• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Bandiitti 1250 naku vs puolikatteella.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja oili
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mopoa pitäisi vaihtaa ja nakumalli toisaalta kiehtoisi, mutta hieman arveluttaa,miten sillä jaksaa reissata. Pikkuisen jos viitsitte laittaa kommentteja
062802moto_prv.gif

Molemmilla voi reissata, mutta kyllä puolikatteellinen on siihen selkeästi parempi. Melko pienikin kate kuitenkin blokkaa pois suuren osan ilmavirrasta.

Mutta riippuu myös, minne aikoo reissata, kuinka pitkiä päiviä, sekä keleistä, jne. Ja toki nakuunkin voisi viritellä jotain pleksintapaista.

Ihan hyvin naku-Banditilla pärjää. Ei pieni viima haittaa. Siinä on vielä semmoinen pieni "kate", muovilärpäke, etuvalon ja mittariston välillä mikä hiukan ohjaa ilmavirtaa. Tai ainakin -07 vuotisessa oli...
Ja tarvikkeenahan saa pleksejä vaikka minkälaisia jos parempaa suojaa myöhmmin haluaa !

jos esim. juuri nyt pitäisi ajaa Helsingistä Nordkapiin ja takaisin, niin tiedän tasan tarkkaan, kummalla mieluummin lähtisin itse. Joskus heinäkuun helteillä valinta voisikin sitten mennä jo hieman tiukemmaksi.

Ilman muuta ite ostaisin puolikatteella, saa myöhemmin vaikka katettua Suzukin omalla katesarjalla jos matkaa enemmän heittää.

Lisäksi on vielä sellainen pulma, että minkälaiset jalkatilat on takana olijalla, sillä takana viihtyvä pitkäsääri kaipaa asiallisia jalkatiloja.
inlove.gif

Naku mallissa on se hyvä puoli, että kortti saattaa pysyä helpommin taskussa koko kesän. Itse laitoin vähän lisää katetta mopoon, jotta jalatkin pysyisivät kuivempina työmatkoilla. Pyörästä tuli tuli asennuksen jälkeen kuvan mukainen (kauneudesta en tiedä mutta toimii).

GSF1250SA.jpg

enemmän pälinää bandiit foorumilla, mutta s versiota suosittelen siitä tein gt:n asentamalla alakatteen.
062802moto_prv.gif

Ehdottomasti naku, puolikatteellisella pääset pleksin vaihtokierteeseen
thumbs-up.gif

aina turbulenssit jostainpäin.

Kolme kesää omistaneena sanoisin pyörän soveltuvan kaksin ajoon
hieman heikosti.
Voimaa ja vääntöä kyllä löytyy,mutta liikkumatila on rajallinen,joten
takapuolen puutumista esiintyy jo parin tunnin ajon jälkeen.
Moni onkin vaihtanut satulan ja varmaan se on asiaa helpottanutkin.
Kaksin reissailuun en gsf:ää ostaisi,vaikka muuten mainio peli onkin.

Itselläni on naku bandit 1200.
Hyvä puoli ettei ilmanvastuksen takia pysty kovinkaan pitkään ylinopeutta ajaa. 100-130km/h vauhdissa pystyy hyvin vielä nojaamaan tuulta vasten. Nopeammassa vauhdissa tuuli saa otteen.
Pitkän matkan(>6h) ajossa perse alkaa puutumaan siten, että lopussa pitää jo pysähtyä ½h-1h välein jaloittelemaan. Eli siinä mielessä ei mikään matkapyörä. Johtuu ehkä myös siitä että olen aika pitkä(195cm).

Mulla on 09 naku ja eipa ole mitaan ongelmia ollut, toki jos tuntikausia pitaa ajaa 160+ km/h niin sitten jonkinnakoinen kate olisi ihan mukava mutta normaalikaytossa oikein toimiva peli.  500km paiva etapit ei ole ongelma.  

