• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

gsx750f -04 laukut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Onkohan joku sovittanut wingrackkiä kyseiseen malliin?
nixweiss.gif
Ongelmana on, että listoista ei löydy -04 vielä omaa mallia.
Givillä tai Kapalla ei osata sanoa, että sopiiko -02 mallin teline -04 malliin. Aikaisemmista viesteistä löysin, että -03 malliin sai sopimaan "pienellä justeeraamisella".

Lisäksi kiinnostais tietää, et miten käy omien vilkkujen? Mahtuuko olemaan paikallaan, vai täytyykö vilkut laittaa telineeseen? Laukkuina olisi joko pari Kapan K40 tai Givin E360:stä...

Ja sitten vielä yksi asia.. toimiiko yhdistelmä, että hommaan wingrackin "Giviltä" ja laukut Kapalta tai päinvastoin?
Kaikenlaiset tiedot/mielipiteet/käyttökokemukset/vaihtoehdot ovat tervetulleita!

Mulla on 04 pyörä ja wingrackki kiinni piti viilata pikkasen oikeenpuoleista kiinnitysrautaa kun osuu muuten pakoputkeen ajaessa kun syntyy tärinää ja teki siihen jäljen. Mutta hieman viilattuna toimii hienosti (Tiedän tämän siksi, että pyörä vaihtui uuteen tuossa välissä) ja kyllä sen penkinkin saa auki kun vaan tuikkaa avaimen reikään .. ei se mitenkään erityisen esillä se lukko ole mutta ei mitenkään erityisen vaikeasti tavoitettavakaan. Ja vilkut piti vaihtaa eli telineen vilkut ja sitten se kauhukahva ei mahtunut olemaan paikallaan eli se piti kanssa poistaa.

Käynpäs ottamassa siitä perästä parit kuvat niin voit itse katsoa miltä näyttää ... Liittelen ne hetkisen kuluttua

Wingrack

Sielläpä pari kuvaa .. tossa 855 kuvassa näkyy se penkin avaimen reikä ja se johto mikä siinä kulkee on lisäjarruvalon johto. Ja tuossa 857 kuvassa oon koittanut kuvata sitä miltä se oikeanpuoleinen kiinnitys näyttää eli ekassa pyörässä kun sille ei tehty mitään väli oli noin 1mm ja ajotärinän takia se söi pakoputkeen lommon/ajankanssa varmaan reiän. Mutta toiseen pyörään kun tuo laitettiin niin vaadin että viilaavat hieman pois ja nyt oisko toi väli 5mm-8mm ja ei mitään jälkeä putkessa.

Mulla on 04 pyörä ja wingrackki kiinni piti viilata pikkasen oikeenpuoleista kiinnitysrautaa kun osuu muuten pakoputkeen ajaessa kun syntyy tärinää ja teki siihen jäljen. Mutta hieman viilattuna toimii hienosti (Tiedän tämän siksi, että pyörä vaihtui uuteen tuossa välissä) ja kyllä sen penkinkin saa auki kun vaan tuikkaa avaimen reikään .. ei se mitenkään erityisen esillä se lukko ole mutta ei mitenkään erityisen vaikeasti tavoitettavakaan. Ja vilkut piti vaihtaa eli telineen vilkut ja sitten se kauhukahva ei mahtunut olemaan paikallaan eli se piti kanssa poistaa.

Käynpäs ottamassa siitä perästä parit kuvat niin voit itse katsoa miltä näyttää ... Liittelen ne hetkisen kuluttua

Wingrack

Sielläpä pari kuvaa .. tossa 855 kuvassa näkyy se penkin avaimen reikä ja se johto mikä siinä kulkee on lisäjarruvalon johto. Ja tuossa 857 kuvassa oon koittanut kuvata sitä miltä se oikeanpuoleinen kiinnitys näyttää eli ekassa pyörässä kun sille ei tehty mitään väli oli noin 1mm ja ajotärinän takia se söi pakoputkeen lommon/ajankanssa varmaan reiän. Mutta toiseen pyörään kun tuo laitettiin niin vaadin että viilaavat hieman pois ja nyt oisko toi väli 5mm-8mm ja ei mitään jälkeä putkessa.
Kiitos tiedosta. Ei sitten muuta kuin hommaamaan vastaavaa. Olenko oikeassa, että sulla on Givin laukkusetti? Onko wingrack aina sama, tilaa sen minka laukkusarjan kanssa tahansa. Eli onko wingrakit räätälöity laukkuvalmistajan mukaan. Lähinnä tällähetkellä kiinnostais wingrack+Kapan 40 laukut...

