• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

CBR:n käynnistyongelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dexbaxter
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ongelma on siis seuraavanlainen. Miksi pyörä ei lähde lämpimänä käyntiin. Käynnistin pyörän kylmänä kuukauden seisonnan jälkeen. Kylmänä lähti kyllä heti käyntiin, mutta kun olin koneen käyttänyt lämpimäksi ja sammutin pyörän. Ei pyörä enää käynnistynytkään. Akku on kyllä uusi ja täydessä latingissa. Mahtaisiko vika olla esim. jännitteensäätimessä vai??? Sama homma on toistunut jo kerran aiemminkin tämän talven aikana. Pyörää olen säilyttänyt koko ajan lämpimässä tallissa.
062802moto_prv.gif
buttrock.gif
buttrock.gif
buttrock.gif

Laitat tappokatkaisijasta virrat takaisin päälle ja starttaat uudelleen ;)
Näissä vianetsinnöissä kannattaa mainita vähän tarkemmin mistä pyörästä on kyse..

tulpat kannattaa laittaa niin johan tärähtää tulille,omaan laitoin uudet tulpat syksyllä ja talven synkkinä hetkinä käyttelin ja sit ei vaan enää lähtenytkään käyntiin,ei muuta kuin tulpat vaihtoon ja kappas taas kävi,oli halpa tulppien uusinta 104e joista ekoilla tulpilla 0 km
crazy.gif

tulpat kannattaa laittaa niin johan tärähtää tulille,omaan laitoin uudet tulpat syksyllä ja talven synkkinä hetkinä käyttelin ja sit ei vaan enää lähtenytkään käyntiin,ei muuta kuin tulpat vaihtoon ja kappas taas kävi,oli halpa tulppien uusinta 104e joista ekoilla tulpilla 0 km  
crazy.gif
Mitenköhän tuo on mahdollista? Enkä nyt epäile etteikö niin olisi käynyt kun sanot, mutta kummastuttaa vaan miten niinkin yksinkertainen kapistus kuin tulppa voi mennä itsestään rikki
nixweiss.gif

Joku harvinainen valmistusvika tulee tietysti ekana mieleen, mutta kun muistelisin että muillekkin on näin käynyt. Jostain muistan lukeneeni, että lyhyet koneen käyttämiset ilman että kone lämpenee kunnolla, ovat hallaa tulpille. Olisi kiva tietää faktoja jo ihan senkin takia, ettei nyt ihan tyhmyyttään tuhoa tulppia (ovat vielä niin pirun kalliitakin joihinkin malleihin nykyään).

Onko kenelläkään parempaa tietoa aiheesta?

Tulpat tarvii vissiin aika korkean lämpötilan ennenkuin alkavat puhdistautua noesta ja karstasta. Voi olla että lyhkäset käymiset ei siihen riitä??

Kaveri kehu että justiinsa CBR:ssä ei kestäis tulpat kylmäkäynnistyksiä. tiedä sitten miten se poikkeaa jostain muusta pyörästä jossa on samanlaiset tulpat
nixweiss.gif

Kaveri kehu että justiinsa CBR:ssä ei kestäis tulpat kylmäkäynnistyksiä.
biggrin.gif
biggrin.gif

Tarvii sit muuttaa etelään
tounge.gif

"Happee" ei vaan kande antaa yhtään kylmänä-huikka vaan päälle, starttia ja sit antaa sen puksutella silleen...
Mä oon polttanu Äxästä ainakin pariin kertaan tulpan/tulpat, kun antanu kaffasta happee kylmänä.
Kysyjän viestiin ei osaa sanoo kyl yhtään mitään
nixweiss.gif

Kaveri kehu että justiinsa CBR:ssä ei kestäis tulpat kylmäkäynnistyksiä.
biggrin.gif
biggrin.gif

Tarvii sit muuttaa etelään  
tounge.gif

"Happee" ei vaan kande antaa yhtään kylmänä-huikka vaan päälle, starttia ja sit antaa sen puksutella silleen...
Mä oon polttanu Äxästä ainakin pariin kertaan tulpan/tulpat, kun antanu kaffasta happee kylmänä.
Kysyjän viestiin ei osaa sanoo kyl yhtään mitään  
nixweiss.gif
crazy.gif

Kylmällä KYLMÄLLÄ mä tarkotin PAKKASTA
bawling.gif

(neljäs yö töissä ja eilenki nukuin melkein 3 tuntia..
withstupid.gif
)

Tuntuis vähän, että jos se kylmänä starttaa ihan ok ja käy kunnes sammutetaan, niin tuskin siellä tulpat on särki.

