• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Eniten kaatumisia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja puruskai
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
kyykyllä en kertaakaan,crossilla aina silloin tällöin.
062802moto_prv.gif

Suurin osa kaatumisista kävelyvauhdissa tai alle. Siitä tuli mieleen opastetun ajoharjoittelun merkitys. Koskee siis meitä vanhemman polven kuljettajia jotka ovat saaneet pyöräkortin lahjaksi. Itse kävin eilen ensimmäistä kertaa ikinä opastetussa ajoharjoittelussa ja hyvää teki. Erityisesti hidasajo oli opettavaista.

Polvet tankkiin, katse horisonttiin ja pää kääntyy sinne mihin ollaan menossa. Kytkimeen tasainen puristus ja jalkajarrulla säädetään vauhti. Itse olin toiminut aiemmin muuten oikein paitsi että katse ei ollut kaukaisuudessa vaan jossakin 2-5 m päässä asfaltissa. Tuo katseen nosto vakauttaa uskomattoman paljon käännöstä. Kannattaa harjoitella!

jos nyt ei mopolla(50cc) kaatumisia lasketa niin pienellä ajokokemuksella en oo vetäny ku yhet lipat ja nekii 250cc kotarilla enskareitillä (sekin pyörä oli vaan koeajossa)
cool.gif

Back