• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hakusessa Supermoto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja craint
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
-kepa- sanoi:
Jotain esimerkkiä:

30 km/h keskinopeudella 350 tuntia = 10500 km
50 km/h keskinopeudella 350 tuntia = 17000 km
80 km/h keskinopeudella 350 tuntia = 28000 km
Kiitos.

Koheltaja sanoi:
Kevyempää enska/motoa on haaveiltu mutta mun kilsoilla (10-14k) pitäisi kerran vuodessa tehdä koneremppa joten 690 on ainoa järkevä vaihtoehto, vaikka se onkin ylipainoinen kisavehkeisiin verrattuna. Ei siinä konerempassakaan oikeastaan mikään hirvitä mutta kun ei ole tallia missä sen tekisi talven aikana. Jos olisi oma talli niin melkoisella varmuudella mulla olisi Husaberg 501 tai KTM 500 motoilla ja enskoilla.
No kyllä ne kestää sen 15k, jos ei vaa koko ajan kierrätä korkealla....
Eikä välttämättä sieltä tarvii paljoo korjailla. Siihen olen kiinnittänyt huomiota, miksi esim Ktm690smc-r, 690cc, yksisylinteri ja siinä on pidempi huolto väli kuin kilpapyörissä. Ihmettelen suuresti miten se on saatu kestämään, kun esim, jos vertaa Ktm 530exc mallia. Isompi öljy tilavuus vai??

Ensi vuonna ei tule Husaberg:ia ollenkaan, se on kaput. Husse jää sen tilalle, ehkä?? Näin ainakin uutisoitu.
Kato suoraan tuoltahttp://www.husaberg.com/us.html, mutta ei ole supermoto mallia ja mun mielestä 570 mallit on ylihinnoiteltuja:paikallatuulee:

Tuo Husaberg tuntuu olevan kiven alla...
Notta ei nyt heitetä kirvestä kaivoon!

Jäljelle jää kaksi vaihtoehtoa(KTM,Husqvarna)? Kun muilta merkeiltä ei tunnu vastusta löytyvän.
Itselläni on Husqvarna ollut menneinä aikoina,mutta KTM ei ole kokemusta juurikaan,mitä nyt kerran olen kaverin kotari vehkeellä käynyt remuamassa rossi radalla...

Eli olisiko näistä merkeistä nyt sellaista, joita voisi kehua/löytyy omaa kokemusta?

Jos haluat jotain erinlaista niin Husse, mutta jos haluat niin kuin Toyotan niin Ktm.
Toi Husaberg fs570 on Husse vain isommalla koneella. Ktm on sellainen normaali/neutraali, Husse on taas raju/räväkkä. Eli melkein suosittelen käymään kokeilee vähän muutama, sitten katto mikä mielyttää silmää ja ostaa se. Kun toiset on pommeja, toiset ei...
Itse haluosin kokeilla Aprilia 550sxv mutta se on saanut mun silmiin niin paljon haukkuja että oksat pois, mutta toisilla on kestänyt sitten taa pitkään ilman mitään ongelmia. Nää on vähän käyttäjästä kiinni.

Ps nämä on minun mielipiteet:wanna:

Husky510 sanoi:
No kyllä ne kestää sen 15k, jos ei vaa koko ajan kierrätä korkealla....
Eikä välttämättä sieltä tarvii paljoo korjailla. Siihen olen kiinnittänyt huomiota, miksi esim Ktm690smc-r, 690cc, yksisylinteri ja siinä on pidempi huolto väli kuin kilpapyörissä. Ihmettelen suuresti miten se on saatu kestämään, kun esim, jos vertaa Ktm 530exc mallia. Isompi öljy tilavuus vai??

Kisakoneiseen vaihdellaan öljyjä ja säädellään venttiilejä siihen tahtiin että tallittomalla rivarissa asuvaa alkaa ahistaa hyvin nopeasti. Jos huoltoja laiminlyö, se näkyy koneen kestävyyden lyhyempänä ikänä.

