• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ER-5 herää yhdellä pytyllä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JeTi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Tampere
Nyt on muutamana päivänä jo ilmennyt sellaista, että tuo kawa er-5 starttaa, mutta vain yhdellä pytyllä. Tyhjäkäynnillä kun on niin hetken perästä herää toinenkin pytty eloon. Luonnollisesti yhdelläpytyllä käydessä ottaa kierroksia huonosti. Toisen pytyn herätessä pyörä vaikuttaa normaalilta. Mistähän tämä vois johtua, ja ennenkaikkea enteileekö se jotain oikeasti kamalaa vikaa?
nixweiss.gif
sad_orig.gif

Voiskohan vika olla tulpassa? Ei nuo paljon maksa mutta hirmunen roplaaminen, varsinkin kun en oo koskaan itte tommosta tehny.

Harmittaa kun ei tiedä uskaltaako tolla nyt ajaa sitten ollenkaan?
sad_orig.gif

Ethän vaan anna yhtään kaasua startatessa? Kokeile tätä: ryyppy täysille, ei kosketa kaasuun. Kun kierrokset nousee, vähennetään ryyppyä, mutta ei vieläkään kosketa kaasuun. Kun käynti muutaman minuutin päästä alkaa normalisoitua, sitten vasta saa koskea kaasuun.

Näin ja vain näin käynnistyi VX-800 Suzukini kesäkuussa ilmojen jo lämmettyä. Muuten uitti joka kerta takapytyn tulpan ja pimenihän se. Takapytty tuli sitten mukaan, kun ehti.

Ethän vaan anna yhtään kaasua startatessa? Kokeile tätä: ryyppy täysille, ei kosketa kaasuun. Kun kierrokset nousee, vähennetään ryyppyä, mutta ei vieläkään kosketa kaasuun. Kun käynti muutaman minuutin päästä alkaa normalisoitua, sitten vasta saa koskea kaasuun.

Näin ja vain näin käynnistyi VX-800 Suzukini kesäkuussa ilmojen jo lämmettyä. Muuten uitti joka kerta takapytyn tulpan ja pimenihän se. Takapytty tuli sitten mukaan, kun ehti.
Jaa, no perhana, kyllä mä yleensä oon vähän tupesta kääntäny kun on sillai käynnistyny heti.
omg.gif
Täytyy jatkossa koettaa ryypyllä sitten. Tosin en oo kyllä ryypyllä ja kaasulla käynnistäny, että jos kaasua on kääntäny yhtään niin ryyppy on kyllä pois ollu silloin.

Täytyy varmaan ajaa motonettiin ostaan tulpat seuraavaks... ja työkalut millä se saadaan vaihdettua
bawling.gif

Käytitkös tuota ryyppyä yleensä ollenkaan? Tarina ei kerro. Tommonen mulle kävi joskus vuonna kypärä & kivi kun toisen kaasarin ryyppyvivustosta irtosi sokka. Eli ainoastaan toisen kaasarin ryyppy toimi. Ei tosin ollut ER5, joten en tiedä onko moinen tuossa Erskassa mahdollista.

Alkukeväästä käytin ryyppyä kun oli kylmä. Lämpösemmillä keleillä ei oo tarvinnu.

No tuohan voi(si) selittää myös vajaata käyntiä. Kokeile nyt tuota ehdotettua ryypyllä käynnistämistä. Saatat yllättyä. Jos mä Varrea yritän kylmänä (vaikka kesällä) käyntiin ilman ryyppyä niin taatusti käy vajaasti...

Back