• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Gixerin kilpiteline - askartelua talvi-illoiksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -Harza-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Teetätin jonkin aikaa sitten Protoshopissa GSX-R750 K6:een kilpitelineen, josta on ollut keskustelua täälläkin. Laitanpa näytille pari kuvaa ja piirroksen, jos joku muukin aikoo luopua siitä hienosta alkuperäisestä lintulaudasta:
Kilpiteline%20irrallaan.jpg

Teline%20py%f6r%e4ss%e41.jpg

Piirros.JPG

Jos joku haluaa, niin voin lähettää kopion piirustuksesta postitse, jos saan osoitteen privana. Terhi on lupaillut julkaista piirustuksesta omankin versionsa, joka on huomattavasti tasokkaampaa jälkeä (myös isompi kilven taustalevy). Hiukan meillä oli Terhin kanssa keskustelua mitoista, mutta kyllä ne ovat ihan kohdallaan tuossa omassa piirroksessani
smile_org.gif
.
Heijastin ja valohan tuosta puuttuu, mutta pyörän takavalo osuu aika sopivasti kilpeenkin.
Materiaalina on 3 mm:n mustaksi anodisoitu alumiini, joka vaikuttaa varsin tukevalta. Laitoin myös liimaa kilven ja telineen väliin, eikä murtumia tms. ole syntynyt ensimmäisten 1.500 km:n aikana.
EDIT: (Kaksi ylimääräistä kappaletta voin myös myydä; laita privaa, jos kiinnostaa.) MYYTY

Ihan mielenkiinnosta, paljon ne velotti protoshopissa tosta?

Jotenkin ne vaan saa kulumaan tuplasti enemmän aikaa osissa kuin toiset
wink.gif

Jep jep, toivottavasti mitat tuli sitten korjattua oikein nyt.
smile_org.gif
Tosiaan, faksi oli muuttanut kuvaa sen verran että ihan ei mennyt putkeen.

Pyörä ja Moposta Konalasta sais Puig merkkisen kilpitelineen GSXR-600/GSXR750 K6 joka menee suoraan neljäl pultilla kiinni perään niin kuin orkkiski on, tosin hintaa tolla kapistuksella on 90€ mikä on vähä kallis

tyhmä kysymys ei R mieheltä  
withstupid.gif

miksi laittaa liitooravaan (liitoorava = speedo maximus kampetus = kyykky )tollainen kilpi et kaasukäden halvaantues (mitä tuskin ees kellään tapahtuu terveitä kuskeja kaikki) varmaan sinitiaiset saa vihin ja pääsee kotipihaan ilkkuun?
ei muuta ku kunnon teline sisäänpäin kääntyvä liki undertailia mukaileva ilman mit v:n kilpivaloa tai sit ei e hyväksytyt valomutskut jos haluu barassaa.. kamul on ja ei siit oo kuulemma pahaa sanoneet ees teiden vartiat..
ja on sit ainakin kilosen giksun takana v tyylikäs teline ei näy kilpeä pahasti liki ku moto gp takaapäin ja takaapäinhan sen vain näkeekin pyörän siis
smile_org.gif

jaahas odottaa taas kivittäjiä ja niitä jotka sanoo et en saa selväääää käytä välimerkkejä

Itse ainakin laitan ensi viikolla -Harzan- (kiitokset sinne suuntaan
smile_org.gif
) tekemän kilpitelinen gikseriin kiinni. Itseäni ei huvita saada yhtäkään turhaa lappusta sen takia, että kilpi on väärässä kulmassa tjsp.

smile_org.gif
) tekemän kilpitelinen gikseriin kiinni. Itseäni ei huvita saada yhtäkään turhaa lappusta sen takia, että kilpi on väärässä kulmassa tjsp.
Jos kuitenkin saat lappusen , niin älä lähetä sitä mulle
smile_org.gif
. Kilven kulma on nimittäin 45 astetta (sallittu 30), mikä näkyy tosta mun onnettomasta piirroksestanikin.

Tässä -Harza- design kilpiteline asennettuna

normal_kilpikulma.JPG

45-astetta joo...lisäksi mun mopossa kilpikulmaa loiventavat
muutamalla asteella telineen alle asennetut racepack-laukun kiinnikkeet.

smile_org.gif
smile_org.gif
. Kilven kulma on nimittäin 45 astetta (sallittu 30), mikä näkyy tosta mun onnettomasta piirroksestanikin.
lisäksi kilven takana tulee olla kiinnityslevy ja kilven kiinni kaikilla neljällä pultilla (lain mukaan).

Kaverille on jopa huomautettukkin asiasta virkavallan toimesta.