KTM 690 kone on tehty eri tavalla kun vastaavat kisakoneet. Isomukinen ja vastaavasti kisakoneisiin nähden matalavireinen, osien mitoituksessa ei olle optimoitu huipputehoa ja keveyttä vaan kestävyyttä. Venttiilit on teräksiset, jakoketju tuhtimpi, kiertarin alalenkin laakeri julman kokoinen, isot kampuran lakrut, suurempi öljytilavuus jne. Käytännössä kaikissa paikoissa on varmuuskerrointa enemmän mitä kisakoneissa, ja tämä näkyy sitten moottorin koossa ja painossa.

Aika hauska vertaus tojota=ktm... toinen tekee kestokulutushyödykettä kun toisen intresseinä on uhreilullisuus, vähän sama kun vertaisi kävelykenkää juoksukenkään:D

Vai tojo...

Mitäs nämä nousevan auringon maan lahjat (katu)sumojen saralle sitten on... :p

craint sanoi:
Motokeitaan sivuilta ei löydy supermotoa ollenkaan?
RacingBike valitsee husabergin niin heittää ktm sivuille?

FS 570 on viimeisin tehdasvalmis supermoto Husabergiltä. Sitä uudemmat ovat enduroita. Tietääkseni KTM lopetti Husaberg smotojen valmistuksen, kun ne menivät päällekkäin KTM:n omien mallien kanssa.

Viimeksi muokattu:
Koheltaja sanoi:
Kisakoneiseen vaihdellaan öljyjä ja säädellään venttiilejä siihen tahtiin että tallittomalla rivarissa asuvaa alkaa ahistaa hyvin nopeasti. Jos huoltoja laiminlyö, se näkyy koneen kestävyyden lyhyempänä ikänä.
KTM 690 kone on tehty eri tavalla kun vastaavat kisakoneet. Isomukinen ja vastaavasti kisakoneisiin nähden matalavireinen, osien mitoituksessa ei olle optimoitu huipputehoa ja keveyttä vaan kestävyyttä. Venttiilit on teräksiset, jakoketju tuhtimpi, kiertarin alalenkin laakeri julman kokoinen, isot kampuran lakrut, suurempi öljytilavuus jne. Käytännössä kaikissa paikoissa on varmuuskerrointa enemmän mitä kisakoneissa, ja tämä näkyy sitten moottorin koossa ja painossa.
Aika hauska vertaus tojota=ktm... toinen tekee kestokulutushyödykettä kun toisen intresseinä on uhreilullisuus, vähän sama kun vertaisi kävelykenkää juoksukenkään:D
No se tuli mieleen:p, siis jos ajattelet että tällä hetkellä Ktm on aika suosittu, kesto, varaosat, hinta, laatu, osien saatavuus, kaikilla on.....

Seikkailu_R sanoi:
Vai tojo...

Mitäs nämä nousevan auringon maan lahjat (katu)sumojen saralle sitten on... :p
No eipä niitä sinällään voi verrata, katumallit on suht laadukkaita ja kilpapyörät samaa tasoa, kyllä:cruising:

-kepa- sanoi:
Aika raju yleistys. Mitä samaa noissa pyörissä on?
Husasta en tarvitse kuin konee itsellä, niin olisi täydellinen silloin:wanna:
Mutta ero on niin pieni kaikessa:grin:, en varmaan edes huomaisi....

