• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

customi pitkälle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pikkumiäs
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
pori
Tervehdys pyöräilijät. Alottelevana ajelijana kyselisin kokemuksia pitkiltä 195-200 kuskeilta, noista customeista joihin ei löydä ajoasentoa. Katellu aluksi tollasta honda vt 500 customia. Ajatuksissa siintää H-D, mutta ei vielä. Näsärit voi jättää kirjottamatta.
smile_org.gif

Ei oo noin paljoa pituutta mutta ehkä lähtisin siitä liikkeelle että katsoisin muutaman kiinnostavan mallin ja menisin kyselemään saako millaisia siirtosarjoja jalkatapeille. Kustomissakin saattaa jäädä polvet ikävään kulmaan jos ei ole tapit sopivalla etäisyydellä, toki hommaa helpottaa kun oikaisee jalat tappien päälle.
Toki jos on joku tuttu koneistaja niin saahan noita siirtosarjoja tehtyä itsekkin tai saa muokattua jo olemassa olevista.
Tolla pituudella katsoisin kyllä suosiolla isompaa pyörää kuin VT500 Hondaa.

Mutuna sanoisin ihan samaa kuin Stagakin, eli isompaa kattelisin jos omaisin moisen varren. Itselläni siis allekirjoituksen mukainen päristin ja äijällä mittaa n. 180cm. Street Bobin mid-controllit ovat juur ja juur mulle sopivat, mutta lisää tilaa tulis tietysti siirtosarjoilla. Pelkään vaan, että menee tuntuma pyörään siirtosarjoilla ja siks pysyn näissä nykyisissä...

Jos vaan rahkeet (pankkitili) yhtään antaa myöten, niin katteleppa vaikka jotain 1100 Shadowta, isoa Väinöä tai vastaavaa +1000cc japsia. Vanhempia HD Dynia ja EVO-koneisia FXR:iä saa jo ihan kohtuuhintaan, joskin ovat toki kalliimpia kuin japsit.

SenioRR, kun hiukan totuttelee niin hyvin saa raudan tapaamaan asfalttia siirtosarjojenkin kanssa. Alussa tuntui hiukan oudolta mutta äkkiä siihen tottuu.
Sitähän mä, Staga, juur pelkään, että tapaavat asfalttia pikkasen liiankin tuttavallisesti nuo siirtosarjojen tapit.
wink.gif
Jotensakin vaan tykkään näistä mid-controlleista. Ehkä joskus hankin lepuutustapit(vaikka laittomat ovatkin), jos ei pyörä vaihdu ennen...

Hehe.. Thread Hi-jack... sori Pitkäkoipi
biggrin.gif

Mut joo,
Ei ne siirtosarjat kiinni ota ainakaan mulla, ekana raapii oikealla putket ja vasemmalla taitaa ottaa sivutuki...

Siirry säkin vaan "Pikkumies" suoraan parhaaseen A-ryhmään, halvemmaksi se tulee ostaa suoraan Harrika kuin alkaa hakemaan tunnelmaa divareista...
kaboom.gif

Niin tai näin, toivottavasti löytyy jaloille sopiva laite vielä kun on kesää jäljellä!

ihan noin paljon ei ole pituutta... vain 190...
bawling.gif
...
mut suositella voisin tuollaista honda f6c:tä eli valkyrietä, jolla itse ajelen....

saattaa olla hivenen raskas aloittelijalle .... vaikka painoa onkin vain saman verran kun h-d:ssä... 335 kg

mutta on kuitenkin pitkälle kuskille aikas kiva mopotin
062802jumpie_prv.gif
sport05.gif
.... ja tehoa ja vääntöä löytyy
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Hehe.. Thread Hi-jack... sori Pitkäkoipi
biggrin.gif

Mut joo,
Ei ne siirtosarjat kiinni ota ainakaan mulla, ekana raapii oikealla putket ja vasemmalla taitaa ottaa sivutuki...

Siirry säkin vaan "Pikkumies" suoraan parhaaseen A-ryhmään, halvemmaksi se tulee ostaa suoraan Harrika kuin alkaa hakemaan tunnelmaa divareista...
kaboom.gif

Niin tai näin, toivottavasti löytyy jaloille sopiva laite vielä kun on kesää jäljellä!
joo putken pultit raapii oikeelta ja sivutuki vasemmalta... mut mulla onki naistenpyörä ja pituutta 188cm, ei mee jalat suoriks siirtosarjoillakaan. satulaa pitäis modata.

Pituutta vain 192 joten alamittaisen vastaukset täältäkin. Ensin vakivastaukseni isoille pojille -tarkistakaa pyörän kantavuus ennen ostoa tai saattaa jäädä misukat tarakalle ottamatta.

Sitten sopivuudesta pitkälle. Itse ajoin juuri rautaperseet jampun pikku Drag Starilla. En koskaan ole kaivannut jalkatapin siirtosarjoja -toisaalta itseni mittainen mies sanoi kerran, ettei voisi kuvitellakaan ajavansa ilman. Elikkäs riippuu siitä mistä tykkää. Minusta tuollainen pikku kruiseri on niin iloinen vietävä mutkiin, että ajaminen kärsisi liian edessä olevista tapeista.

Ja mitä sitten jos tapit ottaa maahan? Kun kengän kannat osuu asfalttiin niin tietää, että nyt mennään iloisesti. Kun tapit hioutuu (valitettavan harvoin laillisilla nopuksilla) tiehen niin tietää, että kohta mennään mopon rajoilla. Ajettavaksihan nämä on tehty
062802jumpie_prv.gif

Oma vihjeeni -ota kaunein ja rakastu
inlove.gif

Vähän oftopikiksi menee... Mulla otti alkuperäisten putkien kiinnikkeet maahan yllättävän helposti. Tosin jalkatapit varoittivat aina pikkasen aikasemmin. Putkiston vaihto auttoi tuohon ja varsinkin Öhlinsin takavieterit ja jäykemmät keulan öljyt. Nyt voi jo ihan reippaastikin ajaa mutkiin, eivätkä romut laahaa enää niin helposti asfalttia. Ja uusilla metallisilla jalkatapeilla saa jo näyttävää kipinäsuihkua aikaiseksi, jos ei mutkatieajelu ole muuten erityisen näyttävää...
tounge.gif

Kyllä sitä voi pienemmälläkin aloitella. Oon 195 cm ja eka pyörä oli 250 cc virago, ja ei ollut siirtosarjoja. Silti oli ylvästä kyytiä silloin! Tosin rekkojen ohittelu oli aikas vaikeaa... Mutta kannattaa varautua siihen, että pyörä saattaa vaihtua suht nopeasti..
Mutta kyllä tuolla 500 cc pyörällä pääsee hyvin harjoittelemaan tätä motoristin eloa.

Ja omasta kokemuksesta voin sanoa, että olisimpa ostanut jo siloin ajat sitten vaikka 883 sporsterin, niin olisi rahaa säästynyt.

Back