• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Gipron asetukset?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tuuliwiiri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mitä nuo asetukset meinaa 1 -> harder/softer..? En ummarra niin paljoa tuota lontoota ohjeista.
nixweiss.gif
Se on nyt tuolla ykkösellä, ja mopeti on 10r -04..

Tattis!

Mitä nuo asetukset meinaa 1 -> harder/softer..? En ummarra niin paljoa tuota lontoota ohjeista.  
nixweiss.gif
Se on nyt tuolla ykkösellä, ja mopeti on 10r -04..

Tattis!
Ne on TRE:n asetuksia, (Timing Retard Eliminator)

Tehokkaissa pyörissä on pienillä vaihteilla ohjelmoitu sytytys tarkoituksellisesti "liian" myöhäiselle matalilla kierroksilla, jolloin mopo pysyisi paremmin hanskassa. Tuolla TRE:llä voidaan ohittaa tuo sytytyksen "huononnus" ja saada vääntöä ja voimaa vähän enemmän alakierroksille (1-4 vaihteilla alle 6000rpm täyskaasulla tässä kawan tapauksessa).

Tähän pitää heti lisätä, että huhujen mukaan -04 ja -05 kympeissä ei olisi tätä rajoitinta vaan vasta -06:sta eteenpäin..En ole itse jaksanut kellottaa onko oikeasti eroa, koska harvoin kahva käy kaakossa alle 6krpm:n. Keulan se repii väkisin taivaalle kumminkin.

Hard on kokonaan ilman rajoitusta, Soft on lievin versio jne..

Hmm, mulla on toi gipro kans, tosin suikkelissa... hienostihan tuo toimii ja ne numerot menee joteskin (siis mulla) -=vakio 4=4-vaihteen kartta 5=5-vaihteen kartta ja 6=6-vaihteen...sitten on vielä 7 japan specsien 180km/h rajoittimen ohitukseen.... hyvin on pelannut, pitänyt vettä ja sen näytön kirkkauskin vaihtelee hieman valaistuksen mukaan, löysi vaihteet heti oikein ja oli asennettu noin vartissa....

Back