• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hintavertailua suomi / englanti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Tilasimme kimpassa tavaraa tällaisesta nettikaupasta:
www.busters-accessories.co.uk

Toimitus tuli parissa viikossa ja älyttömän kokoisen pahvilaatikon postituskulut oli jotain 40 Euroa. Tavarat maksettiin VISAlla ja kaikki toimi silläkin puolella moitteettomasti.

Pari hintaesimerkkiä ja vertailua suomen hintoihin, hinnat muistinvaraisesti, muutaman euron voi heittää:

Micronin sliparit (pari), busters 360 Euroa, suomi ~900
Kryptonite EVXL lukko, busters 30 Euroa, Allright 94
Oxford Humpback laukut, busters~170 euroa, Allright~400
Paddock Stand, busters 30 Euroa, allright ~90 euroa

Lisäksi Akiton "kisamonot" 60 Euroa, Yamaha GTS:n alkuperäiset ilmanputsarit alle viidesosa suomen hinnasta, jne, jne....

Joku suomessa vetää TÖRKEÄSTI välistä, Allright taitaa tuoda itse maahan lähes kaikki, joten ainakin siellä kääritään sievoiset voitot. Tällaisia eroja ei selitetä millään ALVeilla eikä kuljetuskustannuksilla, vaan silkalla ahneudella. Ostajia vaan taitaa nykyisilläkin hinnoilla suomesta riittää....

Mielellään kannattaisin kotimaisia myyjiä, koska on kiva sovittaa kamoja ennen ostamista ja muutenkin asioin mielelläni erikoisliikkeissä, mutta ei tällaisilla hintaeroilla ainakaan minun perseeni moista riistoa kestä.

Tänä keväänä säästöt olleet noin 1000:n euron luokkaa, kun olen tilannut kamat saksasta ja englannista.

bookmarkkeihin meni,

ei kukaan ole tuolta tilannut huggeria? Kuvat himppasen onnettomia tuolla kataloogissa, ei oikeen saa selvää minkälaisia noi noiden "merkittömät" mallit on?

55 puntaa hiilikuituhuggeri, ei lainkaan paha.

Kovia ovat erot juu....aika moni tuntuu nykyään tilailevan tavarat Englannista ja Saksasta.

Itse tilasin sliparit tuolta: Red Racing

Aika paljon halvemmaksi tuli, kuin vastaavat Suomesta...

Italialainen firma. Tilasin 14.3. ja tänään kantoi kaveri laatikon ovelle. Nopeaa toimintaa siis. Suosittelen.

No itse tuli myös tilattua vuodenvaihteessa kaikenlaista. Se 55 punnan huggeri oli, tai ainakin mikä mulle tuli oli Powerbronzen tekele. Ja samalla tuli tilattua fazuun Leo Vincen hi-pipe vähän reiluun 200 egeen, vrt. stormin n. 500 egeä.

Kyllähän täällä ollaan monasti suomenmaassa (ja varsinkin kaupoissa) niin h...tin ylimielisiä että kehdataan kyllä rahastaa ihanmitävaan. Ja asiakashan se maksaa... Sitten ihmetellään kun firmalla meneekin nyt tosi huonosti kun ei ole omistaja saanutkaan kun 100 tuhatta voittoa tänävuonna...
No eiköhän ala tahti muuttua jossakin vaiheessa kun rajat aukeaa (ihan oikeesti) ihmisten päissäkin...
Eli ilmaa on noissa MP -ihmisen tarvikkeissa niinkauan kun niitä innolla ostellaan silmää räpäyttämättä ylihinnalla.
Alalle tarttis kyllä muutamia semmosia yrittäjiä jotka osaa homman ja ajattelee ekana asiakasta. Katsos sitten saattaapi alkaa joskus firmakin menestyä...
eek.gif

Joo-o.En kyllä osta enään mitään suomalaisista riistoliikkeistä jossei o pakko...Tilasin alpinestarsin GPU puvun ja selkäsuojan
Saksasta hintaan n 700e kotio kannettuna.Suomessa pelkkä puku n 900e eikä pystyny edes tinkaan ku oli niin tiukka hinta...
sport05.gif

Tilasimme kimpassa tavaraa tällaisesta nettikaupasta:
www.busters-accessories.co.uk

Toimitus tuli parissa viikossa ja älyttömän kokoisen pahvilaatikon postituskulut oli jotain 40 Euroa. Tavarat maksettiin VISAlla ja kaikki toimi silläkin puolella moitteettomasti.

Pari hintaesimerkkiä ja vertailua suomen hintoihin, hinnat muistinvaraisesti, muutaman euron voi heittää:

Micronin sliparit (pari), busters 360 Euroa, suomi ~900
Kryptonite EVXL lukko, busters 30 Euroa, Allright 94
Oxford Humpback laukut, busters~170 euroa, Allright~400
Paddock Stand, busters 30 Euroa, allright ~90 euroa

Lisäksi Akiton "kisamonot" 60 Euroa, Yamaha GTS:n alkuperäiset ilmanputsarit alle viidesosa suomen hinnasta, jne, jne....

Joku suomessa vetää TÖRKEÄSTI välistä, Allright taitaa tuoda itse maahan lähes kaikki, joten ainakin siellä kääritään sievoiset voitot. Tällaisia eroja ei selitetä millään ALVeilla eikä kuljetuskustannuksilla, vaan silkalla ahneudella. Ostajia vaan taitaa nykyisilläkin hinnoilla suomesta riittää....

Mielellään kannattaisin kotimaisia myyjiä, koska on kiva sovittaa kamoja ennen ostamista ja muutenkin asioin mielelläni erikoisliikkeissä, mutta ei tällaisilla hintaeroilla ainakaan minun perseeni moista riistoa kestä.

Tänä keväänä säästöt olleet noin 1000:n euron luokkaa, kun olen tilannut kamat saksasta ja englannista.
Oletko ajatellut ,että suomen ajokausi on pikkasen lyhyempi.
kynttila.gif

Miten ajokauden pituus vaikuttaa tavaroiden hintoihin?
Ja asiakasmäärä/myyntivolyymi.
Vaikka kaikki suomalaiset ostaisi tuotteet suomalaisilta kauppiailta, ei silloinkaan päästä saksalaisiin tai englantilaisiin myyntimääriin.
Ja ainakin tällainen harhaanjohdettu kuluttaja uskoo, että myyntivolyymin lisäys mahdollistaa alhaisemman hinnan/tuote.

Tarkoitan siis että jos tietty kate(välistä veto) pitää saada myynnillä aikaiseksi, niin suurella myyntimäärällä hinta/tuote voi olla alhaisempi kuin pienellä myynnillä.

Voin olla ihan väärässäkin, mutta osaltaan tämäkin voisi vaikuttaa hintoihin.

Back