• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Bläckäriin Factoryn suutinsarjaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lep1100xx
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Elikkäs onko kokemuksia Factoryn suutinsarjan ja syttypyörän laitosta? Auttaako kuinka paljon alavääntöön,jne...Pettynyt vähän vm.-97 alavääntöihin ja hovihuoltajani ehdotti ens kesäksi kyseistä suutinsasrjaa...Uskon kyllä huoltomiästä ja suutinsarjan laitan, mutta olis kiva kuulla kokemuksia? Kiitoksia!
cool.gif

Kesää odotelles tuloo piiiiiitkä talvi!!
crazy.gif

Mulla 97- Factoryn suutinsatsin lisäksi Streetfighterin sliparit, halvat ja äänekkäät, ei syttypyörää eikä ilmanputsaria vaihdettu. Vääntöä tuli paljon lisää, 100nm/3000rpm ja huippuvääntö 122nm takapyörältä (samaa luokkaa vakio-busan lukemien kanssa ), tehoa 145hv, asentaja sanoi että finaalissa olevat ketjut tod. näk. pudottivat hieman teholukuja. Tehoista ei väliä, kyllä mulle riittää mutta lisävääntö tuntuu roimasti, kaksi päällä kuutosvaihteella satasesta ohitukset heittämällä, ennen tuossa kohtaa oli juuri se kuoppa. Ehdottomasti kannattaa! Omilla Streetfightereilla tehty kolme Euroopan turneeta, usein tankillinen kaasu auki, nyt kuulostaa siltä että kaikki vaimennusmateriaali on palanut taivaan tuuliin
tounge.gif
, mutta pöntöissä lukeekin että ' Silence is silver'
biggrin.gif
Mainitsin nuo sliparit sen vuoksi että lisää läpihengitystä ei ainakaan olisi haitaksi kun kerran aloittaa, käytettyjä saisi varmaankin sopivasti jos ei uusiin halua sijoittaa.

Kiitoksia tieto iskusta
smile_org.gif
Oon kyl miettiny vähä putkien vaihtoa, mut on vähä huono täs asuntoalueella ko räjäyttää kylän hereille aamulla töihin lähties niin mut varmaan poltetaan juhannus kokon mukana!
biggrin.gif

Ymmärrän kyllä että naapuruussuhteet on syytä säilyttää, omat pönttöni kuitenkin taitavat olla poikkeuksellisen äänekkäät, uskoisin että jos jostain löydät edukkaasti ns. laatumerkkiset sliparit niin ei tuu ongelmia. Suosittelen suutinremonttia, vaikutus on todella mullistava!

Voiskos tähän hengen vetoon joku sanoa mitä eroa dynojet vs. factory vai onko käytännön väliä kun itse mietin tuota samaa vaihtoa... saman hintaisia näyttäyisi olevan.

TOMTOM

Dynojetin satsin mukana tulee säädettävät kohoneulat, Factoryssä niitä ei muistaakseni ole. Samoin Dynossa pitää porata pienet reiät niihin neulan "koteloihin", mitkä lie...

Minä ainaski ostan factoryn satsin...Tosin hovihuoltajani kehui et dynojetinsarjalla saa paremmin säädöt kohalle jos meinaa putkia laittaa. Mut mulla ei tarvetta putkille ja mun pitäis viedä dynojetin tapauksessa kalliimpaan paikkaan pärrä säädettäväksi. Et säästänpä sitten tässä...

Pitääkö muuten paikkaansa huhu kuolleesta vääntöalueesta putkitetussa kaasari pläkkärissä? Kuullu et 4000-6000 välillä olis jotain pientä vääntökuoliota? Tietysti juttuja yhtä monta ko kertojaa!
tounge.gif

Minä ainaski ostan factoryn satsin...Tosin hovihuoltajani kehui et dynojetinsarjalla saa paremmin säädöt kohalle jos meinaa putkia laittaa. Mut mulla ei tarvetta putkille ja mun pitäis viedä dynojetin tapauksessa kalliimpaan paikkaan pärrä säädettäväksi. Et säästänpä sitten tässä...

Pitääkö muuten paikkaansa huhu kuolleesta vääntöalueesta putkitetussa kaasari pläkkärissä? Kuullu et 4000-6000 välillä olis jotain pientä vääntökuoliota? Tietysti juttuja yhtä monta ko kertojaa!
tounge.gif
Pitäähän tuo paikkansa. Riippuu putkesta, mutta ainakin yoshin kokoputkella keskialue meni heikoksi ja tuohon ei ole vielä lääkettä löytynyt. Yläpäästä sitten kyllä piristyi mukavasti. Tämä koskee siis vain kaasariversioita. Micronilla olen nähnyt parhaat vääntökäyrät saatavan.

tounge.gif
Pitäähän tuo paikkansa. Riippuu putkesta, mutta ainakin yoshin kokoputkella keskialue meni heikoksi ja tuohon ei ole vielä lääkettä löytynyt. Yläpäästä sitten kyllä piristyi mukavasti. Tämä koskee siis vain kaasariversioita. Micronilla olen nähnyt parhaat vääntökäyrät saatavan.
Muutitko suuttimia putkenvaihdon yhteydessä? Kuten ylempää ilmenee, mulla kuoppa katosi ja vääntöä tuli paljon lisää.

Muutitko suuttimia putkenvaihdon yhteydessä? Kuten ylempää ilmenee, mulla kuoppa katosi ja vääntöä tuli paljon lisää.
Jep muutin suuttimet ja neulat. Penkissä katottiin, jotta seokset on kohdallaan läpi kierrosalueen. Kuten todettua tuo kuoppa on vissiin yoshin ominaisuus. Yoshilla haetaan ilmeisesti enemmän yläpäätä kuin käyttökierrosaluetta. Muilla putkilla ei välttämättä ole vastaavaa ilmiötä.

Back