• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

BOS, IXIL ja Laser -slipareiden omistajat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Scop
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olen ostamassa Cattiin sliparia ja E-hyväksytyt tuntuvat olevan melko vähissä. No, olen saanut listan hyväksytyistä tehtyä ja pari putkea jo karsittua poiskin. Jäljellä on nämä:

- BOS Oval (alumiini)
- IXIL Euroline Oval (rosteri)
- IXIL Euroline Round (rosteri)
- Laser Duo-Tech (rosteri)

Kenellä sattuu olemaan kyseisten merkkien slipareita pyörissään, niin olisi kiva kuulla kokemuksia laadun kannalta. Tuliko kaikki tarvittavat osat paketissa, onko ne tehty huolellisesti ja sopivatko ne paikoilleen kuten pitää?

Minulta löytyy 600 hornetista e-hyväksytty bosin slipari.
Tuotteen laatu ihan ok, mutta äänet ovat aika vaisut jopa ilman killeriä.

-Pete

Mulla oli Transalpissa Laserin Produro, rosteri vaimennin. Laatu ja työnjälki oli hyvää tasoa, ja asennus onnistui "heittämällä" muutamassa minuutissa. Varmaan samanlaatuisia valmistajan muutkin mallit.

Itellä on pyöree ixili giksussa kiinni ... kaikki osat tuli matkaan eikä tarvinnu muuta ku puhaltaa se paikalleen
biggrin.gif
nii ja db killeri o yhellä ruuvilla kii että se lähtee kans ihan sekunneissa olan yli kaseikkoon jos haluaa ...

Itellä tuli pyörän mukana ixil vaimennin. Edellisen omistajan asennustaidoista on jäänyt ikuiset merkit pyörään hankaamalla taka-haarukkaan. Asennuksessa oli käytetty yli-isoa mutteria holkkina, eikä vaimennin siten istunut kunnolla paikalleen. Sorvasin siihen sopivat holkit ja nyt istuu kuin Atte potalla. Ääntä tulee vm.-91 FZR 1000 100,5 dB. Viimekesän melunmittauspäivä.

Mulla oli catissa Laserin Hotcam hiilikuituslipari ja se ainakin istui hyvin ja helposti paikoilleen. Slipari on itse asiassa vieläkin varaston hyllyllä ja voin siitä edullisesti luopua jos joku semmoista tarvitsisi.. Äänet Hotcamissa on melko maltilliset. Nykyisin pyörässä laulelee Yoshin RS-3:nen.

Kiitti ensimmäisistä kommenteista. Toistaiseksi siis ei voi sanoa noiden merkkien välillä olevan suuriakaan eroja. Odotellaan lisää sekä kriittisiä että ylistäviä kommentteja
smile_org.gif

Viime vuonna ostin käytettynä 600F Cebariin Laser K2:n. Äänet on juuri sellaiset sporttiset, kuin mistä pidän. Se oli kai jostain kaadutusta pyörästä, kun niissä rosterisissa päätypaloissa oli naarmua. Kiillotin ne ja pöntöstä tuli oikein siisti, eli eipä se ainakaan kaatumisesta ollut ottanut itseensä... Meni heittämällä paikalleen.

Pyöräkin rupesi starttaamaan paremmin, kuin vakioputken kanssa...

Mulla oli 1200 Banditissa IXIL:n ovaali hiilikuitupönttö. Siinä oli kummassakin päässä kuusiokolopultteja pitämässä päätyjä kiinni pöntön rungossa. Nämä olivat löysällä. Kiristin ne mutta edelleen jonkinasteista resonanssiääntä kuului jostain kohtaa vaimenninta. Siihen en ollut tyytyväinen. Edellisessä Yammussa ja nykyisessä Kawassa on rosteripöntöt ilman mitään kikkelipultti-virityksiä ja niihin olen ollut tyytyväinen. Sattumalta nyt kolmessa viimeisessä pyörässä on ollut IXIL:in putket. Nykyisen Kawan äänet on ainakin tarpeeksi kovat.

Itse olen hommaamassa omaan tonniseen K4:een IXIL:in Extreme Shortya. En tiedä äänistä, mutta varmaan ihan siedettävät. Ja näyttää *piip* hienolta!
buttrock.gif

MachinaAnimata:
Laita tietoutta tännekin, kun olet Ixilin mahdollisesti asentanut. Millaset äänet + putken laatu... Itselläni samainen shorty kiikarissa.

XX sai Laserin hiilari Hotcamit.
Asennus meni heittämällä ja laatu on hyvä.

Kivat äänet ja on (race) killerit paikoillaan jos niitä kysellään.  
wink.gif

Selvyyden vuoksi jos joku ei tiedä, laserilla Dualtone putkissa mukana tulee killeri ja race putki joka ohittaa viimeisen vaimenninkammion. Putki on tuolloin suora mutta näyttää samalta kuin killerin kanssa.

Omassa 600 cebarissa on BOS:in hiilikuituslipari ja erittäin tyytyväinen olen ollut. Hönkii mukavasti ja kun laitoin vielä kunnon vapaavirtasuodattimen, niin hyvin toimii. Lisäksi asensin Power Commanderin ja penkitytin pyörän...ihan mukavasti tuli lisää potkua.

Äänet eivät ole mitkään kovin möreät, mutta jos haluaa kunnon äänet, niin sitten pitää vaihtaa isompaan pyörään, ostaa kakstahti tai virittää putkea niin, että jokainen poliisi varmasti kiinnostuu siitä. Kannattaa myös pitää mielessä moottoriratojen desibelirajat, jos mielii käydä radalla.

Itse olen hommaamassa omaan tonniseen K4:een IXIL:in Extreme Shortya. En tiedä äänistä, mutta varmaan ihan siedettävät. Ja näyttää *piip* hienolta!  
buttrock.gif
Mulla on tuollainen slipari FZ1:ssä kiinni. Mun mielestä ääni sais olla hieman pehmeempi/matalampi, on ehkä hieman repivä ääni. Asennus oli helppo ja kaikki meni ihan heittämällä paikalleen. Mulla oli videokin samanlaisesta pyörästä kun mulla, mutta nyt en löytänyt sitä mistään.

mulla Honda CB1300:ssa BOS-slipari, alumiininen. En ole tyytyväinen laatuun, rosteri putkessa hitsaussaumassa selvä reikä(valmistusvika). Ja äänetkin melko kesyt, jopa ilman db-killeriä, mutta ei se oo haitannu

Hei

Onko ko. putkilla millaisia hintoja? Saako suomesta tilattua? Mikä noista ois halvin?

Oisko miten hankala homma jos alkas noita muokkailemaan esim. Yamaha XJ600?

Kiitos vastauksista..

Back