• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Eilinen todisti!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dunkku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jep jep.
Eilen illalla tulin bändireeneistä niin Rajatorpassa, Vantaalla autoilia tuli kolmion takaa eteen...
Onneksi tajusin katsella kuskia, joka ei vilkaisukkaan oikealle vaikka tuli tosiaan kolmion takaa. Rajoitus tiellä oli 60km.
Nähtävästi sitten olin juuri sopivasti katveessa tai jotain, en tiedä.

Muistutti kyllä taas siitä, että pitää olla itse _todella_ valppaana liikenteessä kun pyörällä liikkuu.
Teki kyllä mieli näyttä centteriä, mutta hillitsin sitten itseni.

huh. sainpas purettua paineet!
veryangry.gif

sellasta se on noitten autoilijoitten kans.ittellä oli eilen kax tilannetta jossa auto tuli kolmion takaa eteen.onneks ei ollu paljoo vauhtia ja huomasin ajoissa.ja sit nää rekisterikilven nuolijat.ottaa päähän
veryangry.gif
veryangry.gif

Mä pääsin näyttää eilen keskaria, kun paku yritti torpata väkisin itäväylällä. Sitten kostoks vielä koukkasin eteen ja kiilasin sitä puolestani
tounge.gif

Joo oma näkyvyys on kyllä suuri ongelma kakspyöräsillä liikuttaessa. Varsinkin alkukesästä ku kotilokuskit ei oo vielä tottunu meihin...ja vaikka ne näkiskin meidät niin usein ne vaan puskee eteen ja ajattelee et kyl tää mun kotilo tohon väliin kerkee.
veryangry.gif

Mulla ei ihan vastaava tilanne, mutta oli kusipäinen kaveri kuitenkin... Eilen ajeltiin mamin kanssa Seutulassa ja rajoitus 60km/h ja mulla mittarin mukaan reilu 70 km/h. Huomasin peilistä, että yhestä risteyksestä lähti yks hopeanvärinen norsunkives perän ja aikansa kiihdytettyään saavutti meidät. No kiire oli aikamainen, kun piti mun ohi päästä ja sitten seuraavasta liikenneympyrästä (n. 300 m) oikealle ja seuraavasta risteyksestä (n. 200 m) oikealle.

Se voitti ohituksella ehkä 4 sekkaa tolla matkalla. Mutta jos se sai tuhat pientä siitä, että ohitti motoristin jossa matkustaja kyydissä, niin
bowdown.gif
sille vaan.

juuh...mäkin jouduin näyttämään keskaria yhdelle hemmolle tuossa viime torstaina ku yritti kiilata mua ulos tieltä noin 110km/vauhdissa..onneks olin liikenteessä biilillä,sillä seuraavissa valoissa tämän minua kiilanneen Hiacen ratista hyppäsi manne joka tuli heilumaan auton ympärille ja huitomaan nyrkkejä ja vaatimaan tappeluun..
confused_orig.gif
peruuttelin siinä valoissa sitten aikani edes takaisin,ettei tämä valopää rupea laseja paskomaan ym,kun ei ollu oma auto alla vaan laina... Että varokaa noita vitun manneja!!!
kaboom.gif

juuh...mäkin jouduin näyttämään keskaria yhdelle hemmolle tuossa viime torstaina ku yritti kiilata mua ulos tieltä noin 110km/vauhdissa..onneks olin liikenteessä biilillä,sillä seuraavissa valoissa tämän minua kiilanneen Hiacen ratista hyppäsi manne joka tuli heilumaan auton ympärille ja huitomaan nyrkkejä ja vaatimaan tappeluun..  
confused_orig.gif
peruuttelin siinä valoissa sitten aikani edes takaisin,ettei tämä valopää rupea laseja paskomaan ym,kun ei ollu oma auto alla vaan laina... Että varokaa noita vitun manneja!!!  
kaboom.gif
Mitä! Uskalsko manne ihan yksinään tulla heilumaan
biggrin.gif

Yleensä ne juoksee karkuun, ellei niitä ole enemmän
cool.gif

confused_orig.gif
kaboom.gif
Mitä! Uskalsko manne ihan yksinään tulla heilumaan
biggrin.gif

