• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Bensan vaihto talvisäilön jälkeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Viime syksynä tuli laitettua masinolia tankkiin(viisasta tai ei),niin mitenkähän tuo vaikuttaa,nyt kun talven jälkeen lähtee ajamaan vai vaikuttaako mitenkään? Masinolihan kumminkin on aika puhdasta etanolia. Olisikohan viisasta vaihtaa bensat?

Ei kannata vaihtaa. Kyllä se hyvin palaa.
062802moto_prv.gif

Aina ajellu seisoneilla bensoilla niinku ennenki tallista pihalle keväällä. Pilkun viilaajathan vaihtelee ne seisontaöljytkin ennen ajoon lähtöä uusiin jne. Hyvin se pelittää siis ilman tuommosta ylimäärästä häsläystäkin, ja jos epäilyttää niin painu tankille heti kun saat tilaa tankkiin ja ota uutta löpöä sekaan.
cool.gif

Tuskin tarvetta lienten vaihtoon, ja varsinkin jos se lähtee tulille, käy ja kukkuu. Itse en ole omastani vaihtanut vielä edes viime loppuajokauden öljyjä pois enkä jaksa olla huolissani. Jos kone on niin yliherkkä että siihen pitää pultitkin kiristää silkkihanskat kädessä, ei laite ole minun mieleeni... moottorin pitää olla polttomoottori eikä mikään yliäänitietokone. IMHO.
cool.gif

Paitsi että tuo Futura Green on eri tavaraa, kuin tuolta pumpuista tuleva. Tuota Greeniä ei tosiaankaan saa, kuin kannuissa ja tynnyreissä.

wink.gif
Saapa nähä kuin käy ku tepoilin bensat jäi tankkiin, hyvin kyllä on käynnistyny kun muutaman kerran talven aikana käynnistelly
tounge.gif
noo perjantainapa olen sit vähän viisaampi ajanko kawalla vai kengurulla
sport05.gif

Äläpä hermoile...
Bensat ja masinolit on minullakin tankissa...masinol ihan hyvä, kun pyörä tulee kuitenkin otettua kylmällä kelillä ulos ja Ellu ainakin rykii ja potkii kylmällä säällä.
Toi on ainakin vanhemmissa pyörissä huono konsti ajaa tankki tyhjäksi ja tyhjentää vielä kaasaritkin.Itse tein sen ensimmäisenä talvena....keväällä bensaa lensi joka puolelta...kunnes tiivisteet turposi takaisin kostuessaan.
Vanhoilla öljyilläkin kauden aloitan...vaihdan sit myöhemmin.

just joo.. mitähän ne tollasesta ihmelitkusta sit laskuttaa..?
Futura Greenia (pienmoottoribensiini).
Futura Green Racing, joka on erikoisbensiini kilpakäyttöön. Sitä ei saada joka asemalta eli on periaatteessa tilaustavara. Racingia myydään 200 litran astioissa oliko se nyt 500 euron hintaan. Pelkän Greenin hintaa en muista.

Ei se bensa talven säilytyksestä mitään ominaisuuksiaan ole menettänyt, kyllä se palaa siellä moottorissa kuten syksyllä. Tuskin se kovin kauaa siellä edes joutaa olla kevään ensi käynnistyksestä, kun jo uutta haet huoltamolta tilalle.

Back