuteen vedoten
veryangry.gif

Eikä noista pilleistä kenelläkään voi olla mitään omakohtaisia kokemuksia. Hirvi joko juoksee eteen, tai sitte ei - olipa pillit, tai ei.
Mun pyörän ja auton keulan edestä on juossut useampiakin hirviä ja joku on vaan seisoskellut tien laidassa. Olen myös ollut tilanteessa, jossa tielle juokseva hirvi kääntyi viime tipassa takaisin metsään.
Kerran kauniina loppukesän yönä - pientä maalaistietä mp:llä ajellessani, seisoskelikin hirvi ja vasa yllättäen keskellä tietä. Siinä tuijoteltiin tovi toisiamme, vaan siinä vaiheessa tuli kiire, kun hirviemo päätti lähteä kohti.

Pahin tilanne (tietääksen) oli se kun ajoin >parikymmentä vuotta vuotta sitten mp:llä kahden hirven välistä. Se kyllä hieman puistatti ja vauhti hiljeni kummasti.

Back