• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Bagster tankinsuojus - mitään hyötyä ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jassu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jassu

Kunnia pj
Sijainti
Vantaa
Kun ostin pyörän niin kaupanpäälle tuli Bagsterin tankkisuoja (kuva suojuksesta). Onko pelkästä suojuksesta mitään hyötyä kun minulla ei ole bagsterin laukkua?

Mietiskelin että pitäisiköhän tuo suoja laittaa pyörään kiinni, mutta jäi arveluttamaan että mitenkähän on tuon hiekkapölyn kanssa, eli pääseeköhän sitä suojan alle ja samalla se tekisi tankille pahemman karhunpalveluksen. Luulisi että jos hiekkaa pääsee alle niin efekti olisi kuin hiekkapaperilla.

Kellään käytännön kokemusta tuosta Bagsterin suojuksesta?

Sinne ei kyllä mulla ainakaan ole koskaan päässyt yhtään hiekkaa eikä muutakaan paskaa väliin. Suojaa todella hyvin tankin maalipinnan ja on reissussa todella kätevä. Olen käyttänyt 4 vuotta ja ei ole kun hyvää sanottavaa.

Sinne ei kyllä mulla ainakaan ole koskaan päässyt yhtään hiekkaa eikä muutakaan paskaa väliin. Suojaa todella hyvin tankin maalipinnan ja on reissussa todella kätevä. Olen käyttänyt 4 vuotta ja ei ole kun hyvää sanottavaa.
Onko suoja sinulla jatkuvasti kiinni vai ainoastaan reissussa? Mikä on laukkujen laatu, hinta ja löytyykö Suomesta edustusta? Kiinnostaa kovasti kyseinen systeemi koska Trumpassa on muovitankki ja ainakin kuvien perusteella erilaiset hihnaviritykset vaikuttaisivat kovin hankalilta.
062802moto_prv.gif

Vastaan vaikka minulta ei kysytty
smile_org.gif

sanoi:
Mikä on laukkujen laatu, hinta ja löytyykö Suomesta edustusta?
Laukut ovat laadukkaita, hinnaltaan 100-150 e ja Keravalta löytyy maahantuoja - itse saa sitten päätellä kuuluuko Kerava Suomeen ;)

Maahantuoja: Jutako

Kiitos kovasti tiedoista. Vieläpä vaivaan ja kysyn; mikä noista laukkumalleista on toimiva/toimivin? Eli onko kokemuksia eri malleista? Malleja kun on tarjolla aika montaa sorttia. Kun hintoja katsoo niin aika kalliiksi tulee, mutta lienevät hintansa arvoisia?
062802moto_prv.gif

Mulla on toi kahdeksan asteen malli omassa pyörässä. Todella jäpäkkää tekoa ja helppo käydä tankkaamassa koska laukkun saa takareunasta pikalukkojen avulla helposti pystyyn. Tän laukkumallin kanssa voi ajella vähän vauhdikkaamminkin koska on kiilamainen takareunasta ja siis mahdollistaa tankin päällä roikkumisen.
sport05.gif
Oon ollu tyytyväinen, sopii mun käyttöön ku nenä päähän.

Noniin, teidän innoituksesta kävin nyt vahaamassa kisulin tankin ja iskin tuon suojuksen siihen päälle.

Ulkonäöstä voipi olla montaa mieltä, oman mielipiteen voi kertoa katsastettua kisulin kuvat täältä. Omasta mielestäni tuo ei ole ollenkaan ruma...

Kun tehtiin etelänmatka, niin kaverilla oli sellaine tankkilaukku, joka
kiinnittyi sellaisilla sivulerputtimilla, joissa oli magneetiti sisällä. Se oli
matkalla ihan kätevä, mutta kaiken vesi ja kurasateen jälkeen
tankin ja laukun väliin meni moskaa - tietenkin. Aikaa myöten se
naarmutti tankkia. Se ei ollut ihan kiva juttu. Että varokaa sitä.
crazy.gif

Tankinsuojus on nyt ollut pyörässä parisen kk:tta ja tyytyväinen olen ollut, kävin myös ostamassa Bagsterin laukun (alpha) joka siis menee tuohon suojukseen heittämällä kiinni.

Hyvä systeemi, tosin ehkä hiukka hintava (Suojus 110e, laukku 120e).

Suosittelen.

Minulla tuli kans mukana tuo Bagsterin tankkisuojus Busaan.
Oli vaan värit väärin päin. -01:ssa on sininen-harmaa just toisinpäin kuin -00:ssa josta ilmeisesti suojus oli. Näytti vähän hölmöltä värityksen kanssa joten ostin Oxfordin tankkilaukun.

