• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Autovero myöhässä + tarrakilvet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hakkila
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kävipä niin että olin reissussa pari viikkoa ja palattuani löysin veropäätöksen jossa eräpäivä oli 9.6. No nyt vero on maksettu mutta mites pyörällä saa ajaa?. Jos olen oikein käsittänyt, olisin voinut ajella 3 kk tarrakilvillä, mutta koska veronmaksu myöhästyi, niin kilvistä läksi nyt varmaan "virta". En tiedä palautuuko, kunhan maksu näkyy tullin reskontrassa, paitsi että haluavat tietty vielä korkoja... Pyörän ajattelin rekisterikatsastaa heinäkuussa kunhan roplaan sen lomalla priimakuntoon, mites tälle käy? Tulli oli siis odotettua vikkelämpi ja tästä kärsitään. Lieneekö jollakin kokemusta asiasta? Tosin pieni positiivinen pilkahdus tässä on jos peruslaiska myyjätuttavani ei ole poistanut pyörää Viron kilvistä jollain keinolla, kilvet on nimittäin yhä minulla  
biggrin.gif

Eikös rekisteröintikatsastus olisi pitänyt suorittaa, tai ainakin aloittaa, jo viimeistään 5 päivää pyörän Tulliin ilmoittamisen jälkeen
wink.gif
Eli minun tietääkseni et kyllä saa ajella pyörällä enää.

Tarrakilven käyttö edellyttää, että katsastus aloitetaan 7 vrk kuluessa tarrakilven myöntämisestä. Lupa päättyy, kun veropäätös tulee. Näin ollen pyörällä ei tässä tapauksessa saa ajaa ennen kuin se on rekisteröity. Homma hoituu kuitenkin nyt yhdellä konttorikäynnillä (jos katsastus menee läpi).

En sitten tiedä onko autojen kanssa sama asia, mutta TULLIsta kysyttynä sai ajaa heidän leiman loppuun ilman ongelmia (3kk)
Ulkomaan (D) punapää loppui 1kk kuluttua, joten konttorilta tarrakilpi peliin, jonka voimassaolo loppui juuri tullin luvan loppumiseen!!
Veropäätös tuli noin pari vkoa ennen ko. luvan (3kk) loppumista. Maksu pankkin tullin tilille ja parin päivän kuluttua konttorille.
Ns. vuosikatsastus ja rekisteröinti kehuin putkeen ja se siinä.
Suomikilvet kiinni  
062802moto_prv.gif

Pientä tarkennusta aiheeseen : "Rekisteröintikatsastuksen aloittamiselle ei ole asetettu määräaikaa eikä se ole edellytys ajoneuvon verottomalle käytölle."
Tarrakilvet tosiaan "laukeaa" jos veroa ei ole maksettu, mutta muutenhan homma menee "Rekisteröinnin edellytyksenä on maksettu autovero, voimassa oleva liikennevakuutus ja suoritettu rekisteröintikatsastus." Pyörää tässä laittelen vähitellen kuntoon ja sitten katsastukseen, kai ne kilvetkin joskus saa.

Back