Yleensä ne juoksee karkuun, ellei niitä ole enemmän
cool.gif
mulla oli pesismaila autossa ja mietin hetken josko antais opetuksen..
tounge.gif
mut sen seuraukset,et mahdollisesti tulis koko stnan suku kimppuun..Leiffit,Gunnarit ja kaikki..
biggrin.gif
...ja kuten sanoin,en edes omasta puolestani vaan sen takia,että jos tämä m*lkku otti esim. rekkarin ylös ja päättää sen avulla jäljittää.. ja kun auto ei ole omani vaan läheisen ihmisen,jolle en halua pahaa..
confused_orig.gif

edit: sen verran vielä et kenen tahansa muiden kanssa voi ottaa matsia,mut jos manneen sekaannut niin mahdollisuus saada puukosta tai luodista on niin suuri et prkl...
crazy.gif

Munkin on pakko kertoo viime viikolla sattunutta ja tapahtunutta.. Perjantaina oli niiiin liki ettei menny mopo rusinaks. Täti puski Tampereen Nekalassa ittensä Starkin pihasta ihan suoraan mun eteen. Ei ehtiny väistään, jarrua ehkä hipaseen.. mut märkä asvaltti ja hyvin liuku.. Vauhtia onneks vaan 45-50km/h. Polvi osu autoon, ei muuta. Tätin kanssa hetki keskusteltiin tapahtuneesta.. "En vaan nähnyt sua yhtään." Niimpä. Ollaan tarkkana.

Ja eilen läntisellä ohitustiellä joku mottipää audikuski liimaantu IHAN PERÄÄN kiinni. Ajelin jossain 5 auton letkassa 80 alueella n. 90km/h vauhtia. Ei tullu mieleenikään lähtee karisteleen audistia kannoiltani, koska tykkään ajokortistani niin paljon.. Kattelin touhua hetken aikaa, en tienny kummalta puolelta se koittaa ohi. Nokkaa tunki vasemmalta ja oikealta rinnalle. Hipasin vähä jarrua, johan audiki himmas. Mut heti takas perään kii. Sit aloin vaan pikkusen hidastaan vauhtia, että menis sitten pois siitä persuukisista niin johan!! Ihan KYLKEEN kiinni! Sillee, että oikein pelotti, niin lähelle se tuli. Ja siitä komee kiilaus eteen. Olin ihan
eek.gif
! ! Ei meinaan jääny kymmeniä senttejä väliin.. Noh, samaa roikkumista se alko harrastaan sen edessä ajavan auton kanssa ja mä lähin heti seuraavasta liittymästä pois.
Tossa sille
033102ass_1_prv.gif
.

Turvallisia
sport05.gif
kaikille!

No tänä aamuna viimeksi sain todistaa taas legendaarisen yhdistelmän hengenvaaralliseksi, eli pappa ratissa+Samara alla...Rennosti vaan eteen muista välittämättä, onneksi tajusin itse jarruttaa kun pappa katteli ihan muualle kun tulevan liikenteen suuntaan! On ne p*rkeleitä!

Nämä eteentulijat pystyy ennustamaan aika hyvin kun katselee kuskia. Jos kuski ei katso suoraan kohti niin kannattaa hidastaa vauhtia ja varautua jarruttamaan koska on syytä olettaa sen tulevan eteen.
Mulla ei niin hirveen hyvät ennustajan lahjat oo, niin mä suhtaudun noihin kolmion takaa tuleviin autoihin aina niin että kyllä ne sieltä eteen tulee...
lookaround_orig.gif

Viimekesänä Hurleyllä pöristellessäni Yks ampui pissapojalla autonsa yli minua tienpäällä.Katseli taustapeilistä ja sohotteli nesteitä naamalleni.Luulin ensin että vahingossa,mutta kun se virnotteli siinä peilistään ja ruikki varmaan jo kymmenennettä kertaa,niin jo meinasi hermot mennä.
Ajelin vierelle ja näyttelin keskisormea useampaan otteeseen ja yritin ohjata tyyppiä tien sivuun,mutta sillä vain meni naama punaiseksi,eikä ollut oikein huomaavinaankaan enää.
Vittu mikä apina.
kaboom.gif

No kun tuli taas puheeksi tää autoilioiden mollaus,niin sanottakoon,et itte meinasin tyrmätä KAKSI mopoilijaa viikonloppuna nekalassa.....Ja miksiköhän??
Kello lähempänä puoltayötä eikä valoja päällä
veryangry.gif

Mikä vittu siinä on,et se valokytkin ei voi olla jatkuvasti siellä on-asennossa,jolloin ei jäis muistin varaan noi valot.
Ja tänä aamuna sama juttu rantaperkiössä.Ei valoja mutta sikäli eri tilanne,et mopoilija yritti tulla mun kylkeen.....

