• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hiilikuitutarraa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AimoPamaus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko kokemusta tuollaisesta?
Olisiko mahdoton ajatus päällystää rosteri slipari tuollaisella?
Itse teippaus on helppo mutta kestääkö lämpöä riittävästi?

Lainaus täältä
sanoi:
Uusi Carbon CRF on pehmeää ja helposti muokattavaa aitoa hiilikuitua. Taustapuolella erittäin tehokas akryyli-liima, joka tarttuu kaikkiin pintoihin, myös karkeaan ja se kestää myös korkeita lämpötiloja. Tuote on erittäin näyttävä, koska aito hiilikuitu heijastuu kolmiulotteisesti. Sillä voidaan myös suo-jata ja vahvistaa rungon tai korin eri osia. Tarraa voidaan muotoilla helposti saksilla, se ei rispaannu reunoista.

Eikös tuollaisen putken voisi päällystää ihan oikeilla aineilla, kuitumatolla ja epoksilla (vai mitä ainetta siinä käytetäänkään). Sliparithan on vielä yleensä "yksöiskaarevia", joten suora arkki on helppo pyöräyttää ilman muotoiluja.
nixweiss.gif

...Sitten jos ottaa vielä sen alustana olleen metalliputken pois niin saa painollistakin hyötyä.
tounge.gif

Ookke, jos se laminointi on piisofkeik nii kukahan haluis askarrella ens talvena Pason pönttöjen vaipat? Ny siinon alu mut hiilari sopis yleisilmeeseen... Ajoo, ilmasiks ei tartte ruveta puuhaamaan
smile_org.gif

Tuommoinen tarrasysteemi kuulostaakin loistavalta. Itse kun tuli viimekesänä pannutettua ja putki on pahasti naarmuilla. Muuten onkin jo fiksattu. Kertokaas ihmeessä jos joku moisen on laittanut.

Mun mielestä tommonen teippaaminen on ihan turhaa, vaihtakaa koko putki sitten hiilariks jos sellasta tarvii. Nyt vaan tulee lisää painoa
crazy.gif

raceraceracerace! ei mitään turhia juttuja!
baaa.gif

Mielestäni hyvä idea. Omassa pöntössäni ei ole irroitettavaa kuorta joten uuden kuoren päälle lisääminen on ihan kelpo idea. Epäilen ettei tarra kestä tarpeeksi lämpöä tai vastaavia hiirari valmisteita ei ole saatavilla, muuten niinä näkyisi enemmän liikenteessä. Joku voisi todistaa minun olevan väärässä.
wink.gif

Mun mielestä tommonen teippaaminen on ihan turhaa, vaihtakaa koko putki sitten hiilariks jos sellasta tarvii. Nyt vaan tulee lisää painoa  
crazy.gif
Esimerkiksi minun VFR:ään Staintunen rosterinen high pipe on ehdottomasti paras putki mutta sitä ei saa hiilikuituisena.
Tumma hiilikuitu vaan sopisi tummaan pyörään paremmin.
VFR ei ole muutenkaan niin RACE malli että painolla olisi mitään merkitystä.

Yammu-sedälle:
Voiko olla vaan niin ettei tuote ole vielä kenenkään tiedossa?
Jonkun on oltava pioneeri ja kokeiltava...

crazy.gif
Esimerkiksi minun VFR:ään Staintunen rosterinen high pipe on ehdottomasti paras putki mutta sitä ei saa hiilikuituisena.
Tumma hiilikuitu vaan sopisi tummaan pyörään paremmin.
VFR ei ole muutenkaan niin RACE malli että painolla olisi mitään merkitystä.

Yammu-sedälle:
Voiko olla vaan niin ettei tuote ole vielä kenenkään tiedossa?
Jonkun on oltava pioneeri ja kokeiltava...
Jos sitä putkea ei saa hiilarina niin et sä sitten voi ees tarvita sellasta
smile_org.gif

Eimut mun mielestä noi kaikenmaailman teipit ei vaan natsaa, vähän sama ku havittelis autoon hiilikuitukonepeltii ja teippais vaan orkkiksen. Sen näkee kuitenkin ettei oo aito ja alkaa vaan huvittaa sellanen.

Ja kyllä, hiilari on kallista (ei se kyllä noissa putkissa mitään maksa) mut se siitä tekeeki osittain siistimpää aivan kuten sekin että se on niin kevyttä.

Rosteripöntöt myyntiin ja säästellään sen aikaa että voi vaihtaa sen hiilikuituseen. AimoPamaus voi omansa tilata custom made.

