• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

GSX-R600 K4 ja K2 erot radalla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zeipii
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt se aika on koittanut, kun ratapyörän osto on käsillä.

Nyt tarjolla olisi kaksi hyvää pyörää, toinen GSX-R600 K2 (02vm) ja toinen K4 (04vm).

K4:sessa on 120hv ja usd-keula. K2:sessa on 115hv ja painoa 2kg enemmän, sekä vanhan mallinen runko (leveämpi kuin 04:sessa). Nyt kysyisinkin teiltä tietäjiltä, että kuinka suuri ero näiden pyörien välillä on?

K4:sessa on täysin vakio alusta, huollettu ja simmitetty. K2:sessa on öhlinsin alusta (edessä, takana ja ohjausiskari). K4 edustaa selkeästi uudempaa sukupolvea muotoilujen suhteen, mutta kannattaako minun ottaa ennemmin vanhempi malli missä on öhlinsin alusta vai uudempi malli missä on vakioalusta?

Eli kuinka suuri merkitys esim. USD-keulalla ja pyörän rungolla on, sekä pyörien välisillä muilla eroilla vuosimallista johtuen?

USD-keulan ja normaalin eroa tuskin tulet huomaamaan. Vakion ja Öhlinsin huomaa varmasti. Vakio takavaimennin ei tietääkseni ole huollettava (voin olla kyllä väärässäkin) mutta Öhlins taas on.

Noissa ratapyörissä merkkaa niiden kunto enemmän kuin vuosimalli. Ja tietenkin hinta...

No sanotaan näin, että molemmmissa on hinta suunnilleen sama. Vanha pyörä olisi kuitenkin luistokytkimellä + öhlinsin alustalla varustettu, toki hieman enemmän kilometrejä pyörässä.

Jälleenmyynnin kannalta tuo uudempihan ois parempi, mutta ei tuohon kannata enää alustaa käydä vaihtamaan.

Vaikea sanoa kumman ottais ja nyt odottelen et joku ratkaisisi asian mun puolesta
tounge.gif
Kohta varmaan ne kaverit käy vastaamassa, ketkä on myymässä pyöriään
cool.gif

Tarkoitat varmaan heinäsen topin pyörää?
Se olisi ollut koeajossa minulla ja muillakin ostajilla motoparkissa vknloppuna. Olisinpa saattanut ajaa sillä jokkiksenkin, mutta ostaja aikoi sen kuulemma tulla hakemaan.

No itse varmaankin ostaisin mahdollisimman uuden pyörän ja jos alusta alkaa tuntumaan huonolta, niin sitten siihen pieni sijoitus. SRRA:n foorumilla esim. joku kauppasi öhlins takaiskaria sopuhintaan.

Tarkoitat varmaan heinäsen topin pyörää?
Se olisi ollut koeajossa minulla ja muillakin ostajilla motoparkissa vknloppuna. Olisinpa saattanut ajaa sillä jokkiksenkin, mutta ostaja aikoi sen kuulemma tulla hakemaan.

No itse varmaankin ostaisin mahdollisimman uuden pyörän ja jos alusta alkaa tuntumaan huonolta, niin sitten siihen pieni sijoitus. SRRA:n foorumilla esim. joku kauppasi öhlins takaiskaria sopuhintaan.
Topin pyörää tarkoitan, ostaja ei ollut kuulemma saanut rahoja kasaan ja ilmoitti siitä ilmeisesti sillon kun olisi pitänyt kauppoja tehdä, eli pyörä on myynnissä vielä.

Tiedä sitten kannattaako tuohon K4 alustaa käydä vaihtamaan, puhumattakaan luistokytkimestä. Markkinoilla on kuitenkin hyvin pyöriä tarjolla, joissa tuollaiset ovat valmiina.

Totta, ei muuta kuin koettamaan pyöriä, jos vaan jonnekkin vielä ehtii. Srra:n foorumilla ollut -04 600rr honda oli muuten myös todella hieno kuntoinen, kannattaa sekin käydä katsomassa. Pyörä on myös kilvissä, jos se kiinnostaa.

Päätös tuli tehtyä ja Topin pyörän käyn huomenna hakemassa. Kiitos kommenteista. Jos jollain on K4:seen osia, niin voi tarjoilla yv:eellä.

Back