• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Harrastepyörä

Olen ostamassa, mah. halpaa(1000-1500e) pyörää. Pyörä tulisi vain harrasteajoon, metsään, sorateille ja pellolle. Mitä pyörää suosittelette? Mahdollisimman vähähuoltoinen, halvat varaosat, mutta kuitenkin liikkuva menopeli. Ajokokemusta löytyy, mutta ei isoista pyöristä. Noita honda cr:iä oon katellu, mutta mikä kuutio, 2- vai 4-tahti, vai joku muu merkki? Voitte myös kertoa kokemuksia omista pyöristänne ja suositteletteko?
Kiitos!

Kannattaa harkita jamaha XT, susuki DR tai honta XL
Miula on jamaha XT 350 ja tämmöiselle aloittelevalle soratien kiertäjälle oikein hyvä harjoitteluvehje.
Jos ja kun innostus ja ajotaidot kasvaa, niin päivitetään ajopelia sitten parempaan.
Tahtimäärään en ota kantaa, mutta itse valitsin nelitahtisen moottorijarrun, polttoaineen kulutuksen ja "mutun" perusteella.

Jos LC4;n saa mahtumaan budjettiin niin siinä on jo säädettävä&huollettava alusta yms. kivaa.
Eikä osien hinnoissa tai saatavuudessa ole ollut valitettavaa.

lario sanoi:
Kannattaa harkita jamaha XT, susuki DR tai honta XL
Miula on jamaha XT 350 ja tämmöiselle aloittelevalle soratien kiertäjälle oikein hyvä harjoitteluvehje.
Jos ja kun innostus ja ajotaidot kasvaa, niin päivitetään ajopelia sitten parempaan.
Tahtimäärään en ota kantaa, mutta itse valitsin nelitahtisen moottorijarrun, polttoaineen kulutuksen ja "mutun" perusteella.
Samaa mielta. Lisataan listaan Honda XR joita meilla toissa kaytetty vuosia hyvin kokemuksin. Menee ja kestaa paitsi miinoja. Naihin saa osia joka kioskista ja ovat yksinkeraisia ja kestavia. Helppo huoltaa kotona, tarvitsee vasaran jakoavaimen ja sakset... :D

Meilla toissa kokeiltiin aikoinaan monia ja 2tahtia ei kukaan halunnut. Aani, savu, kulutus, kestavyys, low rpm vaanto ja moottorijarru. Ainoa etu 2tahti on yksinkertaisempi moottori ja se etta kun heitti voltin ei tarvinnut ihmetella moottorin oljyja.

XR on erittäin hyvä vaihtoehto, mutta ongelma on se, että tarjonta on Suomessa vähäistä ja hinnat sen mukaisia.
Ps. tällä hetkellä nettimotossa kaksi (2) kappaletta yli 125cc ! ! !

Back