• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

GSXR 600 K7 12tkm huolto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mrjussi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pitäis ed.pyörä takuu huoltaa, Kuka noita tekee oulussa. (Hirvonen, Kärkkäinen??)

Ohjekirjan mukaan pitäis vaihtaa öljyt ja tulpat. mitä muuta?

mitä toi huolto vois maksaa?

Meneekö takuu jos teen huollon itse?

Oma 12tkm huolto maksoi _muistaakseni_ reilusti alle 200e, mielestäni halpa hinta mielenrauhasta
smile_org.gif
Tuohon takuuasiaan en osaa ottaa kantaa, tai sanotaan että omaan käsityksen että takuu olisi voimassa mikäli ei voida osoittaa että huolto olisi laiminlyöty tai tehty taitamattomasti, mutta parempi että joku paremmin tietävä varmistaa tämän tiedon!

Takuuasiat on kyllä aina vähän tapauskohtaisia.

Mutta jos teet huollot itse, niin on suuri todennäköisyys, että takuu raukeaa, ainakin siltä osin, mitkä voidaan katsoa huollon laiminlyönnistä johtuviksi ongelmiksi.

Eli jos itse tekemiesi huoltojen jälkeen esim. koneesta korkkaa nyt esimerkin mainitakseni vaikkapa kiertokangen laakerit, ja niissä todetaan voiteluvaurio, todennäköisesti toteavat, että se johtuu puutteellisesta huollosta, ja sitä ei korvata. Jos taas laakereissa todetaan valmistusvika, asia voi olla ihan toisennäköinen. Pystyvät aika hyvin yleensä näkemään, mikä vian on aiheuttanut, kun purkavat koneen.

Mutta jos olet huollattanut laitetta merkkihuollossa, maahantuoja varmaankin joutuu takuuaikana korvaamaan tuon, oli kyse kummasta tahansa rikkoontumisen aiheuttajasta.

Back