• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

B&C Express

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja (poistettu tili)
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
P

(poistettu tili)

Guest
Tilasin Renthalin stongan ko. kaupasta, kehuvat olevansa UK:n suurin postimyyntikauppa.

Osote

Luottokortin tunnistus meni ok, kaikki ok, paitsi että tänään ne pyytää faxaamaan ajokortin heille. Mitä tämä tällainen on?

En ole ennen kuullut ettei luottokortti kelpaa?

Pitäköön stongansa.

aika monet firmat waatii oikeaksitodistetun kopion ajokortista... näin vältytään korttihuijauksilta paremmin.

Toihan on hyvä, ettei joka jamppa saa tilata tavaraa esim. sinun kortillasi. Hidastaa vähän kaupankäyntiä, mutta lisää turvallisuutta.

Jenkkilästä tilatessa on joskus kyselty ajokortin kopiota ja silmään on myös pistänyt joillakin tieto että he saattavat sitä kysellä (vaikka eivät aina välttämättä kysy).

Mielestäni ihan ok toimintatapa, joskin hiukan hidastaa kaupankäyntiä..

Jos ajokortissa olisi oikea osoite toi vois jotain auttaa. Jos olisin rosvo niin kai tonne vois laittaa vaikka kenen ajokortin scannauksen.

Pitää etsiä toinen kauppias, se on helpompaa kuin faxin löytäminen.

Itse ainakin ko. putiikista tilanneena valokuvasin ajokortin ja mailasin sen niille. Siitä parin päivän päästä tnt toi paketin kotio. Suosittelen.

Itsekin Jenkeistä tilanneena kuulostaa tutulta. Saksasta on tavarat tulleet ilman "ylimääräisiä" varmistuksia.

Vielä yön yli mietittyänikään en keksi yhtään syytä miksi laittaisin ajokorttini skannauksen nettiin. Tuosta serveristä kun hakkeri löytää mun ajokortin ja luottokortin tiedot, niin se on menoa.

Eikä toi ajokortti todista mitään. Jos mä olen varastanut luottokortin, niin olen voinut varastaa ajokortinkin. Kauppiaalle pitäs riittää että korttiostos on varmistettu eikä korttia ole kuoletettu.

Yks saksalainen kauppias halusi soittaa ja kysyä luottokortin numeron puhelimessa, musta se oli ihan jees ja turvallista minunkin kannalta.

Siksikai nuo pyytävätkin faxaamaan eikä laittamaan korttia nettiin. Tiettävästi krakkerit ei ainakaan vielä kauheasti kuuntele puhelinlinjoja.

Harva taskuvaras säilyttää myös ajokortin jos pöllii lompakon. Toki näin voi käydä ja sitten menetät rahas ellet oo kuolettanu korttia. Tokihan sen kuoletat jos se pöllitään. Mutta asia erikseen on nämä korttilukujen suurvarkaudet jostain webbikaupasta. Luottokorttien numeroita on netti pullollaan ja sellaisen voisit sinäkin sattumalta netistä löytää. Mutta harvoinpa samasta paikasta löydät skannatun ajokorttisi.

Vielä yön yli mietittyänikään en keksi yhtään syytä miksi laittaisin ajokorttini skannauksen nettiin. Tuosta serveristä kun hakkeri löytää mun ajokortin ja luottokortin tiedot, niin se on menoa.
Niin, faksi ja kopiokone löytynee joka kylältä:

sanoi:
Siksikai nuo pyytävätkin faxaamaan eikä laittamaan korttia nettiin. Tiettävästi krakkerit ei ainakaan vielä kauheasti kuuntele puhelinlinjoja.

Itse olen tilannut useasti Jenkeistä faksaamalla ja varmistus puhelimitse. Toimii kuin junan vessa.

Eikö noita saa Suomesta?
No kun kysyit, niin Allrightista sai stongan hintaan 45e. Englannissa se maksoi 38e, mutta postimaksu oli 18e.

Eli halvemmaksi tuli kun hain Vallilasta. Olis se tilattu kama pitänyt postista hakea kuitenkin.

Allrightilla olis ollut postimaksi 10e, eli yhteensä 55e. Englannista siis 56e.

Aina ei kannata tilata netistä.

Eikö noita saa Suomesta?
No kun kysyit, niin Allrightista sai stongan hintaan 45e. Englannissa se maksoi 38e, mutta postimaksu oli 18e.

Eli halvemmaksi tuli kun hain Vallilasta. Olis se tilattu kama pitänyt postista hakea kuitenkin.

Allrightilla olis ollut postimaksi 10e, eli yhteensä 55e. Englannista siis 56e.

Aina ei kannata tilata netistä.
Tuota juuri meinasinkin
wink.gif

Eikä tarvi patrioottienkaan itkeä kun rahat valuu ulkolaisten taskuun  (vrt. keskusteluihin "Mitään en osta Lidlistä")
tounge.gif

Back