• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Bensavalo lakkasi toimimasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jjn
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sen siitä saa kun liikaa luottaa tekniikkaan. Tänä aamuna töihin tullessa mopo sammuu Kehä I:llä valoissa. Eikä lähteny käyntiin. Tottakai olin valoissa ensimmäisenä, joten pikapikaa työntämään mopo pientareelle ennen kuin valot vaihtuu vihreäksi.

Lämmöt ok. Trippimittarissa 260 km eli edellisestä tankkauksesta näköjään vierähtäny hetki ja en sentään MINÄKÄÄN aja niin taloudellisesta kaupunkiajoa, että pääsisin alle 6 litran keskikulutuksen.

Onneksi ABC:n kylmäasema 500 m päässä ja Gikseri suostui vielä nykien liikkumaan. Tankkasin 17,7 litraa 18 litran tankkiin, joten näyttää bensavalo tehneen oharit. Ite pitäis kaikki tehdä.

Kaverilla oli samanmoista ongelmaa omassa gixussaan. Huollossa katsoivat ja anturi oli irronnut tankin pohjasta.

Pitänee joku päivä tarkistaa johdotus, vaikka tuskin sieltä vika löytyy. Laittakoon seuraavassa huollossa anturin kuntoon, itse jätän sen suosiolla tekemättä (muuten alkaa löytymään muutakin vikaa kuin bensavalo).

Jospa muistais tarkkailla trippimittaria.

Paljonko yleensä saatte mahtumaan bensaa kikserin tankkiin kun valo syttyy?
Itselläni menee yleensä 12-13 litraa joten "reserviä" jää vielä 5-6 litraa tankkiin.
1/3 kun on jäljellä niin valo syttyy, melko aikaisin..

Kaverilla oli samanmoista ongelmaa omassa gixussaan. Huollossa katsoivat ja anturi oli irronnut tankin pohjasta.
Mullakaan ei valo syty. Siis onko se anturi tankin sisällä, miten sen kiinni saa?  
withstupid.gif

Paljonko yleensä saatte mahtumaan bensaa kikserin tankkiin kun valo syttyy?
Itselläni menee yleensä 12-13 litraa joten "reserviä" jää vielä 5-6 litraa tankkiin.
1/3 kun on jäljellä niin valo syttyy, melko aikaisin..
Mulla menee suunnilleen saman verran. Ja mopo on GSX-R600 K5.
Saman verran menee mullakin ja mopo on GSX-R 750 K5.

Edit. Omistajan käsikirjan mukaan polttoaineen merkkivalo syttyy, kun polttoainetta on jäljellä noin 1.7l.
nixweiss.gif

Ihan uteliaisuuttani kysyn, onko näitä bensavalovammaisia pyöriä säilytetty talven yli miten? Tyhjällä vai täydellä tankilla? Kiinnostaa vaan lähinnä sen takia että onko sillä sitten vaikutusta asiaan.

K6:ssa omistajan käsikirjan mukaan valo alkaa välkkymään, kun bensaa on tähteellä 3ltr ja palamaan jatkuvalla syötöllä kunnes bensaa on enää 1ltr tähteellä.
Mutta välkkymisen jälkeen olen ajellut vielä tovin, n.50km ja tankkiin menee vain bensiiniä 11-12ltr. Joten taitaa olla parempi luottaa tohon trippiin.

K4 Litraseen menee semmoset 15 kun valo syttyy...
cool.gif

220 km.. aika paksut seokset
crazy.gif
kivoja lieskoja putkesta
033102beer_1_prv.gif

Back