• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Digitaalista nopeusmittaria?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Proffa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Seuraava pähkinänpoikanen kun ei taaskaan jaksa kuukkeloida
biggrin.gif

Eli rataraaseriin olis kova halu nopeusmittaria, mutta fillareistakin tutut sigmat sun muuta digitaalihärpättimet on skaalalla 0-99 tai 0-199. Sehän ei piisaa alkuunkaan...
mad.gif

Onko joku löytänyt vaikka jonkun halpiskiinalaismallin, jossa skaala menee ylemmäs? Onko noita tehty moottoripyöriin erikseen kun ei ole omaan simmuun sattunu?

033102beer_1_prv.gif

Mitäs nopeusmittarilla ratapyörässä meinasit? Eikös se olisi tärkeämpää keskittyä radan kuin nopeuden katsomiseen?

FRWD olis pätevä. Tässäkin taas pätee se että halvalla ei saa hyvää.

Muistaakseni vanhemmat sigmat näyttävät 299kmh asti... BC800 riitti sinne 250kmh tietämille ihan hyvin.

Seuraava pähkinänpoikanen kun ei taaskaan jaksa kuukkeloida  
biggrin.gif

Eli rataraaseriin olis kova halu nopeusmittaria, mutta fillareistakin tutut sigmat sun muuta digitaalihärpättimet on skaalalla 0-99 tai 0-199. Sehän ei piisaa alkuunkaan...
mad.gif

Onko joku löytänyt vaikka jonkun halpiskiinalaismallin, jossa skaala menee ylemmäs? Onko noita tehty moottoripyöriin erikseen kun ei ole omaan simmuun sattunu?

033102beer_1_prv.gif
Sigman 800 Targa rekisteröi jopa +480 km/h nopeuksia, joten eiköhän se nyt alkuun piisaa ainakin Suomen radoille?

1200:nen Sigma tyssää 231 km/h vauhtiin.

Muista ei kokemuksia.

toi FRWD:n vanhempi malli ei ainakaan pysynyt vauhdeissa mukana. Motoparkin pääsuoralla mentiin sen mukaan 140 km/h.

Sigma BC 1200 ei pysy mukana nopeissa kiihdytyksissä / jarrutuksissa (anturi on asennettu oikein). Normaali katuajossa pelittää kyllä helvetin hyvin.

mad.gif

Perscuta ku minä visiteerasin sigman kotisivuilla, ni kaikkien mallien downloadcentteristä löytyvissä manuaaleissa luki, notta max speed 199,5 tai 99,5. Mitäs tämä nyt meinaa?? Paskapuhettako vai onko mallit menny mopompaan suuntaan.
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif

Sigma olis just muuten sellanen mitä etsiskelisin, jos vaan toi huippunoppeus olis vaikka 230. Se jo riittäis rata-ajoon.

mad.gif

Perscuta ku minä visiteerasin sigman kotisivuilla, ni kaikkien mallien downloadcentteristä löytyvissä manuaaleissa luki, notta max speed 199,5 tai 99,5. Mitäs tämä nyt meinaa?? Paskapuhettako vai onko mallit menny mopompaan suuntaan.
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif

Sigma olis just muuten sellanen mitä etsiskelisin, jos vaan toi huippunoppeus olis vaikka 230. Se jo riittäis rata-ajoon.
Mulla on ollut parikin noita, ja kyllä ne 200+ näyttää (Kaikki mallit ei kuulema näytä). Samoin joissain malleissa on liian lyhyt johto.
MC8 ainakin uusista pitäisi näyttää 300 asti.

Jos ihan oikeaa nopeusmittaria tarvitsee, niin voin suositella Motogadgetin puntareita. Omassa mopossa ainakin päivitystahti riittää oikein loistavasti, eli viivettä ei ole. Mittaus tapahtuu mulla viidestä pisteestä per renkaan kierros. Mutta eipä noi ole kyllä ihan ilmaisiakaan.

