• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ekaa kertaa radalla, millaiset renkaat..?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jalase
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olen ilmoittautunut Alastaron ratapäiville hitaaseen ryhmään. Kannattaako sinne mennä olleskaan 'huonohkoilla' renkailla? Takanakki on vielä ok, mut etunen alkaa oleen kohta selvä.

Hitaassa ryhmässä vauhti on aika maltillista pyörän rajoihin verrattuna. Kuitenkin koska kysymyksessä on rata-ajo ja mutkissa tulisi hakea tuntumaa pyörän ohjaamiseen kallistamalla niin renkaiden pitäisi olla hyvässä kunnossa.

Suosittelen sekä eteen, että taakse samaa rengasmerkkiä/mallia.

Jatketaanpa tyhmänä rata-nöösinä tähän samaan ketjuun, jos vaikka saatais FAQ-asiaa aikaiseksi...

Mistäs sitten tietää että renkaat ovat reunoilta loppuunkuluneet eikä niillä enää kannattaisi radalle mennä? Jos nyt oon vaikka viime kesänä vaihdetuilla (Metzeler M3-)renkailla ajanut 4 tkm, keskellä pintaa vielä noin puolet jäljellä ja käynyt radalla 3 kertaa (n. 4-5 x 20 min/päivä) & auttavilla rata-ajotaidoilla saan kulutettua renkaat koko kulutuspinnaltaan, niin missä vaiheessa reunat alkaa olla liian loppu? Muuttuuko renkaan profiili reunoilta liian "viettäväksi" vai onko kulumiseen joku nyrkkisääntö jonka jälkeen kannattaisi katella uusia kumeja?

Tehoahan pyörässä (Yamaha FZ6) ei liikaa ole eikä vauhtikaan varmasti oo vielä kovimmasta päästä, mutta turhia lippojakaan ei viittisi "tahallaan" ottaa. Toki oon nähny tallilla isojen poikien kuluttamia ratarenkaita, ei nää omat vielä niitä muistuta mutta tyhmänä on hyvä kysellä
biggrin.gif

Kemorassa viikko sitten oli edessä kulahtanut Z6 ja takana uusi touringrengas hajonneen Z6:n tilalla. Ei tälläkään yhdistelmällä mitään ongelmia ollut. Keskinopeassakaan ei ollut kuin yksi selvästi nopeampi pyörä. Eli periaatteessa itse uskoisin, että aloittavalla rataraketilla ei tarvitse heti olla Supercorsaa alla. Vauhti ei vielä ole ihan niin kova, että renkaat lipsuisi.
Turvallisuuden nimissä parempihan se olisi olla hyvät renkaat, mutta ei kaikilla ole kolkytdonaa takataskussa, että voi ostaa mitä haluaa. Ei ainakaan minulla.
baaa.gif

Renkaissa on myös sivuilla kulutusmerkki. Kun pinta menee siihen nii se on aikasta loppu. Ainakin ratarenkaat alkavat luistella kun ovat kuluneita... Kyllä sen huomaa!

Back