• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

CBR -99 vai -00

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hondamies
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olen vaihtamassa omaa CBR 600cc -96 isompaan ja uudempaan.

kaksi vaihtoehto on noussut ylitse muiden:

Honda CBR 900cc Fireblade -00
Ajettu 40 000km, hinta 10 400 euroa
ainakin päällisin puolin täydellisessä kunnossa

ja

Honda CBR 900cc Fireblade -99
Ajettu 6200km, hinta 10 900 euroa
ainakin päällisin puolin täydellisessä kunnossa

Eli ostaisitko vuoden vanhemman ja vähemmän ajetun vai uudemman ja enemmän ajetun?

voisiko joku tietäjä vielä kertoa suurimmat erot jotka noiden vuosimallien välillä on?

Tuota..

jos tuolla -99 mallilla tosiaan on ajettu vain 6200 km niin osta ihmeessä pois! Tuo -00 mallinenhan on "loppuunajettu" tuohon verrattuna. Hintaeroa 500€ ja ikäeroa vuosi, parhaassa tapauksessa alle riippuen rekisteröintipäivistä.

Ei kait se ruisku nyt niin tarpeellinen ole?

Tuolta Honda-osastolta voisit saada enemmän asiantuntevaa tietoa mallien eroista ja niiden merkityksestä...
cool.gif

Ja noi vanhemman pyörän kilometrit herättää epäilyksiä. Kannattaa vähän kysellä miksi niitä kilsoja on niin vähän mittarissa ja katsella mopon kunnosta voiko kilsat pitää paikkaansa.

näin nykyinen omistaja kertoo:

"Vaihdoin siihen juuri viime viikonloppuna uudet öljyt sisään, samalla otin muutaman tuoreen kuvankin.
Tänään ostin uuden akun.
Sillä on siis tarkkaan ajettu tuo kuvassakin näkyvä 6161km. Tällä hinnalla vastaavat ovat lähes kaikki yli 30tkm ajettuja.
Niinkuin kuvistakin voit todeta pyörä on erinomaisessa kunnossa.

Se on ollut minulla vuodesta 2000 lähtien, olen toinen omistaja. En ole sillä juurikaan ajanut lukuisista/pitkistä työkomennuksistani johtuen.
Lisäksi pyörän oston jälkeen on perheeseen syntynyt kaksi lasta, joten ei sitä aikaa senkään puolesta ole harrastukselle jäänyt.

Oli ajettu n.2000 km kun ostin sen, eli itse olen ajanut n.4000km. Lähinnä nuo kilometrit tulivat meidän häämatkalta elokuussa 2000 kun ajoimme sillä Euroopassa.
Ostin yksityiseltä (paperit löytyy).
Ei ole 100% suomipyörä mutta ei ole tuontipyöräkään. Asuimme 03/2000-05/2004 Saksassa ja ostin pyörän 06/2000 itselleni omaan käyttöön.
Kun muutimme takaisin Suomeen niin toin sen muuttokuormassa mukana. Verot on maksettu ja siinä on Suomi-kilvet.
Eli tätä ei voi missään tapauksessa verrata ns. tuontipyöriin.
Takatelineen saa kyllä helposti pois. Itse sen siihen laitoinkin eikä ollut paha homma.
Renkaat kyllä vielä menee, katsastettu viime kesänä-OK.

Huom. Kaikki mahdolliset paperit löytyy joten ei huolta sen puolesta.
Sehän oli huollettu noin 5000km jälkeen merkkiliikkeessä jolloin takuutakin oli vielä jäljellä. Kaikki oli OK eikä puutteita löytynyt.
Huollon paperit löytyy. "

Ihan puhtaasti ulkonäköön perustuva valinta olis mulla toi 99. 00-01 on ihan kamalan näköisiä edestä, lähinnä siis ajovalon osalta., anteeksi kaikki ko. mallin omistajat..

Nyt vois joku mode linkittää honda sivustolla olevan keskustelun tähän, niin ei tulis kahteen ketjuun viestejä ??

Back