Kiitos tiedosta. Ei sitten muuta kuin hommaamaan vastaavaa. Olenko oikeassa, että sulla on Givin laukkusetti? Onko wingrack aina sama, tilaa sen minka laukkusarjan kanssa tahansa. Eli onko wingrakit räätälöity laukkuvalmistajan mukaan. Lähinnä tällähetkellä kiinnostais wingrack+Kapan 40 laukut...
Eiköhän telineen saa ostettua ihan yksikseenkin ja laukut erikseen. Jos meinaat Kappa K40 laukkua niin se ei taida tuohon telineeseen istua. Siinä on Monolock kiinnitys kun taas tuohon telineeseen pitää olla Monokey laukut. Esim. Kappa K9600 on tuolla Monokey kiinnityksellä, mulla oli yksi sellainen entisessä pyörässä. Korjatkoon joku jos olen väärässä.

Mulla on Kappan k48 takalaukkuna ja olikohan ne k40:set vai k42:set sivulaukkuina tossa ja sopii kuin valettu. kaikkiin laukkuihin mahtuu tarvittaessa 2 umpikypärää joten ei oo niin väliä jos jättää jonkun kotiin .. lähinnä sivulaukut tai takalaukun. Niin ja wingrackia on mielestäni vain yhdenlaista .. mutta liikkeessähän se selviää että mitkä sopii ja mitkä ei

Mulla on 04 pyörä ja wingrackki kiinni piti viilata pikkasen oikeenpuoleista kiinnitysrautaa kun osuu muuten pakoputkeen ajaessa kun syntyy tärinää ja teki siihen jäljen.
Nyt sitten se tärkein kysymys; minkä vuosimallin asennusradoilla olet saanut tuon asentumaan?
2002 vai yleissarjalla? Muistatko yhtään tuotekoodia?

Todella hyvät kuvat, noiden perusteella tohdin ruveta asentamaan kunhan ensin saan tuon telineen mallin selville

Itse kanssa haaveilin joskus tosta Wingrackista, mutta päädyin kuitenkin SW-Motech pikakiinnikkeisiin. Kun laukut ei ole pyörässä paikalla, näkyviin jää vain pienet kiinnityskorvat. Tosin tohon malliin ei saa kuin sivulaukut, 3 laukun kiinnitys ei ole mahdollinen. Kiinnitys ei ole niitä kaikkein tukevimpia, mutta en ole huomannut sen haittaavan mitään. Laukut/kiinnitysraudat saa paikalle/pois n. 30 sekunnissa. Jos kiinnostaa, niin RM-Heino Tampereella myy noita.

No nyt on pari asiaa selvinnyt:
- alle 02, 03 ja 04 malleissa on kaikissa erilaiset raudat
- Wincrackkiä ei saa kuin tekemällä 03- ja 04-malliin
- putkiteline ei oo ollenkaan hassumpi...varsinkin jos on ennestään monotrack -teline, sopivat hienosti yhteen
- mun mopo olikin 03 mallinen vaikka 04 mallina liike myi sen, sattuuhan sitä
veryangry.gif

Toinen asia;
alkuperäisten villkujen piuhat ei riitä telineeseen asti.
Miten ois paras jatkaa piuhoja?

Mulla on myös -04 malli, ja syy miksi otin toin pikakiinnikkeen oli just se, et noit muita joutuu vähän muokkaan. Toinen syy oli se, et käytän laukkuja n. 2 viikon välein, ja ne wingrackin kiinnikkeet ei ole niitä mailman kauniinpia kun laukut ei ole paikalla. Mielestäni kannattaa miettiä noita pikakiinnikkeitä, vaikka itekin olin niitä aluksi vastaan. Heitä viesti, jos haluut kuvia. Mulla kapan laukut. Tosin vain kaksi laukkua saatavilla noihin kiinnikkeisiin...
Ite jouduin jatkamaan vain toisen vilkun johdon, ja jatkoliittimet tuli kiinnikkeiden mukana. Mutta eihän se vilkkujohtojen jatkaminen nyt niin erikoista ole. Muutama puristettava apikoliitin ja itsevulkanoituvaa teippiä päälle, niin varmasti toimii.

