• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Havaintoja tällä kaudella

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja The Thing
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vaikka on tullu ajettua aikasemmin paljon, niin ihmetyttää kun on tällä kaudella sattunut jo kaksi kolmion takaa eteen tulevaa.

Eka kerta nainen jäi puolittain ajokaistalleni kun näki mut ja toisella kerralla mies rullas autoaan katsoen jatkuvasti toiseen suuntaan...ei vain katsonut että toisestakin suunnasta saatta tulla liikennettä ja tukki täysin ajokaistani...nopealla kaasulla ohitin tämän "taiturin" vastaantulevien kaistaa käyttäen. Huomionarvoista on se että kummassakin tapauksessa olisin ajanut päin ellen olisi noudattanut sitä vanhaa ohjetta että kukaan ei väistä minua. Itselläni ei ollut kummassakaan tapauksessa ylinopeutta, ehkä ennemminkin ajoin ali nopeusrajoitusten.

Lisäksi Lahdessä näin läheltäpiti tilanteen kun auto meinas kääntyä moton eteen ja kääntyikin lahden suurmäkeen niin että motomies joutu vetää jarru pohjaan ja meinas kaatua.

Mut mukavana loppukevennyksenä... tänää ajaessa huomasin että melkein puolet moikkas pystysormi pystyssä eli jollain moto orgin tyyliin..itse morjestin ihan tavalliseen tapaan kun oon wanhan liiton mieähiä *heh*

Ennen kortin saamista lueskelin paljon moottoripyöräilystä ja turvallisuudesta. Tulin vakuuttuneeksi siitä että kaikki muut ovat liikenteessä vain saadakseen mopoilijan teilattua. Sillä asenteella sitten liikkeelle lähdinkin kun kesäkuun loppupuolella A-kortin sain.

Hämmennystä on aiheuttanut ettei työmatkaa ajaessani kukaan ole (vielä) jahdannut minua autolla. Kukaan ei ole yrittänyt kääntyä eteen (vielä) eikä taivaalta ole tipahdellut hirvieläimiä sankoin joukoin. Olen jopa hetkittäin voinut rentoutua.

Olen kyllä aika pieni ja mopossa on iso boksi korkealla takana. Autoilijasta saattaa näyttää että edessä menee kuskiton moottoripyörä ja pitävät siksi kunnon väliä...
idea3.gif

Mutta en minä tähän turvallisuuden tunteeseen tuudittaudu, silloinhan se tampio just eteen iskee.

Ketjun aloittajan tapaan 2 väistettyä tappajaa tälle kesälle. Ensimmäisellä oli liikenneympyrässä ihan omat vilkutussäännöt. Tämän citymaasturileidin vilkku oikealle liikenneympyrään tullessa ei tarkoittanutkaan "ulos ensimmäisestä," vaan ilmeisesti toimi ainoastaan merkkinä siitä, että hän saapui juuri liikenneympyrään. Onneksi akan kaukana horisontissa pyyhkivä katse varoitti, enkä joutunut keulakoristeeksi.
Toinen olikin lähes toisinto aloittajan tilanteesta, jossa tungetaan eteen katsoen ainoastaan oikealle. Sillä erotuksella, että tämän joutui kiertämään perän kautta kun vastaan oli tulossa auto.

Back