• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Harrastuksen alkuvaiheet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Noniin, nyt se pyöräkärpänen sitten puraisi. Taino, oikeastaan jo viime talvena.
Nyt vihdoinki budjetti antaa jotenkuten periksi moisen harrastuksen aloittamiselle, pyöräkin on jo kiikarissa. Mutta ensin pitäisi nämä muodollisuudet hoitaa alta pois, ja hommata se kortti. Onko kellään kokemuksia Jyväskylän autokouluista? Viimeksi kun tarkastelin niin hinta oli ainakin sentilleen sama joka lafkassa - 660e + viranomaismaksut. Itelläni siis B-kortti alla.
Menoxista on itselläni ja avopuolisolla tuon B-kortin osalta kokemusta, ja ne olivat ainakin ihan positiiviset. Liekkö sama ammattitaito tuola A-puolella?

Otapa yhteyttä Autokoulu Moottoriin ja siellä Hannu Haapakoskeen. Hannu on aktiivinen pyörämies siviilissäkin. Laitan privana numeron.

Hyviä kokemuksia on myös autokoulu Freeroadista. Aikanaan oli jossain juttua siitä, että eri autokoulujen oppilailla on yllättävän erilainen todennäköisyys inssin läpäisemiseen. Freeroadilla taisi olla Jyväskylän paras todennäköisyys, mutta tämä menee nyt mutun puolelle kun en muista lähdettä (olisko ollut Keskisuomalainen, joku voisi nettiarkistosta tarkistaa?).

Itsekkin ajoin pyöräkortin freeroadilla ja emäntä olisi menossa tänäkeväänä sinne myös. Nähtäväksi jää nouseeko vai laskeeko 1. kerralla onnistuneiden onnistumisprosentti hänen kohdallaan.

Toimiiko harjoituslupakäytäntö vielä? Ainakin harjoittelukilometrejä saisi satakertaisen määrän autokouluun verrattuna. Tosin kannattaa aloittaa se käsittelyharjoittelu mieluummin citymarketin öisellä parkkipaikalla kuin kaupunkiliikenteessa..

Toimiiko harjoituslupakäytäntö vielä? Ainakin harjoittelukilometrejä saisi satakertaisen määrän autokouluun verrattuna. Tosin kannattaa aloittaa se käsittelyharjoittelu mieluummin citymarketin öisellä parkkipaikalla kuin kaupunkiliikenteessa..
Kyllä mun käsittääkseni kolmio perässä saa vieläkin pöllöillä. Ainakin itse tein näin kaksi vuotta sitten.
Ja prätkäkortin ajoin Moottorissa Hannun opastuksella ja todella tyytyväinen olin. Mukava heppu.

Minulla kans olisi A-kortin ajaminen edessä keväällä ja Autokoulu Moottoria avo suositteli kun itse siellä korttinsa ajoi.

Minä vielä pähkäilen just tuon Moottorin ja Freeroadin (missä b-kortin ajelin muutama vuosi sitten) välillä .

Prätkä onkin jo odottamassa takahuoneessa
inlove.gif

5min päästä alkas Moottorissa tunti, vaan taidanpa nyt passata tältä illalta kun juuri repivät viisaudenhampaan meikäläiseltä.

Tänään moottorissa kävin, ja sen verta pitää miinuksia antaa, että respan tädin mukaan ko. koulussa ei pääse ajamaan kuin yhdellä pyörällä. Ja eipä ollut edes varmuutta siitä, mikä tuo pyörä mahtaa olla. Moottorissa kun on tällä hetkellä yksi erkka ja yksi yamaha, mutta toinen näistä on lähdössä(?) Ei vaan mitään tietoa kumpi.

Back