.....Niiin, tarina jatkuu.....Juu, ja lentoemäntä vastasi, ettei tietenkään sinun tarvitse sitä päässä pitää...
OK, ja otin potan hetkeksi pois, kun lentoemännistä se vanhin, tuli ja sanoi, että portilta soitettiin, ja oli sitten sovittu, että pottaa pidetään päässä koko tuon lennon ajan. Vastasin että juu, näinhän itse ehdotin, eikähän tuollainen 2h.20min ole mikään ropleemi, kun tottuneesti sitä pidän matkallani esim. Tikkakoskelta Jyykeeään sen 12h....että mikäs matka se tälläinen sitten on. Sitäpaitsi avattava potta kun on, niin mustikkamehun juominenkin, ja vieruskavereiden kanssajutustelukin onnistuu vaivatta...
Siirryin rivilleni 17B, ja kysyin vielä jo rivillä muilta istuneilta, jotta sopiiko tämä myös herroille?
Kaikki olivat ratkaisuun tyytyväisiä....
Konetta pakitettiin, ja sitten kun jo viimeinkin rullattiin, ei tämä sitten enää käynytkään sille samaiselle vanhimmalle lentoemännälle, vaan hetkisen kulttua hän saapuikin takaisin, ja ehdotti että he voisivat nyt tehdä "poikkeuksen", eli laitettaisiin se potta nyt kuitenkin taakse hattuhyllylle....? Hetkisen jo ihmettelin asiaa, koska olisihan potta hyvä suoja myäs mahdollisen turbulenssin varalta, mutta toki ymmärrän sitten myäs kanssamatkustajien tilanteen kyseisessä tapauksessa. (päät jos yhteen kolkkaa?), joten potta laitettiin sitten sinne hattuhyllylle, vaikka jaloissani sitä olisin tuttuun tapaan pitänyt....samahan se sitten.
KYLLÄ minä ymmärrän, että kantamusten ja matkalaukkujen koon, että lukumääärän suhteen on jokin tolkku oltava, mutta kun porukoilla näkee mitä ties sombreeroja, jne, valtavan kokoisia Oktorberfest-riikinkukko-sulkapäähineitä, (paljon kookkaampia kuin kypärä), että meneehän ne nuokin päähineenä nobroplemou!
Oma snadi reppu ei edes ollut mikään Adventurereppu, ja sitten paluumatkalla taas HKI-JKL välillä rahastusta yritettiin taas.....arvaatkaapa maksoinko...
Sitäpaitsi paikkatoiveeni täytettiin MUC:ssä entiseen totuttuun tapaan "tosta noin-genau", eli sain rauhallisen ikkunapaikan riviltä 29, eikä mitään maksua edes vihjailtu.
Istumapaikkojen vaihdot, ja kypärän vienti koneeseen ilman lisämaksua "super-light", (tai vast.), lipulla taitaa vielä onnistua mm. Norweegialla, (jota olen pääsääntöisesti käyttänytkin), sekä Lufthansalla, sekä SAS:illa?
Korjatkaa, jos näistä on teillä tuoreita kokemuksia....?