• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Eikös tämä ole se vedenpoistoreikä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Motari73
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eikös tämä ole se vedenpoistoreikä?

Liitteenä kuva Speed Triple -06 bensatankin korkin alta sieltä syvennyksestä ja halusin nyt vielä varmistaa, että onhan tuo oikeanpuoleinen reikä tuonne syvennykseen pesusta tai sateesta sinne joutuvan veden poistumisreikä?

vedenpoistoreikä.jpg

Ongelmana on, että se vesi nyt jää tuonne syvennykseen ja kun aukaisee korkin niin kaikki mikä yltää tuon tankkausreiän pienen olakkeen yli niin lorahtaa tuonne bensan joukkoon tankkiin.

Olen koittanut ronkkia tuota kaikenmaailman rautalangoilla ym. konsteilla auki, liuottanut WD-40:sellä toista viikkoa, koittanut puhaltaa paineilmaa molemmista suunnista ilman sen suurempia muutoksia parempaan ainakaan vielä.

Lienee turvallisinta irrottaa tankki ja sen jälkeen kun näkee ettei letku ole länässä yrittää puhaltaa se auki jollain käsipumpulla.

Joka tapauksessa alle 2 Bar painetta ettei mikään hajoa.
Ainakin cebarissa tuo huohotin menee metallisena tankin läpi ja ruostuu helposti jos on tukkeessa.

Katso myös että siinä on oikea letku kiinni! Tankin pohjassa kaksi letkua, joista toisessa venttiili. Tämän letkun pitäisi mennä siihen toiseen reikään joka tasaa paineita(tosta vasemmanpuoleisesta reiästä). Ite just vaihdoin letkut ja putsasin ton reikäsysteemin ja niin kauheeta kuraa sieltä tuli. Mulla oli siis sama ongelma alunperin.

Letku on selkeästi nähtävissä, kulkee vapaasti eikä ole tukossa.
Tankin alta letkulähdöstä kun työntää rautalankaa niin menee
melko pitkälle mutta tökkää sitten johonkin.

Koita ylhäältä ja alhaalta imeä ja puhaltaa.

Yleensä tukos suostuu toiseen suuntaa helpommin liikkumaan.

wanico sanoi:
Koita ylhäältä ja alhaalta imeä ja puhaltaa.

Yleensä tukos suostuu toiseen suuntaa helpommin liikkumaan.

Juu tuli kyllä puhalleltua molemmista suunnista mutta ei ollu mitään imemislaitteistoa saatavilla.

Sellainenkin vielä hiukan ihmetyttää, kun tuonne reikään katsoo niin siellä näkyy kierteet?

Mikähän ihme tuolla vedenpoistoreiässä tosiaan vastustaa, koska tuohan on muovitankki, joten ei se voi olla ruosteenkaan takia tukossa?

Vanhalla vaijerinpätkällä (kytkin-, kaasu-, tms.), minkä toinen pää on rispattu, vois koittaa pyöritellä tukosta. Käyttäis vaijerin päätä niinkuin pienenä pulloharjana.

Jos aiot alakautta työnnellä tukosta pois, niin laita joku väliaikainen tulppa ettei roju mene bensiinin sekaan. Ainakin minun tuurilla kävisi tasan noin. :kääk:

Mulla tukos vaati useemman tunnin ajan liuottamista erinäisissä aineissa (mm. WD-40 ja kuola) ja ohkasella rautalangalla runkuttamista. Kakka tuli ylöspäin paremmin kuin alaspäin ja työtä helpotti tankin tyhjentäminen ja irroittaminen (samalla vaihtaa sit bensafilsun).

Siellä on tankin pohjassa kierteellä kiinni sellanen "nippa", josta se letku lähtee alas. Kannattaa talven aikana ottaa tankki irti ja putsata se kunnolla. Irrota letku ja kierrä se nippa irti tankin pohjasta, ja ei kun putsaamaan. Mulla ainakin oli se nippa muurautunut aivan umpeen. Vähän ohutta rautalankaa ja liotusta. Kyllä se siitä. Irroittamatta sitä tuskin olisi auki saanut kummastakaan suunnasta.

Edit. Lisätään vielä (huono) kuva. Tältä näyttää Sprintin tankki. Tosta kuvakulmasta oikealla alhaalla näkyy kaksi nipan paikkaa joista toinen on paikallaan ja toinen puuttuu. Selvästikin juuri putsattavana. :D

13456598.jpg

Viimeksi muokattu:
Mulla meni siitä alanipasta rautalanka hienosti läpi ja meni vielä melko pitkästi ehkä n.20-25cm eteenpäin mutta sitten tuli täys tökki eikä yhtään eteenpäin eli tukos on lähempänä yläpäätä eli täyttöaukon upotusta.

Sain kuin sainkin sen vedenpoistoreiän auki PORAAMALLA! :D

Poranterä oikein haukkas siihen p*skaan mitä siihen reikään oli jämähtänyt mutta sitten se rouhas sen siitä irti siististi ja nyt kulkee ilma ja neste läpi molempiin suuntiin, eli tulevana kesänä ei tartte ajella köyhän miehen vesiruiskulla :grin:

Back