Kannattaa pitää autojen seassa liikkuessa mielessä hyvä motto, jonka kuulin joskus vuosia sitten:

"Varo niitä KAIKKIA, ne yrittää tappaa sut..."

Viimekesänä Hurleyllä pöristellessäni Yks ampui pissapojalla autonsa yli minua tienpäällä.Katseli taustapeilistä ja sohotteli nesteitä naamalleni.Luulin ensin että vahingossa,mutta kun se virnotteli siinä  peilistään ja ruikki varmaan jo kymmenennettä kertaa,niin jo meinasi hermot mennä.
Ajelin vierelle ja näyttelin keskisormea useampaan otteeseen ja yritin ohjata tyyppiä tien sivuun,mutta sillä vain meni naama punaiseksi,eikä ollut oikein huomaavinaankaan enää.
Vittu mikä apina.
kaboom.gif
Sama juttu, äijä heitti pissapojalla päälle vettä, minä pysähdyin viereen liikennevalloissa, pistin mopon parkkiin, kävin sanomassa, että seuravalla kerralla poistan pissapojan viiksen, niin ei tarvii ruikkia.Kyllä aina joskus ottaa päähän kun itsellä on ollut huono päivä, niin ei sitä paljoa tarvii kun provosoituu...
nixweiss.gif

Viimekesänä Hurleyllä pöristellessäni Yks ampui pissapojalla autonsa yli minua tienpäällä.Katseli taustapeilistä ja sohotteli nesteitä naamalleni.Luulin ensin että vahingossa,mutta kun se virnotteli siinä peilistään ja ruikki varmaan jo kymmenennettä kertaa,niin jo meinasi hermot mennä.
Vittu mikä apina.
kaboom.gif
Mullekin kävi näin... Pyysi kyllä anteeksi pienen puhuttelun jälkeen, joka tapahtui liikennevaloissa...
mad.gif

Tuulilasin pesuhan ei ole kiellettyä. Missään ei myöskään ole kielletty tuulilasin pesua, kun moottoripyöräilijä ajaa/seisoo takana. Myönnän, että joskus olen jopa itse vahingossa ruikannut soosit takana tulevan mopoilijan naamalle, kun ensimmäinen ajatus (kuten monella muullakaan) ei ennen tuulilasin pesua ole tarkastaa taustapeilistä takanatulevan ajoneuvon tyyppiä. Se onko moinen toiminta hyvien tapojen mukaista ja kohteliasta, on kokonaan oman keskustelunsa aihe, mutta mitään kovin vahvoja perusteluja ei kenelläkään ole lähteä mieltään osoittamaan.

Edessä tuulilasia pesevät autoilijat kuuluvat siis lajiin kuten hyttysetkin. Tuossa taas yksi hyvä syy opetella pitämään turvaväliä edellä ajaviin.

Sattuipa läheltä piti itsellenikin viimeviikolla. Ajelin töihin aamulla varttia vaillle kahdeksan. Moottoritien rampista liikenneympyrään, johon ihan rajoitusten mukaista nopeutta. Oli käydä sydän kurkussa, kun huomasin rekan joka tuli kovaa nopeutta ympyrään oikealta. Itse olin jo ympyrässä ja kahden sekunnin päästä rekan suunnasta tulevan kaistan edessä. Silmäkulmalla jäin seuraamaan josko se vaikka tulisi päälle ja tulihan se !! Paniikkijarrutus ja jäin metrin päähän katsomaan kun rekka ajoi jarruttamatta liikenneympyrän "läpi". Siinä kohtaa pääsee rekat suoraan ajamalla raakasti keskikanttarin päältä. Paikalla vallitsee 80 km/h nopeus joka laskee 60 ennen ympyrää ja jatkuu sen jälkeen 80.

Rekkakuski kyllä huomasi minut, sillä ehdin nähdä kuskia sen verran että se katsoi minua juuri ennen eteen tuloa.

En oikeasti voinut uskoakkaan että rekka tulisi päälle. Autot vielä ymmärrän että ne yrittää ehtiä vielä viimeiseen väliin, mutta rekka, teidemme ritari.

Piti siinä hetki kelata että mitä jos... muttei onneksi kuitenkaan...

Back