• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Harrastelijatason ratapäiviä UK:ssa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jannu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olet siis tulossa matka-bemulla? Varmaan ihan jees, mutta todellakin tuolla Hottraxin reissulla tuo oli aika ratapyörille painoitettua. Pyörät olivat kaikki rärrär-pyöriä, mutta kaikki kuskit eivät niinkään ajotaitoisia. Ei siis kannata säikähtää täyshormi-renkaanlämmitin-kisakate-porukkaa. Vauhti ei ollut ainakaan tuosta kiinni
biggrin.gif
.
No, onhan se Bemarin kuvastossa "sportti-pyörä"
biggrin.gif

Ei sillä toistaiseksi ole ollut mikään ongelma ajella Suomen radoillakaan, joten tuskin siitä ongelmaa tulee.

Noiden sääntöjen mukaan ajetaan joka setin alussa kolme lämmittelykierrosta, joten eiköhän ne renkaat lämpöiseksi saa.

Kai siellä se hidaskin ryhmä on olemassa, jos vauhti osoittautuu kovin vaatimattomaksi?

Saa nyt nähdä, päästävätkö edes radalle, kun nuo säännöt sai vasta sen jälkeen, kun varaus ja maksu luottokortilla on tehty.

Meikäläisen 2-osaisessa nahkapuvussa kun ei minun käsitykseni mukaan ole "360 asteen" vetoketjua" ja kypärästä ei kyllä löydy mitään "ACU:n hyväksyntätarraa".

Toisaalta ositiivisesti ajatelle siellähän voi sataa vettä, niin ei tartte ajaa ollenkaan...
Lyö niille suomen passin käteen, ja toteat selvällä suomen kielellä:"Saatana! Mä oon suomesta! Päästäkää mut radalle! Ryssäperkeleet!!"
Niin eiköhän ne päästä sut.  
biggrin.gif

Saa nyt nähdä, päästävätkö edes radalle, kun nuo säännöt sai vasta sen jälkeen, kun varaus ja maksu luottokortilla on tehty.

Meikäläisen 2-osaisessa nahkapuvussa kun ei minun käsitykseni mukaan ole "360 asteen" vetoketjua" ja kypärästä ei kyllä löydy mitään "ACU:n hyväksyntätarraa".
Voi olla, etta et paase radalle tuon vetoketjun puuttumisen vuoksi. Joillakin radoilla tarkistetaan, etta takit ovat liitetty housuihin.

Itsellani ei ollut muuta kuin sellainen 20cm patka takin takana, joten jouduin kayttamaan ompelijalla ompeluttamassa kokopitkan vetskarin.

Kyparassa ei valttamatta ole ACUn tarraa, koska nehan lahtevat irti, eika esim Schuberth laita niita lainkaan kyparoihin. Tod.nak. Suomessa myydyissa niita ei olekaan, mutta luulisin, etta yleisimmat kokokyparat kelpaavat.

Neuvoisin kysymaan tuota vetskarijuttua, seka pyoran sopivuutta jarjestajalta, ennen kuin lahdet reissuun, niin saat ehka paikan peruutettua, jos et kelpaa. Taalla en radoilla kylla ole nahnyt muita kuin sporttipyoria...

Mulla os Sweepin 2-osainen puku, jossa on toki vetoketju ylä -ja alaosan välissä, mutta ei se toki ympäri asti ole. vaan edestä se sauma on avoin.

Kyseeessä on Focused eventsin järkkäämä tapahtuma.

Jos se moottoripyörän malliin kaatuu, niin olen kovasti hämmästynyt. Jos niiden hitaampi ryhmä on samaa luokkaa kuin Suomalaiset vastaavat, niin ongelmaa tuskin tulee. Eihän toki 250-kiloinen pyörä ole kovin sporttinen vaikka tehoa onkin kohtuullisesti, mutta nähtiin sitä viime kesänä sellainenkin ihme, että joku hullu suomalainen käytti Ducati 1098-mallia matkapyöränä...

Itselläni on myös 2-osainen nahka ja vetskari samalla tavalla ympäri. Kelpasi nopeassa tarkastuksessakin. Kypärää ne eivät ainakaan lähemmin tarkistaneet, mutta avopotta on varmasti no-no. Mitään tarroja eivät kuitenkaan tutkineet.

Minkäänlaisia pyöräkohtaisia sääntöjä ei varmasti ole (kannattaa kuitenkin ehkä tarkistaa). Tarkoitin lähinnä omilla kommenteillani, että elä suotta säikähdän paikallisia Rossi-wanna-be -tyyppejä. Ainakin tuolla Snettertonissa hitaimmat ajoivat toooodellla kieli keskellä suuta ja vauhdissa olisi pysynyt vaikka Wingillä. Pyörät olivat kuitenkin aika rärrär-laitettuja, joita siis kohtuullisen noviisina ennen radalle menoa säikähdin. Ole siis kuitenkin huoleti ja vietä hauska päivä.

Ei täällä muuten niin paljon sada (nytkin on 20+ ja pilvetön taivas).

Lisäys: Morkkasin vähän turhaa muuten noita paikallisia. Jokainen saa tietenkin mennä ihan omalla tyylillään. Porukka oli kuitenkin oikein mukavaa ja reilua loppujen lopuksi. Eli tervetuloa!

Lyö niille suomen passin käteen, ja toteat selvällä suomen kielellä:"Saatana! Mä oon suomesta! Päästäkää mut radalle! Ryssäperkeleet!!"
Niin eiköhän ne päästä sut.  
biggrin.gif
Melko lähelle tuollainen kielenkäyttö avasi portit radalle Brnossa viime kesänä sen jälkeen kun täti oli kolme kertaa tyrkännyt luukusta täyttämäni paperit takaisin ja molottanut jotain paikallista murretta.

Oli oikein mukava ratapäivä cadwell Parkissa 3.6.

Järjestäjänä oli Focused Events ja kaikki järjestelyt toimi hienosti ja aikataulut pitivät hyvin.

Hyvin sinne mahtui turisti matkapyörällä keskimmäiseen ryhmään ja paikallisilta sai opastusta ajolinjoista ja muista rataa koskevista asioista. Vähän ihmettelivät, että on aika pitkä matka tulla radalle, mutta sehän nyt vaan oli matkan varrella.

Back