Tämmöiset tuotteet löysin mun kuiteista. Eli toi wingrack oli nimellä:

Kappa teline 2x40L+1x40L tuotekoodi: A-K140
Kappa kiinn. sarja GSX750F 03- tuotekoodi: A-K8518

Ja sellainen juttu täytyy vielä mainita, kun en muista oonko mainunnu aikaisemmin jotta tuo oikeanpuoleinen kiinnitysrauta jota on mm viilattu, jotta se saadaan irti pakoputkesta niin on hieman kauempana pyörästä kuin vasemmanpuoleinen (takaakatsottuna) eli siinä pitäisi tehdä jonkunlaista viilaustyötä myös jalkatapin kiinnitykseen jotta sen saisi sen parimilliä lähemmäs pyörää kuten toinenkin puoli. Tosin en usko että vaikuttaa järin paljoa ajo-ominaisuuksiin.. Aluksi pyörässä esiintyi lievää vetoa vasemmalle mutta se korjaantui kun siirsin takalaukkua oikealla 2-3 mm.

Ei muuta kuin onnea matkaan
thumbs-up.gif

Elikkä tein semmosen ratkaisun että 03-mallin Givin putkiteline kiinni ja tuntuu olevan sitten viimesen päälle tukeva. Pikkasen piti johtoja jatkaa mikä olikin kovin homma. Itse telineen kiinnittäminen monoTrackin rinnalle ei ollut kovin kummonen urakka ja nytte on 3-laukun teline; takana Givin E460 jarruvalolla. Eikä tuo teline ole sittenkään hullumpi - WinCrack on ehkä hieman viimeistellympi mutta siinä joutuu ottamaan mm. kauhukahvankin pois. Tuo putkiteline on periaatteessa aika nopea ottaa tarvittaessa pois ja silti jää paikalle vielä takalaukulle MonoTrack. Ja kun vilkun johdotkin jatkaa siten että niitä saa liikuteltua kuten alkuperäisiä saa vilkut vielä joskus alkuperäisillekin paikoille - nythän niitä on siirretty reippaasti taaksepäin.

teline1.jpg

Sivulaukut on vielä hakusessa mutta aattelin ostaa joko
- Givi Monokey E360 musta tai
- Givi Keyles E 41
Kumpaa noista laukuista porukat suosittelee? Jos oikein ymmärsin on tuo Keyles E41 pikkasen isompi (sopii mm. kypärä sisälle) ja silti "sirompi" - onko näin? Mites tuon keyless laukun kantaminen esim. hotelliin kun ei esitteestä oikein näe että onko siinä kunnon kahvoja...

Antakaa kokemuksia, hyviä ja huonoja molemmista.

Hienonnäköinen virityshän siitä tuli..
062802jumpie_prv.gif
ja pääsit varmasti helpommalla, kuin jos olisit ruvennut viilailemaan ja vääntelemään sitä winrackkia ja olet myös oikeassa siinä että laukuttomana tuo on paljon paremman näköinen

Laukuista en osaa paljoa sanoa kun mulla ei ole noista kumpaakaan ollut. Mutta kappan laukustani senverran että on näppärä, kun sinne saa kypärät sisään myös pelkkiin sivulaukkuihin, jos joskus ajelee ilman takalaukkua.

pistin sitten nuo Keyless laukut ja ne sopii kieltämättä hyvin tuon takalaukun kanssa - ovat vähän niinkuin samaa sarjaa.
Laukkuihin sopii myös ainakin yksi kypärä ihan hyvin, kahta yhtäaikaa en ole kokeillut.

Kivaa noissa kasseissa on se että pienempiä tavaroita ja vaatteita saa sieltä ilman avaintakin; siinä on päällä semmonen 3-numeroinen lukko jolla aukeaa pienempi luukku siitä päältä ja sen kautta pääsee sitten sisältöön kiinni. Teidä sitten onko tuo miten kestävä pitkän päälle mutta ajatuksena hyvä ja käytönnössä todettu jo tarpeelliseksi.

Vielä pitäs viritellä tuonne takalaukun päälle joku teline että sais tarvittaessa makuupussit ja teltan tai jotain muuta kevyttä kiinni. Pakkaa vaan tuo givin teline tuossakin kohtaa olemaan hintavan sorttinen...onko joku rakennellut oman patentin?

Jep...aivan samallainen ongelma mullakin pari kesää sitten.
Irroitin telineen ja pistin ovali putkeen vahvistuksen sisälle ja hitsasin...näyttää toimivan,toistaiseksi.
biggrin.gif

Back