Myynnissä olisi Bagsterin suojus malliin -00 sini-harmaa...  
wink.gif

- jsalok -

Vinkki!!
Mulla on kanssa baxterin tankinsuoja, mutta olen liimannut kirjanpäällystämiseen käytettävää kelmua ensin tankkiin.
Suojaa hyvin eikä tankin ja suojuksen väliin päässyt pöly pääse hieromaan tankkia mataksi.
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Mietiskelin että pitäisiköhän tuo suoja laittaa pyörään kiinni, mutta jäi arveluttamaan että mitenkähän on tuon hiekkapölyn kanssa, eli pääseeköhän sitä suojan alle ja samalla se tekisi tankille pahemman karhunpalveluksen.
Mulla on vähän kaksijakoinen mielipide tuollaisiin suojuksiin. Jos käyttää paljon laukkua, niin se varmasti puolustaa paikkaansa. Kuitenkin tulee mieleen pappa, joka laittaa uuteen autoonsa heti penkinsuojat biltemasta. Mikä hyöty on uudesta hienosta verhoilusta tai maalipinnasta jos sen panee heti piiloon. Se penkki kuluu kuitenkin käytössä siellä suojan allakin, tai vaikka ei kuluisikaan niin hyöty tästä vaivannäöstä on seuraavalla omistajalla joka ottaa suojat pois..

Itselläni on laukun tarvetta niin harvoin ettei tuollainen malli ole mun valintani. Yhden tankin pilasin magneettikiinnitteisellä laukulla, joten sitäkään en mielelläni käytä. Varovainen olisin myös tuon Bagsterin kanssa. Varsinkin veden mukana hiekkapölyä pääsee varmasti senkin alle ja tuollainen kontaktimuovi tms. ei välttämättä ole liioittelua.

Olen hieman eri mieltä tuosta pölyn pääsystä bagstersuojuksen alle. Olen käyttänyt kolmatta vuotta tankkisuojusta. Joka kevät olen ottanut sen irti ja mitään likaa en ole välistä löytänyt.

Takakatteet ole suojannut kirjamuovilla tekstiililaukkujen hankausta vastaan.

Nyt jonkunaikaa Bagsterin kanssa ajaneena alan jopa jo pitämään sen ulkonäöstä
smile_org.gif
Lisäksi sillon kun ei oo tankkilaukkua kiinni saa sen kiinnikkeeseen tehtyä helposti cd-soittimen piuhalle "vedonpoiston"
biggrin.gif

Mulla on vähän kaksijakoinen mielipide tuollaisiin suojuksiin. Jos käyttää paljon laukkua, niin se varmasti puolustaa paikkaansa. Kuitenkin tulee mieleen pappa, joka laittaa uuteen autoonsa heti penkinsuojat biltemasta. Mikä hyöty on uudesta hienosta verhoilusta tai maalipinnasta jos sen panee heti piiloon.
Mitä hyötyä siitä on sitten, kun pinta on paskana? Edellisen mopon uusi omistaja kiitteli tankin täydellistä kuntoa - siinä oli ollut Bagster kaksi vuotta päällä, eikä väliin mennyt muruakaan hiekkaa tai pisaraakaan vettä.

Suotta epäilee, ennen kun itse kokeilee...

ps. Bagsterin kanssa siinä tankin päällä voi ajellessa ihan hyvällä omallatunnolla vaikka joskus istuskella, kun lapsettaa  
biggrin.gif

! Halutaan ostaa Bagsterin musta tankkilaukku!

Mitä hyötyä siitä on sitten, kun pinta on paskana? Edellisen mopon uusi omistaja kiitteli tankin täydellistä kuntoa
Sama toisinpäin: Mikä hyöty on siitä virheettömästä, kauniista maalipinnasta jos ei sitä kukaan edes näe?

No ehkä tuo "hyöty" oli väärä sanavalinta. Tarkoitan siis, että kun minä maksan siitä uudesta ja virheettömästä maalipinnasta, niin tahdon myös itselleni siitä seuraavan ilon. Sinä hoidit asian niin, että tämän ilon saikin se seuraava omistaja joka tietenkin oli tyytyväinen.

Kukin ihan oman valintansa mukaan, tietenkin. Enkä minä mollannut tuota tuotetta, jos sen kuvan sai. Sehän on hyvä jos se on kerran hyvä. Minä vain katselen mieluummin sitä tankkia sellaisenaan ja ikuisena pessimistinä ja todella tarkkana miehenä omien tavaroideni perään pelkäsin heti pahinta.

Mitä hyötyä siitä on sitten, kun pinta on paskana? Edellisen mopon uusi omistaja kiitteli tankin täydellistä kuntoa
Sama toisinpäin: Mikä hyöty on siitä virheettömästä, kauniista maalipinnasta jos ei sitä kukaan edes näe?

No ehkä tuo "hyöty" oli väärä sanavalinta. Tarkoitan siis, että kun minä maksan siitä uudesta ja virheettömästä maalipinnasta, niin tahdon myös itselleni siitä seuraavan ilon. Sinä hoidit asian niin, että tämän ilon saikin se seuraava omistaja joka tietenkin oli tyytyväinen.

Kukin ihan oman valintansa mukaan, tietenkin. Enkä minä mollannut tuota tuotetta, jos sen kuvan sai. Sehän on hyvä jos se on kerran hyvä. Minä vain katselen mieluummin sitä tankkia sellaisenaan ja ikuisena pessimistinä ja todella tarkkana miehenä omien tavaroideni perään pelkäsin heti pahinta.
Eihän sitä suojaa ole tarvis pitää, kuin silloin kun käyttää tankkilaukkua. Muulloin virheetön maalipinta ihailtavaksi.
Suojan kiinnitys tai irroitus vie aikaa n. 1-2 min.

Back