No kysyjä varmaan sai paljon tietoa tästä. Ktm luotettava, vähän huoltoinen siis katumallit, miksei Husse, Honda, Suzuki....
Jos jaksaa tehdä vähän useimmin huoltaa, tankata, ei ole väliä ajomukavuudesta jne. Niin sitten vain kilpapyörää alle, suosituin Ktm, Husse, Husaberg uudempi vähän kiven alla, Yamaha, jos haluu v-twin niin sxv. Nää on aika samalla viivalla, suosittelen katsomaan sellaisen mikä miellyttää silmää ja jos on kokemusta tän tyyppisistä pyöristä. Oma kokemus smoton hankinta, netistä lukemaan kokomuksia, vikoja, osien saatavuutta jne. Sitten mikä istuu silmään, pakulla haku liikkeestä kokeilematta, no tuli kokeiltua lähteekö käyntiin. Kun sitä tiesi mitä hakee ja milllaista

Viimeksi muokattu:
Husky510 sanoi:
No eipä niitä sinällään voi verrata, katumallit on suht laadukkaita ja kilpapyörät samaa tasoa, kyllä:cruising:

Piti oikein tarkistaa tuo itämaisten sumojen saatavuus, suomessa siis, uusia, sellaisia kilvellisiä, noilta neljältä isolta...
Aika hiljaista näyttäisi olevan, ihmekkös se jos niitä merkkejä näkyy mitä saa kaupasta?

Kiitoksia vain paljon kommenttia esittäneille!

Jos ensi viikolla löytyy aikaa,niin täytyy jalkautua alan liikkeisiin, jotta pääsee kokeilemaan pyörien tuntumaa
muutenkin kuin tietokoneen ruudun kautta.
Täytyy olla varovainen kun "kuume" on taas korkealla, ettei tule hätiköityjä päätöksiä ;)

Mutta jos/kun mielipiteitä löytyy niin lisää vaan tulemaan!!

Seikkailu_R sanoi:
Piti oikein tarkistaa tuo itämaisten sumojen saatavuus, suomessa siis, uusia, sellaisia kilvellisiä, noilta neljältä isolta...
Aika hiljaista näyttäisi olevan, ihmekkös se jos niitä merkkejä näkyy mitä saa kaupasta?

No jätin oman mielipiteeni pois. Mutta sen takia niitä ei tehdä kadulle, siis kilpapyöriä, kun ei ole oikein kysyntää. No Hm saa isoa motoa, mutta siinä taitaa olla. Jenkeissä yamahasta joutuu endurosta rakentaa erikseen moton.
Mutta tulleet mallit kadulle, osa on rumia, mutta käytännöllisiä

Moi, olen kanssa hommaamassa Supermotoa ja lukenut tätä stooria mutta mites nämä HM Honda CRM F450/500R tai TM SMR 450/500R (silmään vaan pistänyt nämä kaksi merkkiä)?

Onko noista mihinkään esimerkiksi KTM tai Husqvarnan kanssa? Entäs Yamahan YZF tai WR450 tai Kawasaki KX 450F?

Husaberg oli kanssa yhtenä mutta jos sitä ei sit enää saa niin unohdetaan.

Supermoto tulisi lähinnä pieneen kaupinkiajeluun kavereiden kanssa ja itse kirjoittanut asuu keskellä metsää siis maalla :D

Tehoja ja vääntöö sais jonkin verran myös olla ettei jää noille mopoille :D

Smoto sanoi:
Moi, olen kanssa hommaamassa Supermotoa ja lukenut tätä stooria mutta mites nämä HM Honda CRM F450/500R tai TM SMR 450/500R (silmään vaan pistänyt nämä kaksi merkkiä)?
Onko noista mihinkään esimerkiksi KTM tai Husqvarnan kanssa? Entäs Yamahan YZF tai WR450 tai Kawasaki KX 450F?
Husaberg oli kanssa yhtenä mutta jos sitä ei sit enää saa niin unohdetaan.
Supermoto tulisi lähinnä pieneen kaupinkiajeluun kavereiden kanssa ja itse kirjoittanut asuu keskellä metsää siis maalla
Tehoja ja vääntöö sais jonkin verran myös olla ettei jää noille mopoille :D
Kaikki on suht samoja. Kato mieleisi ja hommaa sellainen.....

Back