• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Gps paikannin jenkeistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vma
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Toimiiko Jenkkilän GPS:t ilman ongelmia Suomessa? Olen matkalla käymään sielä ja paikallinen hintataso on todella houkutteleva. Vielä kun huomioi 30% valuuttakurssi eron Euron hyväksi niin hankinta on vieläkin halvempi.

Mitä merkkiä/mallia suosittelette vapaa-ajan mopotin+Eurooppa ja työkäytössä auto+koko kotimaa- käyttöön?

Mikä on lisäkarttojen hintataso tällä hetkellä? Saaneeko niitäkin tuolta rapakon takaa?

Itse olin juuri vastaavan tilanteen edessä. Jenkki gepsiin joutuu hankkimaan euro softat erikseen jotka maksavatkin sitten sen verran paljon erikseen ostettuna että hinta ja kurssi hyöty tippuu pakkasen puolelle, ainakin Garmin Questin tapauksessa.

Gepsi tuli sitten hommattua Englannista.

Itse olin juuri vastaavan tilanteen edessä. Jenkki gepsiin joutuu hankkimaan euro softat erikseen jotka maksavatkin sitten sen verran paljon erikseen ostettuna että hinta ja kurssi hyöty tippuu pakkasen puolelle, ainakin Garmin Questin tapauksessa.
"Kyllä se internetti on ihmeellinen paikka..."

Eli kannattaa ostaa jenkkilästä. Softia löytyy suomesta kunhan kysyy oikealta ihmiseltä. Minä en sellainen ole, koska en gepsua omista.

Kokeilepa hakutoiminnolla "GPS". Luulen että löytyy paaaaaljon tietoa orgistakin
033102beer_1_prv.gif

EDIT: Tai klikkaa tästä.

Gepsi tuli sitten hommattua Englannista.
Kävikö todellakin näin? vanns.com nimittäin myi ko laitetta Jenkeissä 509 taalaan, joka on n 356 Euroa (0,7 kurssilla). Millä hinnalla sait tuotteet Briteistä?

Mikäli tuo laitteen Jenkeistä, onko tuo kartta softa ainut, jonka tarvitsee ostaa/vaihtaa?

Mikä on mielipiteesi Garminista? Kuinka tarkka se on kotimaan tasolla?

Itse ostin oman laitteeni jenkeistä ja hyvin toimii. Paremmin varustetuissa liikeissä löytyy hyllystä sekä Amerikan että Euroopan malleja. Garminin tapauksessa ne erottaa teksteistä: Americas Recreational ja Atlantic Recreational. Väittivät ainakin minulle että jälkeen päin noita karttoja ei voi enää latailla mutta ainahan siihen voi jälkikäteen latailla tarkempia karttoja sieltä missä liikkuu... Tuo peruskartta (basemap) sisältää ainakin Suomen osalta vain isoimmat päätiet eikä siitä löydy niitä parhainpia mutkapätkiä ilman että latailee tarkempia karttoja koneeseen
sad_orig.gif

Itse ostin oman laitteeni jenkeistä ja hyvin toimii. Paremmin varustetuissa liikeissä löytyy hyllystä sekä Amerikan että Euroopan malleja. Garminin tapauksessa ne erottaa teksteistä: Americas Recreational ja Atlantic Recreational. Väittivät ainakin minulle että jälkeen päin noita karttoja ei voi enää latailla mutta ainahan siihen voi jälkikäteen latailla tarkempia karttoja sieltä missä liikkuu... Tuo peruskartta (basemap) sisältää ainakin Suomen osalta vain isoimmat päätiet eikä siitä löydy niitä parhainpia mutkapätkiä ilman että latailee tarkempia karttoja koneeseen  
sad_orig.gif
Ostitko jenkkiversion vai euroversion. Minun pitäisi ostaa tuo jenkkiversio koska tarvitsen GPSää jo matkallani. Saanko kuitenkin päivitettyä jenkkipelin Eurokuntoon?

Ostitko jenkkiversion vai euroversion. Minun pitäisi ostaa tuo jenkkiversio koska tarvitsen GPSää jo matkallani. Saanko kuitenkin päivitettyä jenkkipelin Eurokuntoon?
Ostin euroversion ja toimi sekin ihan hyvin jenkeissä mutta teitä siinä ei ole kuin isoimmat tiet ja kaupungit... Euroopasta löytyy sitten vähän pienempiäkin teitä
smile_org.gif

Tijuanan viesti siirretty tähän kahdesta samannimisestä aiheesta:

MP-messuilla sain infoa Garmin Street pilot laitteesta.Vaikutti asialliselta peliltä.Harkitsen vakavasti ko laitteen ostoa ensi kesäksi. Kokemusta navigointi laitteesta on omasta autostani. Toimii erittäin hyvin ja luotettavasti. Joulukuussa ilmestyi Tele-Atlaksen uusin versio Skandinaviasta ja koko Suomesta samalla cd:llä. Ko cd käy ainakin blaukkareihin ja kymmenkuntaan eri merkkiseen autojen omiin laitteisiin.
Itsekin lähden käymään jenkkilässä huhtikuussa ja mietin samaa, josko toisi garminin sieltä. Karttaohjelma täytyisi saada euroopasta koska siellä laitteessa on amerikan ja canadan kartat valmiina.Gps-laitehan toimii muuten missä vaan, kunhan saa yhteyden satelliitteihin.
sport05.gif

Kävikö todellakin näin? vanns.com nimittäin myi ko laitetta Jenkeissä 509 taalaan, joka on n 356 Euroa (0,7 kurssilla). Millä hinnalla sait tuotteet Briteistä?

Mikäli tuo laitteen Jenkeistä, onko tuo kartta softa ainut, jonka tarvitsee ostaa/vaihtaa?

Katso täältä aikaisemmat keskustelut samasta aiheesta. Tuolta löytyy minunkin kommentit Garmin Questin hankkimisesta.

Katso täältä aikaisemmat keskustelut samasta aiheesta. Tuolta löytyy minunkin kommentit Garmin Questin hankkimisesta.
Minä ostin pariviikkoa sitten Garmin Questin ja on pätevä värkki. Se on sopivan pieni kohtuullisella näytöllä ja ennen kaikkea - siinä on kaikki tarpeellinen mukana (virta-, data ja laturikaapelit). Huonona ominaisuutena on pieni muistin määrä 256MB, johon ei mene kuin 1/3 läntistä eurooppaa. Kartta on tarkka (City Select v7) ja ilmeisesti aika tuore.

Back