Aloittaja voisi nyt ajatuksella tiivistää lisää täsmällistä infoa asiasta, ettei tarvitse olettaa.

1) Paljonko koneella on tahkottu kilometrejä?
2) Kun se on lämmin, niin käykö kone puhtaasti tyhjäkäyntiä ilman ryyppyä?
3) Kun se on lämmin, niin ottaako kone iloisesti jenkoja ja onko käyntiääni ihan normaali kaasuteltaessa?
4) Kun se lämpimänä ei nyt sitten lähde käymään, mutta startti kyllä pyörittää, niin veivaako startti konetta ihan kunnolla? Ja kunnolla tarkoittaa sitä, että se jaksaa puutumatta sekunteja ja pyörimisnopeus on about vakio.
5) Kun se lämpimänä ei nyt sitten syty, niin yrittääkö yhtään pyöriessään? Edes missään määrin? Tuleeko putkesta savua? Röpsähtääkö kertaakaan?
6) Kauanko pyörän pitää antaa jäähtyä, että se taas starttaa?

Itellä tehny saman. Vaihda ne tulpat vaan ihan suosiolla. Ei auttanu puhdistelutkaan ja lähes uudet tulpat oli vielä.

Noita tulppia itekki alan kyl epäileen ekana, joten täytynee alotella ainakin niistä! Kiitos avittajille ja katellaan kuin käy
bowdown.gif
bowdown.gif

no hei. nyt kuule aloita homma sillä että ruuvaa auki kaasareiden pohjassa olevat ruuvit ja laske ne vedet sieltä pois! itellä alkoi 1000 ähvä vittuilemaan vaikka millä tavalla. kaikki kayntihäiriöt poistui kerralla. mun arvaus=hoo2oota kaasareissa!
idea3.gif

no hei. nyt kuule aloita homma sillä että ruuvaa auki kaasareiden pohjassa olevat ruuvit ja laske ne vedet sieltä pois! itellä alkoi 1000 ähvä vittuilemaan vaikka millä tavalla. kaikki kayntihäiriöt poistui kerralla. mun arvaus=hoo2oota kaasareissa!
idea3.gif
Jos kaverilla on pyörä ollut lämpimässä tallissa kaasarit täynnä niin mistäs se vesi sinne olisi tullut?

Joo, kannattaa konetta tosiaan käyttää aina kunnolla se kymmenen minuuttia tai vartti jos sitä on käyttelemässä. Sen verran, että suljetussa tallissa rupeaa kaasut tajuntaan vaikuttamaan
thumbs-up.gif

Ittellä paljastu lämpöseksi käyttämällä palanut sulake, flekti ei lähtenyt pyörimään. Onneksi pääsi vain yksi perkele ennenkuin avasin sulakerasian. Onneksi en myöskään mennyt tupukille käytön aikana, olis tullut pari perkelettä enemmänkin
lookaround_orig.gif

idea3.gif
Jos kaverilla on pyörä ollut lämpimässä tallissa kaasarit täynnä niin mistäs se vesi sinne olisi tullut?

Joo, kannattaa konetta tosiaan käyttää aina kunnolla se kymmenen minuuttia tai vartti jos sitä on käyttelemässä. Sen verran, että suljetussa tallissa rupeaa kaasut tajuntaan vaikuttamaan  
thumbs-up.gif

Ittellä paljastu lämpöseksi käyttämällä palanut sulake, flekti ei lähtenyt pyörimään. Onneksi pääsi vain yksi perkele ennenkuin avasin sulakerasian. Onneksi en myöskään mennyt tupukille käytön aikana, olis tullut pari perkelettä enemmänkin
lookaround_orig.gif
No sitä vettä sinne saa vaikka ihan bensan mukana, varsinkin jos käyttää pitkään toimineita huoltoasemia. Nimimerkillä Suzukilla koettu..

Back