Ollut käytössä tämän kesän, Nokia 6230:n kanssa ...
Kävi tehtaalla päivitettävänä (softa), jossa suurimmat bugit poistuivat. Äänen laatu hyvä (puhelimessa vastapuoli ei pysty sanomaan ajanko 0 km/h vai 120km/h).
Väittävät puheäänen oleman hieman luonnoton, joka johtunee aktiivisesta kohinan vaimentimesta.
Itse saan selvää tulppien kanssa aina 120 > km/h asti (hieman lisää volumea saisi olla).
Jonkin verrran ominaisuuksia mm. aktiivinen kohinan vaimennin, volume yms. pystyy nykyään PC:llä itse säätämään, jos jaksaa.
Akun kesto puhelimen kanssa riittävä (kestää ainakin sen minkä 6230:n akkukin), toisaalta empä ole yleensä kovin pitkiä aikoja puhunut.
Jälleenmyyjät Saksassa. Tietääkseni Suomesta ei saa.
Hinta S1 kypärä + Bluesonic 800 Eur.
Eivät tietääkseni myy pelkkää Blusonic sarjaa, koska asennuksen saa suorittaa vain "valtuutettu" taho.
Ekan softa version testasin Riderin kanssa ja ei toiminut.
Eikä tietääkseni uudempikaan toimi, käsitääkseni joku juttu minkälaista bluetooth profiilia Bluesonic tukee (handsfree/headset).
Kesällä kyselin tukea Garmin:n navigattoreille vastasivat sellaisen olevan tulossa.
(ilmeisesti uusi softa jossain vaiheessa).
Softa päivitys periaatteesa tehtävissä tuolla samalla Windows ohjelmalla, jolla ominaisuuksiakin voi säätää tai sitten lähettävä tehtaalle.
Saksalaisilta foorumeilta löytyy ennemmän tarinaa mm. ongelmista joita porukoilla ollut.
Oma mielipide:
- Bluetooth tuki ja softa keskeneräinen, erityisesti yhteensopiivuus
- Ääänenlaatu hyvä
- Puhelimen kanssa käytettäessä akkun kesto riittävä (Navigaattorin kanssa ei kokemuksia)
- Mulla hoitaa sen mikä aluperin oli tarkoitus, puhelimeen pystyy vastaamaan ajon aikana.
-IPa-