Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onkos mahdollisesti vasen puoli kulunut enemmän? Tästä on aikaisemminkin keskusteltu ja joku heitti sellasen ajatuksen ilmoille, että johtuupi siitä, kun tiet on kallistettu siten, että vesi valuu ojaan...Mulla on cebarissa eturengas aivan loppu. ihmetyttä vaan että se on kulunut toisesta sivusta selvästi enemmän kuin toisesta. onko normaalia tällainen kuluminen vai missä mahtaa olla vikaa?
Jaa, mulla kolmas eturengas edessä taas loppu ja kaikki ovat kuluneet lopulta samalla tavalla vasemmasta reunasta sileeksi. Ja pyörä ollut mulla uudesta asti joten tiedän mitä se on syönyt.En ole huomannut moista millään pyörällä enkä millään renkailla. En usko ollenkaan, että em. kuluminen tien kallistuksesta johtuu. Ei tiet niin paljoa oikealle kallistettuja ole.![]()
![]()
Itse en ole kyllä huomannu kyseenlaista ilmiötä omassa pyörässäni... mutta onko kaukaa haettu teoria:Jaa, mulla kolmas eturengas edessä taas loppu ja kaikki ovat kuluneet lopulta samalla tavalla vasemmasta reunasta sileeksi. Ja pyörä ollut mulla uudesta asti joten tiedän mitä se on syönyt.
Mutta miksi takarengas ei kulu noin selkeästi reunaltaan?
Joo, varmaankin tulee toiseen suuntaan pyörää väännettyä.Itse en ole kyllä huomannu kyseenlaista ilmiötä omassa pyörässäni... mutta onko kaukaa haettu teoria:
Jos tie on kalteva oikealle hieman, niin silloinhan suoraan ajaessa tien kaltevuus imee ajoneuvoa ojan suuntaan jolloin ajosuunta on hieman vasemmalle ja näin ollen pyörä myös kallellaan vasemmalle jonkun millin, ehkä sentin enemmän kuin tasaisella tiellä ajettaessa.tiedä häntä.![]()
No kun tie on oikealle kallellaan, niin jotta mopo menee suoraan nii sitä stongaa pitää vähän "punoa" vastaan ettei mee oikealle. Ja sillonhan tuo etunen ei kulje aivan yhtä suoraan ku takanen... jotenka eturinkula kuluu hieman enemmän vasemmasta reunasta. Ainaki omakohtasesti on aina ollu näin. Ja takakumi kuluu keskeltä, ja se taas johtuu mutkateiden vähyydestä.Jaa, mulla kolmas eturengas edessä taas loppu ja kaikki ovat kuluneet lopulta samalla tavalla vasemmasta reunasta sileeksi. Ja pyörä ollut mulla uudesta asti joten tiedän mitä se on syönyt.En ole huomannut moista millään pyörällä enkä millään renkailla. En usko ollenkaan, että em. kuluminen tien kallistuksesta johtuu. Ei tiet niin paljoa oikealle kallistettuja ole.![]()
![]()
Teiden kaltevuuden näkee aika hyvin kun kaksi rekkaa kohtaa kaksikaistasella maantiellä: kontin reunat eivät todellakaan osoita pystysuoraan...
Mutta miksi takarengas ei kulu noin selkeästi reunaltaan?
Mun mielestä renkaan kulumiseen vaikuttaa paljolti renkaan pehmeys ja VOIMAKKAAT JARRUTUKSET, mut toi epätasainen kuluminen voi johtua iskariMulla on cebarissa eturengas aivan loppu. ihmetyttä vaan että se on kulunut toisesta sivusta selvästi enemmän kuin toisesta. onko normaalia tällainen kuluminen vai missä mahtaa olla vikaa?