Ja lisäks kiinnitysruuvien päiden pitää olla valkoset (joko maalattu tai muovihatut), eli semmoset valoruuvit ei mun mielipiteen mukaan oo lailliset vaikka oiski e-hyväksyntä. Aika uskomaton laki mutta näin se vaan on...

Nämä siis jos joku tollasista stressaa, ittee ei vois vähempää kiinnostaa...

No toki tiedossa on, että kulmat yms. pikkutilpehöörit pitäisi olla lain vaatimissa mitoissa ja asetuksissa. Tarkoitus oli vastata tohon gsx1400:n kysymykseen, että miks ylipäätään laittaa tommonen teline kun voisi taittaa kilven undertrayhin kiinni.. Taatusti lappu tulee helpommin semmoisella virityksellä, kuin tommosella iterakennetulla valaisemattomalla telineellä
smile_org.gif

smile_org.gif
smile_org.gif
lisäksi kilven takana tulee olla kiinnityslevy ja kilven kiinni kaikilla neljällä pultilla (lain mukaan).

Kaverille on jopa huomautettukkin asiasta virkavallan toimesta.

Ja lisäks kiinnitysruuvien päiden pitää olla valkoset (joko maalattu tai muovihatut), eli semmoset valoruuvit ei mun mielipiteen mukaan oo lailliset vaikka oiski e-hyväksyntä. Aika uskomaton laki mutta näin se vaan on...

Nämä siis jos joku tollasista stressaa, ittee ei vois vähempää kiinnostaa...
Sen verran alkoivat nuo muut laittomuudet kiinnostaa, että kaivoin lakikirjan esiin:
Ajoneuvojen rekisteröintiasetuksen 34 §:ssä todetaan mm. näin: "Rekisterikilpi tulee tarvittaessa pohjustaa tai kehystää siten, ettei se ajoneuvoa käytettäessä vahingoitu." Pykälä koskee autojen ja mp:ien lisäksi mm. traktoreita, moottorityökoneita ja moottorikelkkoja, joten ehkä mp:n kilpi ei ole pahimmassa vaarassa.
Pulttien määrästä tai kiinnityksen pitävyydestä ei sanota muuta kuin että "Rekisterikilpien kiinnitysruuvien päät on maalattava pohjan värisiksi tai peitettävä pohjan värisillä tulpilla."
Enpä mäkään noista stressaa, mutta tuo virkavallan tulkinta oli mulle aivan uutta tietoa.

Pulttien määrästä tai kiinnityksen pitävyydestä ei sanota muuta kuin että "Rekisterikilpien kiinnitysruuvien päät on maalattava pohjan värisiksi tai peitettävä pohjan värisillä tulpilla."
Enpä mäkään noista stressaa, mutta tuo virkavallan tulkinta oli mulle aivan uutta tietoa.
Sen kun vielä tietäsi, kuinka "kyllä me tiedetään poliisit" tietää tai suhtautuu tyyppihyväksyttyihin pyöriin/a*toihin, jotka eivät täytä kirjaimellisesti kaikkia lain kohtia.
Esim. Molemmat pyöräni (yx mulla vaan on) ovat täysin vakioita, eikä kummassakaan ole valkoisia kilven ruuveja.

Pahimmassa tapauksessa kait saa sakon käteen, jonka ehkä saa peruttua.

Sen verran alkoivat nuo muut laittomuudet kiinnostaa, että kaivoin lakikirjan esiin:
Ajoneuvojen rekisteröintiasetuksen 34 §:ssä todetaan mm. näin: "Rekisterikilpi tulee tarvittaessa pohjustaa tai kehystää siten, ettei se ajoneuvoa käytettäessä vahingoitu." Pykälä koskee autojen ja mp:ien lisäksi mm. traktoreita, moottorityökoneita ja moottorikelkkoja, joten ehkä mp:n kilpi ei ole pahimmassa vaarassa.
no nyt kun hätäseen vilkasin myös The Kirjaa en löytänytkään tuota että pitää olla jokaisesta reiästä kiinni. Mutta tosiaan taustalevy pitäisi olla, vaikka lukeehan se "tarvittaessa". Tietty voidaan olettaa että kilven taittumiselle on riski ilman taustalevyä.

Ja tosiaan noottia tuli kaverille asiasta viime kesänä.

Oisko kellään kuvia tai tietoa mistä sais kuvia k1:sen 1000:sen kilpiteline virityksistä??
nixweiss.gif
Itse oon kanssa katsellut mutta ei ole tullut mitään vastaan. Varmaan askartelun puolelle menee, alkuperäisen kilpitelineen rakenteesta johtuen. Sehän on aika iso se muovihäkkyrä. Varmaan alumiinlevystä taittelen itselle

Jos joku on sattumoisin teettämässä kyseisen kaavan mukaisen kilpitelineen niin voisin tulla mukaan kimppaan niin puolitetaan kulut.

Back