• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

BMW r100 öljyfiltteri vuotaa?

BMW r100 öljyfiltteri vuotaa?

Moi

vaihdoin bemuun öljyt ja ensimäistä kertaa myös öljyfiltterin. Paketoin kamat kasaan ja nyt olen muutaman kerran huomannut että öljyfiltterin kannen välistä vuotaa öljyä (varsinkin jos antaa enemmän kierroksia).

Öljyfiltterin mukana laitoin uuden kumisen O-tiivisteen, sitten tulee ohutmetallirengas ja lopuksi paperitiiviste. Samat mitä oli ennen öljynvaitoa. Olen kiristänyt pultteja jo muutaman kerran mutta edelleen sieltä vuotaa.

Teinkö jotain väärin vai onko tiivisterenkaat poissa paikaltaan? Pitää varmaan laskea öljyt uudelleen ulos ja avata tuo.

caferacer81 sanoi:
Olen kiristänyt pultteja jo muutaman kerran mutta edelleen sieltä vuotaa.

Joskus liika kiristäminen voi aiheuttaa vuotoa, kun kansi vääntyy.

Ota kansi irti ja tarkasta tiivisteet, niiden kunto ja asento.
Yleensä sieltä löytyy joku syy vuodolle.

itseasiassa googlailemalla ja ohjekirjaa katsomalla saattoi löytyä syy. Laitoin kamat samalla tavalla kuin ne oli avattessa mutta saattaapi olla väärin. O-rengas metallirengas ovat tod.näk. väärässä järjestyksessä. Ensin menee sisään metallirengas ja sen jälkeen kuminen rengas. Ihme ettei ole edellisellä omistajalla vuotanut

Pyörä kyljelleen, niin eikai tarvi edes laskea rasvoja ulos? Ihan mutua, niinku sekin, että toi paperitiivisteen funktio on pitää öljyt sisäpuolella ja se 0-rengas vaan pitää filtterin paikallaan. En o edes nähny tommosta koskaan, mut katoin kuvia:D

Back