• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ensimmäistä pyörää hakemassa Saksasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Terve!

Olen tässä miettimässä ensimmäistä vähän isompaa pyörää kesäksi ja haluaisin kuulla vähän kokemuksia ja saada neuvoa matkaan.

Kokemusta minulla on sen verran että ajelin kevarilla pari kesää, mutta se jäi siiten kun sain autokortin. Kun kevari-iästä nyt on kulunut 10 vuotta, niin mielenkiinto on taas herännyt. Pari kesää sitten vuokrasin 650 dragstarin viikonlopuksi ja nyt suunnitelmissa olisi ensimmäinen oma mopo.

Noh, olen tässä selailu eri palstoja ja joku viisas mies on sanonut että ensimmäinen pyörä tulisi olla suhteellisen vanha jotta ei tuhlaa turhaan rahaa, jos jostain syystä pyörä ei sinua miellytäkään.

Mielessäni on käynyt että kävisin hakemassa jonkun vanhan pyörän saksata, kahdesta syystä. A: Se olisi vähän halvempi, ja B ajaessani takaisin tutustuisin hyvin pyörään ja samalla saisin ensimmäisen mopoloman ja kaupan päälle pienen seikkailun.

Olen vähän katsellut seuraavia pyöriä:
Suzuki LS 650 SAVAGE, Yamaha XV535, Kawazaki EN,
Yamaha xj 600 Diversion, Suzuki GS500, Honda CB500, Kawazaki ER

Tällaisia näyttäsi löytyvän suhteellisen halvalla ja vähän ajettua, ainakin jos katsoo ilmoitettuja kilometrejä. Olen ajatellut vuosimallia 92 eteenpäin ja että pyörä ei olisi ajettu enemmän kuin 40 000. Näitä vaihtoehtoja löytyy sekä suomesta että saksasta.
Kustomi on kyllä ollut mielessä, mutta kyllähän peruspyöräkin kävisi. Ajelu olisi pääsääntöisesti viikonloppureissuja suomessa tyttö ystävän kanssa. Voisin tässä mainita että pituutta minulta löytyy 178 ja paino vain reilu 70kg, tyttöystävä vähän pienempi ja kevyempi!;)

Joten, mitä mieltä olette suunnitelmasta hakea pyörä saksasta? Onko hyviä/huonoja kokemuksia vanhemman pyörän hausta saksasta ja mitkä kaikki paperit tulee olla kunnossa jotta pyörä saadaan Suomeen mahdollisemman kivuttomasti? Millaisia kokemuksia tiellä on näistä malleista ja mitä suosittelisitte ”aloitelialle”? Mitä kannattaa huomioida kun ostaa ”näin vanhan pyörän”, ja millaisia ja minkä hintaisia huoltoja tulee tän kokoisille pyörille siinä 30 000 -50 000 km kohdalla?

Kaikki kokemukset, ideat, neuvot otetaan kiitollisuudella vastaan. Kiitos!

Noita mainitsemiasi pyöriä saa suht järkevin hinnoin suomestakin. diveriooneja myynnissä 3000eur ja siitä ylöspäin.

Ei ehkä kannata tuollaista perus prutkutinta hakea saksasta. Rahti ja byrokratia kustannukset pyörän hintaan nähden suuret.

Mun mielestä ei kannata heti ostaa isoa koska ei se tehokas pyörä siitä opettelemisesta halpompaa tee. Itse ihan rauhassa opettelen endin ajamaan ja sit hommaan pyörän mikä vastaa pitkäaikaisempia haluja. Kuitenkin tuo asia sun pitää ihan itse miettiä ja itsellesi puolustella.

Melkee sama asia ku topicin alottaneella, mut mun tarttis saaha sellanen kesä lelu missä löytyy tehoo ainaki sata heppaa. Faittereita oon tässä katellu suomesta mut hintaa tuntuu olevan aika kivasti tai sitte ei vaa miellytä silmää syystä tai toisesta. Rahaa mulla on about 5ke käytössä.
Tänää kävin sit koe ajaa kawa zr7 -00 ja ei kyllä tuntunu kauheen rajulta peliltä äkkiseltää. Niin pitäiskö katella jotain ärrä mallista? gixxereitä tossa oon seuraillu kanssa, ku niistä olis vissii helppo sit jatkossa vaikka alkaa rakentaa jotain?
Nii joku jos haluis suositella jotain....

Back