• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Gsxr 1100W -95 ei lataa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zapster
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

zapster

Herra Ex-Puheenjohtaja
Sijainti
Espoo
Viime syksynä ilmeni lataus ongelma, olin ajelemassa ja risteykseen tullessani pyörä sammu eikä startti jaksanu enää pyöriä, eli akku loppu. Sain työntämällä käyntiin mutta sama toistu, mietin että laturi on rikki. Vaihdoin kuitenkin akun ensin ja mittailin akulta että pyörä ei tosiaan lataa. Tilasin englannista purkamolta toisen laturin, sain sen nyt vasta testattua ja ei lataa vieläkään. Kävin kaikki liittimet läpi crc:n kanssa, mittasin laturin perästä että saa virtaa, samoin runko ja lohko. Kaikki muu toimii ja pyörä lähtee nätisti käyntiin yms. Mistään ei löydy syytä lataamattomuudelle, ideoita?

Jos olet laturin vaihtanut ja johdot + maadotukset tarkistanut, niin sanoisin että kyseessä on rikkoutunut jännitteensäädin.

Tuolta ketjusta lueskellu joo, mulla on auto-mallinen laturi. Sitä ihmettelen että mulla sekä "uudessa" että vanhassa laturissa käämin langoilta vastus on vain 1 ohmi, tai sitten mittaan sen jotenkin väärin. Kumma jos kummatkin on samalla tavalla rikki.

Jos olet laturin vaihtanut ja johdot  + maadotukset tarkistanut, niin sanoisin että kyseessä on rikkoutunut jännitteensäädin.
Gixxerissä on tosiaan "auto -tyypinen" laturi, eli hiili- ja tasuripaketti on integroitu laturin päätyyn. Ilmeisesti sekä uudessa että vanhassa särki nimenomaan toi säädin/tasuri, jos johdotus on tosiaan käyty läpi.

Edit: Kannattaa tosiaan varmistaa ensin, että johdotus, akku ja laturin hiilet on kunnossa. On nimittäin tyyriitä osia, diodisilta (tasasuuntaaja) parisataa, ja regulaattori saman verran. Elämä on...

Back