Muistiin jää huippunopeus sekä huippukierrokset ja jotain muutakin. Mulla on siis toi Motogadget Light, eli toi puoliympyrän muotoinen kapine. Ja kaikki muistiin jäävä (trippi, huippurundit, huippunopeus, paras 0-100km/h, suurin positiivinen kiihtyvyys, suurin negatiivinen kiihtyvyys) on selattavissa sekä nollattavissa ajossa ja parkissa.

Tolle mittaristolle tarttee vaan duunata jonkinnäköinen painonappi, mistä noita valikoita voi selailla. Mulla kun toi on katupyörässä niin istutin vilkkukatkaisijan yläpuolelle semmoisen ehkä euron hintaisen napin, joka on nyt pari vuotta rokannut ongelmitta.

sanoi:
Mulla on ollut parikin noita

Mitä malleja sulla on ollu?? Tällasista on ihan turha mennä kato kysymään jostain intersportista kun se 17 v. osastonhoitaja tietää " ei juuri mitään ".
veryangry.gif
Tässä nykyisessä lukee "Targa", ja tässä onm tarpeeksi pitkä johto. Muistakseni edellinen oli BC800.
Lisäksi magneettina olen käytänyt sellaista 5x10mm, sylinterin muotoista, joka pysyy hyvin jarrulevyn kuusiokoloruuvin kannassa.

Pirscatti. Kävin intersportissa ja topsportissa kytistelemässä noita sigmoja ja muun merkkisiä digilaitoksia. Kymmenkunta ohjekirjaa luettuani totesin, että kaikki nykyiset mallit jäävät 0-199,5 kmh skaalaan..
veryangry.gif

Kysymys kuuluukin, onko tuo ilmoitettu skaala todellinen vai meneekö joku malli sigmasta yli tuon. Kyse siis uusista malleista (506, 906 etc.) Ei ole myynnissä enää ainkaan täällä noita Targoja tai BC 800.ia. Mikä neuvoksi?

Kellään vanhaa tollasta myydä mulle, mikä menis yli 200?

Kysele fillariliikkeistä josko jonnekin olisi jäänyt vanhoja?
Linkkejä.

Mihin muuten kisapelissä mittaria tarvitsee, eikös niistä yleensä poisteta moiset turhat kapistukset?

Ihan mielenkiinnosta. Ja jos jossain vaiheessa töuhuaa jotain videonpätkää, ni näkee lajista mittään tajuamatonkin mitä kyytiä mennään.  
bawling.gif

Ja sitten ku meillä on kaverin kanssa tää peli kimppaan ni sais suorahuioppuja arvioitua, että missä kumpi häviää tai avataanko liian myöhään tahi jarrutetaanko liian aikasin....tai jotain sellasta.

Sen digimittarin painon ajattelin kompensoida käymällä p*skalla just ennen vetoa  
biggrin.gif

Oho!!!...olipas tossa paljon linkkejä
eek.gif

Kysele fillariliikkeistä josko jonnekin olisi jäänyt vanhoja?
Linkkejä.

Mihin muuten kisapelissä mittaria tarvitsee, eikös niistä yleensä poisteta moiset turhat kapistukset?
Maksiminopeuden taltiointi on ns. köyhänmiehen dataloggeri. Kertoo paljon siitä millaiset välitykset on ollut ja onko ne pahasti pielessä tai pitäisikö muuttaa jotain muuta yms jne.

Ihan hyödyllinen kapistus siis tuollainen mittari mikä tallentaa huiput.

Jaa, nyt vasta tajusin missä foorumissa kysymys on... Nuo sigmat päivittää niin hitaasti, että ei ne oikein radalla toimi. Paremmin sopii maantielle.
Itse vaihdoin Kawassa Sigman tilalle speedohelarin, mutta minusta SH:kin aiheutti selkeää viivettä pyörän oman mittarin päivittymiseen.
Tässä vanhassa videossa näkyy miten se Sigma toimii (sen pitäisi näyttää n. 11% vähemmän kuin pyörän oma mittari ja tasaisella nopeudella niin tekikin)

Back