2 paalla ajosta en osaa sanoa juuta enka jaata.

edit: kirotusvihreita

Vastaanpa nyt minäkin tähän. Kokemuksia on vain tuolla puolikatteella olevasta 1200 (2005) ja se kyllä toimii pitemmilläkin reissuilla. Kaksi päällä ajo-ominaisuudet ovat ihan hyvät, tosin kyytiläinen tekee tuohon kuskin ja kyytiläisen väliin jonkimoisen pyörteen, erityisesti, jos kyytiläinen pitää takaata kiinni, eli väliin jää pieni rako.
Nakusta mulla ei ole kokemuksia, mutta niitäkin tässä thredissä on jo kommentoitu.

TH
Bandit 1200S

Jos S Bandiitin muuttaa  nakuksi niin onko se ihan vaan, että "kate pois" jne.? Jääkö mitään kiinnitysrautoja yms. näkyviin tms.?
Eli tuleeko siitä ihan niinkuin orkkis naku bandiitti?

En omista bandiittia/suzukia, mutta myös muiden merkkien lomassa  naku-sellaisia olen katsellut ja jos sopiva löytyisikin S versiona niin saiskos siitä sellaisen?

Onko porukoilla täällä muuten pyörien laakerien vaihtoja ja ohjauslaakerin vaihtoja ilmennyt millä kilometrimäärillä?
Entäs onko vetoakselin stefa tai laakeri mennyt vaihtoon missä vaiheessa?

Naku ehdottomasti. Olen nyt ajellut kaksi kesää nakubanditilla, eivätkä 500-700km päiväsiirtymät ole olleet ongelma.

Jos tuuli häiritsee, niin autossa kuulemma on aika hyvin suojassa  
smile_org.gif

Perinteisestihän se, mikä itseltä löytyy, on absoluuttisesti paras, ja sen on näin ollen oltava sitä myös muille....
wink.gif

HAA...........  
idea3.gif

Taitaa muuten tämänkin homman kanssa olla ihan sama juttu
kun niin monen muunkin kanssa.  
lookaround_orig.gif

Asia on harvinaisen selkeä ja yksinkertainen......

Kunhan ensin itse tietää mitä haluaa  
biggrin.gif
.

Ihan vakavasti!

Mopoilukin on laji, jota voi harrastaa itselle mieluisalla ja
sopivalla tavalla miljoonin eri vehkein, vermein ja tavoin.

Jos "se oma juttu" ei ole selvinnyt, eikä siitä ole edes
hajuakaan......  
buttrock.gif

Kyseleminen kannattaa aina, siitä saa tavaraa puntaroitavaksi.
Kannattaa kuitenkin muistaa, että muiden kommentit ovat
tosiaan "heidän" omiaan...... kuten tämä minunkin  
biggrin.gif
.

Mieti itse.... mikä SINULLE on MOPOILUSSA.... "SE JUTTU" !

....ja muista, että kaikkea ei voi saada yhdessä mopossa  
biggrin.gif
.

Eihän se yksi nainenkaan voi olla lyhyt ja lihava, mutta
pitkä ja hoikka.  
tounge.gif
.

Mutta on se niinkin, että jos haluaa ihan 100%:lla
varmuudella tietää..... "nieleekö se, vai sylkäiseekö se"
mielummin..... se selviää vaan kokeilemalla  
cool.gif
.

Ehkä kuitenkin on.... ainakin sosiaalisesti hyväksyttävämpää
pitää tallissa useampaa mopoa.....
Kuin asua muutaman erilaisen naisen kanssa  
cool.gif
.

Sitten vaan miettimään.... mikä on se "juttu"  
sport05.gif

Jos S Bandiitin muuttaa  nakuksi niin onko se ihan vaan, että "kate pois" jne.?
Ei.

Tai kaikkeahan aina pystyy väsäilemään, jos on aikaa ja rahaa. Mutta helpoimmalla ja todnäk huokeimmallakin pääsee, kun ostaa ihan suoraan sen mallin, jonka haluaa.
Itellä menossa katteiden purku omasta 600 moposta ja mittaria ei näköjään saa kiinni mihinkään enää kun katteita ei ole.

Tilasin tosin jo nakumallin mittarin kiinnitys raudat mutta ihmetyttää vielä et minne ne oikee kiinni tulee sit.
osien pitäs ensi viikolla tulla suomeen,.

Toivon mukaan mittarien kiinnityksessä ei ole eroja, muuten menee mittaristo uusiksi.

Miten/missä nakussa on mittari kiinni.?

Back