Ideahan tuossa varmaan myös on (jos ymmärsin oikein) vaihtaa/päällystää sliparin kuori jotta päästään naarmuista eroon?! Ilmeisesti slipari on aivan toimintakuntoinen, mutta siinä on vain hieman kosmeettista haittaa.

Käsittääkseni tällähetkellä vain yhdellä valmistajalla Yoshimuralla on vaihdettavat kuoret (korjatkaa jos olen väärässä), eli uusia kuoria ei saa helposti kaikkiin slipareihin. Tämä lienee juuri valmistajien ideakin, koska eikös putkia osteta juuri tämän takia. Lisäksi ongelma kuorissa on se että uusilla hiilikuitu kuorilla on aivan tuhottomasti hintaa (noin ~350€) kun uuden sliparin saa siinä noin 400-600€:lla.

Itselläni on orkkis putki ja en oikeastaan näe mitään muuta syytä putken vaihtoon kun se että saisin lommoisen ja naarmuisen putken uudenveroiseksi, pikkasen paremmat soundit ja putki näyttäisi paremmalta. Orkkis putki toimii ihan hyvin, mutta se on vaan todella lohnuinen. Vaihtaisin mielelläni sliparini kuoret tai ostaisin mielelläni sliparin jossa olisi vaihdettavat kuoret. Sen on kuitenkin taas vain ajan kysymys koska uusi slipari vaatii huomiota ja jos aina tarvitaan uusi putki niin se on mielestäni turhaa tuhlausta.

Pitäisiköhän koittaa suojata/peittää vanhat naarmut magneetonkopasta moisella? prkl kun en vaan löydä hintaa mistään tuolta
confused_orig.gif

Ihan hyvä idea. Nyt vaan joku testaamaan miten kestää.
Omasta semmoisia maalipilkkuja lähteny et tolla kyllä saisi kivasti peitettyä kolhut ja kohennettua ulkonäköä  
tounge.gif

Siivosen ohjehinnat tuolta: -: KLIK :-

Tuotenro Tuotenimi Yks. TP Ovh ME
8269500 HIILIKUITUTARRA AITO 25X35CM KPL 10 25,90 1
8269505 HIILIKUITUTARRA AITO 25X70CM KPL 10 52,50 1

Ja näyttäis löytyvän mm. Chromonilta hintaan 41.90€

Ja eikös AD varosamaailma sun muut autovaraosa liikeet myy Siivosen kamaa.

Tilasinpas tuolta Chromonilta arkin moista tuotetta kytkinkopan ja magneetonkopan suojaksi täytyy raportoida kun saan paikalleen.

Pistäppä kokeeksi pieni hukkapala änkyn etureunaan vaikka renkaan puolelle näkymättömiin.  
idea3.gif

Turhan pieniä vaan nuo palaset.
Minulla tulevassa putkessa halkaisija 10cm ja pituus 40cm.
Vakio huomattavasti suurempi...

Tiedoksi että kirjoittelin Siivosen tuotepäällikölle sähköpostia ja onnekseni ei ollut vielä lomilla.
Suoraan ei osannut sanoa lämpötilankestoa mutta lupasi kysellä suoraan tehtaalta (muistaakseni Italiasta) josko oisi testituloksia.
Ilmoittelen tulokset tänne jahka postiini kolahtavat...

sanoi:
lupasi kysellä suoraan tehtaalta (muistaakseni Italiasta) josko oisi testituloksia
Kiitettävän nopeaa toimintaa Siivoselta, tosin vastaukset ei tullukkaan henkilöltä jolle kirjoittelin mutta samapa tuo (oisko sitten lomilla).
Vastaus kuului seuraavasti:

Sain tietoa, että nämä hiilikuitutarrat kestävät noin 80-90 asteen lämpötiloja, joten ei luultavasti ole suotavaa laittaa tarraa äänenvaimentimen ympärille. Tehtaalla on olemassa tarraa, joka kestää jopa 150astetta, mutta valitettavasti se ei ainakaan toistaiseksi kuulu ohjelmaamme.
Terveisin.
Oy Motoral Ab
Division Siivonen

täällä(?) saitilla vilahti joku englannin puoti joka myy valmiita hiilarikuoria äänäriin. Siis sellaisia pötköjä, laippoja yms kivaa.
Tai sitte kevralle hopi-hopi. Tollasen valmiin pöntön päälle tehty hiilarikuidutus ei voi nyt niin avaruusjuttu olla. Tosin se kankaan sauma kohta taitaa kotikutoisena jäädä, no sen saa alaspäin jätettyy jos ei pönttö ihan 65 asteen kulmaan tule..

Back