• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

David Silver Spares

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tuppervaari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eraassa brittifoorumissa, missa olen jasenena, tata firmaa suositellaan kovasti eli ilmeisesti ainakin kotimainen postimyynti toimii.

Ja toimii myös Suomeen. Pari kertaa olen käyttänyt ja hyväksi havainnut. Punnan kurssin takia ei ole aina ollut se halvin paikka, mutta ei kauhean kalliskaan. Valikoima on kyllä aika kattava.

Olen tilannut varmaan kymmenisen kertaa ja loistavasti on toiminut kaikki.

Toinen yhtä hyvä vanhempien Honda-osien paikka on www.cmsnl.com.

Tilauksissa auttaa (etenkin cmsnl:ssä) jos sinulla on pyörän varaosaluettelo josta näet osien numerot. Luetteloita löytyy ebay:stä ja cmsnl:stä.

Paikkojen välillä voi olla yllättäviä eroja saman osan hinnassa, joten kannattaa aina tsekata kummassa halvempi.

ALV tulee vielä hintojen päälle (ainakin jommassa kummassa, ehkä molemmissa) mutta se on kyllä selkeästi ilmoitettu sivuilla.

Kyllä noista tilaaminen on todella helppoa ja mukavaa, kun vertaa siihen että lähtee kiertelemään paikallisia liikkeitä ja kuuntelemaan ei-oota, tai ihan älyttömiä hintoja.

Olen tilannut David Silveriltä, ja aina on tullut oikeaa osaa. CMSNL:llä on hyvät systeemit, mutta hiukka kovat hinnat: esim. VF1000F2:n bensaletku (muotoonvalettu, toisesta päästä paksumpi) CMSNL:llä 3 (+ALV + postikulut), kotimaisessa merkkiliikkeessä 4 Euroa (sis kulut ja alvin), laturinkopan tiiviste samoin 9,5 / 12 Euroa . Kannattaa aina kysyä myös kotomaasta. Oma varaosakirja on tosi hyvä homma: voi kysyä suoraan numerolla, eikä tarvi arpoa, että osaako myyjä hommansa vai ei. Tosin jos saa väärän osan, on se oma moka.

Tilasin kyseisestä liikkeestä tarvikkeita ja varaosia Hondaani.
Täytyy kehua että toimitus oli erittäin nopea, sunnuntaina tein tilauksen ja jo perjantaina UPS toimitti tavarat kotiini.

Postikulujen osuus oli merko korkea, 26£ vaikka tavaroiden paino jäi alle kahden kilon.

Lisäksi kannattaa muistaa että DSS:n hintoihin tulee vielä päälle paikallinen arvonlisävero, 17,5%.

Itsellä ottivat rahdista 18 puntaa kun tuli uudet alkuperäiset etujarrulevyt ja joitakin tiivisteitä. Verrattuna Suomen hintoihin (alkup / tarvike) niin ainakin jarrulevyt jäivät yhteensä n. 100 eur halvemmaksi kuin tarvikkeet (EBC) täällä.

Joidenkin osien hinnat on hyvin lähellä tai jopa kalliimpia kuin kotomaassa eli vertailu tuollakin kannattaa.

Back