• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Edestä vai takaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kevin
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ja sitten asiaan.Eli kun puhutaan ajamisen vapaudesta niin mitä se juuri sinusta arvoisa lukija on?
Ei tarvi olla "neljän seinän sisällä" ja saa nauttia kesän tuoksuista.On osa luontoa ym. ym. selityksiä kuulee usein.
Entä tykkäätkö ajella vain yksin, kaverin kanssa vai pitääkö olla kymmenen pyörän porukka, että viitsii ajaa sinne lähikuppilaan? Itse ajelen mieluiten yksin, häiritsisi jos joku koko ajan "seuraisi".Eikä tarvitse neuvotella minne ajetaan ja minne seuraavaksi pysähdytään - senkun antaa mennä vaan...
Että tämmöistä tällä kertaa.
KOMMENNTTEJA
kynttila.gif

Kyllä ite tykkään ajella kaverin kanssa, yksikseenkin tulee tottakai pörräiltä paljon, mutta parin kaverin kanssa aina mukavaa. Vielä kun sais eukolle pyörän ni vot .

Tykkäsin ajaa aluksi ihan yksin omine mokineni  
baaa.gif
. Sitten oli kiva ajaa kaksin, kun mentiin minun tahtiin  
biggrin.gif
. Nyt vois vaikka kokeilla porukassa, kun alkaa pärjäämään tuolla liikenteessä  
062802moto_prv.gif

Molempi parempi, riippuu mielialasta. Tuppaa vaan tuo vaimo hinkumaan takapenkille eli yksin ajelut on harvinaista herkkua.

Kyllä kaverin kanssa ajelu on aikas siistiä... Siinä saa sitten tällanen lapsenmielinenkin hiukka leikkiä ja revitellä. Liian usein vaan ko. leikkiminen johtaa pieniin ylinopeuksiin ym. KAMALAAN...
sad_orig.gif
Hirveää...kaameaa...
tounge.gif

Kyllä nyt kun alku kankeudesta on päästy niin mukavaa pikku porukalla mennä johonkin
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Mutta ei se yksin ajelukaan kyllä töki yhtään
sport05.gif
sport05.gif
sport05.gif

Se on älyttömän hienoa ajaa isolla porukalla tiiviissä muodostelmassa... jokainen kun tietää paikkansa, eikä seilaa kaistaa laidasta laitaan...

Sellaisen porukan kanssa on ihan kiva ajella, jolla ei ole mitään isompia näyttämisen tarpeita. Näyttävät vaikka radalla sitten, että ovat parempia kuin kaikki muut yhteensä tai erikseen ja sitten heidän ei enää tarvitse pullistella muualla, kun kaikki jo kerran tietävät, että he ovat parempia kuin muut, kun se kerran tuntuun niin tärkeää olevan - siis joillekin. Meinaan, että monta kertaa joukossa on joku, jolle nokkimisjärjestys ei ole ihan selvänä. Itse asiassa nokkimisjärjestys on se, ettei ole mitään nokkimisjärjestystä. On vain nippu ihmisiä, joiden mielestä on ihan kiva ajella ja viettää suvea.
Tämä kaikki johtuu minun kohdallani varmaan siitä, että jälkeläiset on jo tullut tehtyä, eikä mitään isompia soidinmenoja tarvitse pitää. Vaikka pieni flirtti kyllä pitää mielen virkkuna ja tytöt OVAT kyllä nättejä - ei siitä mihinkään pääse. Pullisteluun ei kuitenkaan ole enää aihetta, eikä se tuo sellaista hyväksytyksitulemisen tyydytystä kuin ehkä joskus nuorempana. Minulla kun ei enää muu pullistele kuin maha (Matti ya maha - heh heh). Sitäpaitsi - minun voittaminen kilvanajossa on vähintäänkin yhtä helppoa kuin veisi lapselta tikkukaramellin. Siitä ei varmaan voittajan osakkeet nouse - sääli ehkä pikemminkin.

Ihan vaan ajaminen on KIVAA. Just as simple as that.

Jotkut porukat kuitenkin ajavat melko haipakkaa ja jotkut rauhallisemmin. Minä olen tykännyt sellaisesta rauhallisesta kiitämisestä. On vain alkanut olla ihan yhdentekevää olenko 2 minuuttia ennemmin tai myöhemmin jossain, mihin en kumminkaan aio jäädä. Asia on tietenkin ihan toinen, jos on esim. ihan kauhea kusihätä ja on pakko päästä ennen kuin tulee pyykkiä.

-- UGH --

Kyllä sitä yksin on joutunut ajelemaan - porukassa ei oikein ole kiwaa ja emäntääkään kun ei takapaksille ole saanut kammettua
confused_orig.gif

Taidan olla vähän lonely rider, omaan tahtiin, ilman reittisuunnitelmia, rööki/kaffepaussit sillon kuin huvittaa, siitä on vaikea parantaa.
Letkajenkka ei sytytä, paitsi joskus äärimmäisen harvoin hyvällä reitillä ja hyvällä jengillä.

Kokkareet ja seurusteluhetket ovat tietysti mukavia, mutta nythän puhuttiin kai ajamisesta.?

Yksin tai kyytiläisen kans tulee lähinnä ajeltua. Se johtuu osin siittä että kaveripiirissä ei oo muilla soratie mopoja. Toisaalta kyllä toisen soratie mopon kans on aika tympiä ajaa ko lentää kiviä niin paljo ja pölyä.

Eli yksin kaksin yhellä mopolla.

Jotain olen kokenut: kaveri (vaimo) omalla pyörällä edessä tai takana, valtavassa letkassa tai yksin, joku naisistani vyöruusuna ja kerran istuin itsekin pillerin päällä vaimon kuskatessa meitä Nummelaan. Kaikki vaihtoehdot ovat joskus juuri sitä mitä kaipaa ja joskus taas joku mättää. Juuri tällä hetkellä kaipaan eniten vaimoa takapenkille ja kaksistaan ajelemaan.

yksin tietenkin näyttelen kuinka kova jätkä mä oon, pullistelen ja räyhään. En voisi kuvitellekkaan ajelevani rauhallisesti ja nätiiisti. SE ei oo kivaa. Sen takia mä en harrastustaa alottanu, ja edelleen en ois alottanu jos oisin suunnitellu ajelevani nätiiisti (ahdistus
crazy.gif
). Just as simple and plain as well
confused_orig.gif

Terve!!!
Kyllä hyvässä porukassa on välillä kiva ajella, kun on sovittu etukäteen, minne ajetaan, niin voi nopeammat sitten ajella vähän lujempaakin halutessaan.
062802moto_prv.gif
 Pitemmät matkat ja lomareissut ajan kyllä mieluimmin yksin eukon istuessa kyydissä.
biggrin.gif
 Silloin voi itse päättää milloin pysähtyy, vaihtaa reittisuunnitelmaa jne. Myöskin vieraisssa ja suurissa kaupungeissa helposti porukka hajaantuu toisistaan, ja on aika homma sitten haalia sakki kasaan, jos joku on eksynyt kunnolla.
bawling.gif
 Porukka-ajo on aina kompromissi, jossa on otettava muut myös huomioon.
ps. Paraatiajossa on myös ainutlaatuinen fiilinki
sport05.gif

kotka

2-3 mopoa on musta semmonen sopiva. Yksin on jotenki "tylsää" jos se mopolla ajaminen nyt voi koskaan tylsää olla. Ku on kaveri mukana niin on kaffi seuraakin.
062802jumpie_prv.gif

Back