• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

EXC 450 vaihdelaatikko ongelmia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kristoffer
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Terve tallikaverit!

Mulla on EXC 450 -03 jolla olen onnelisesti ajanut vuoden verran ennen kuin viimeksi huomasin että nelosvaihde "nykii" kiihdytyksessä.

Pyörä talliin, moottori pöydälle ja vaihdelaatikko auki.
Tutkiessani hammasrattaita niin näkyi että rattaassa joka siirtyy sivulle ja otta nelosvaihteen rattaasta kiinni, oli kulunut "hampaiden" kulmat pyöreäksi ja vastaavat kolot toisessa samoin.

Silmämääräisen tarkastuksen perusteella laakerit ja muut ovat ihan kunnossa mutta mikähän on tässä ollut syynä että nämä rattaat on halunnut pois toisistaan alunperin? Onko niin helppoa että ne on vain kuluneet vuosien varrella?

Nyt kun kerran on kone auki ja en tiedä paljoa sen huoltohistoriasta niin aion uusia osia ja seuraava kysymys olis että mitä kaikkea kannattaisi vaihtaa?
Mäntä, laakerit, kaikki tiivisteet, nokkaketju, venttiilit?, muuta?

Vielä sitten viimeinen kysymys että mistä saisi osia järki hinnalla ja toimitusajalla? Kannattaako ostaa laakerit erikseen laakeriliikkeeltä vai tilata koko satsi?

Kiitoksia jo etukäteen!

//Kristoffer

Kiitoksia, kokeilenpa myös tuolta.
Motokeidakselta olen joskus tilannut jotain pientä, pitää katsoa niitten hinnat ja verrata vähän.

Back