• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

GSX-F, mitä öljyä koneessa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Black Crome
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Niin, mitä moottoriöljyä olette käyttäneet GSX-F Suzukissa? Onko jokin öljymerkki aiheuttanut toimintahäiriöitä, tai asioita, jotka ei ilmennyt jollain toisella öljymerkillä?

Pidä kiinni valmistajan suosituksesta.Itse käytin Castrolin tuotteita(20W-50)Kyseessähän on ilmajäähdytteinen kone?

Tottakait laitetaan vain sitä, mitä valmistaja suosittelee. Tällä hetkellä koneessa on Bel-Ray 10W/40. Ajattelin vain, että onko noissa suositusöljyissä (-kin) jotain eroavaisuuksia vaihteiston tms. kannalta.

Castrol GPS= 70t ongelmitta
062802moto_prv.gif

Teboil superbike 15w-50 on ollut hyvä niin bandiitissa kuin F-mallissakin,lisäksi hintakin kohdallaan,nyttemmin joutuu kokeilemaan noita hondan öljyjä kun mopo vaihtui.

Teboilin superbikeä (15W-50) käytän minäkin ja mielestäni mopo toimii paremmin ja mekaaniset äänet ovat hiljaisemmat kuin aiemmin käyttämäni Motul 5000 (10W-40) kanssa. Voi olla mutuakin, mutta ainakin vahvaa mutua. Pyörä on 1992 GSX 750 F.

Muoks: TM testasi joskus autokäyttöön tarkoitetut synteettiset öljyt. TB:n öljy menestyi yllättävän hyvin. TM totesi perusöljyn (PAO) olevan laadukasta kaikissa vertailun kärkiöljyissä, myös TB:n suljussa. Lisäaineilla ei huonosta perusöljystä hyvää saa.

Vahva veikkaukseni on, että TB:n Superbike on samasta perusöljystä, siihen on vain laitettu lisäaineistus MP-käyttöön. Pitäis kysyä se Tebarilta.

Tämä siis ihan puhdasta mutua ja TM-"faktaa", mutta ainakin mun vanhus toimii hyvin tuolla öljyllä.

Castrol GPS on mamman äffässä toiminu hyvin, samoin Shellin joku perus mineraaliöljy.

Delvac oli kokeilun arvoinen lähinnä hintansa puolesta, mutta alkoi välivapaat vaivaamaan

perus mineraali öljyä vaan.. ei missään nimessä noita liian HYVIÄ öljyjä..on jo liian hienoja (ohuita)..

Delvacin vastinetta eli shellin Rimula X 15w-40 tällä hekellä, kone käy nätimmin verrattuna edellisen omistajan käyttämiin TB superbike öljyihin..

Itsellä shellin advancer synteettiset ja kaikki pelaa hienosti, kytkinkin parempi kuin aikaisemmilla mineraaliöljyillä.

Itse käytin -91 GSX600F:ssä Belray EXL 10W-40.
Toimi hyvin, edellinen omistaja oli käyttänyt Castrolia.
Sillä ei mun mielestä toiminut tuo loota oikein kunnolla.

Tuo on niin pyörä kohtainen asia...

GSX750F -92 tällä hetkellä Hondan (
omg.gif
) öljyt. Tuntuu vaan että vaihteet takertelee aikaisempaa enemmän, kylmänä varsinkin. Pitäisköhän kokeilla seuraavaks jotain muuta merkkiä...aikaisempi omistaja oli vissiin käyttänyt Castrolia.

Back