• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Autoradio moottoripyörään (Autocomiin)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja puolapek
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moi,

ajatuksena olisi asentaa kaukosäätimellä varustettu
autoradio moottoripyörään. Laite tulisi piiloon joko
satulan alle Autocomin viereen, taka-/perälaukkuun tai
katteisiin. Kaukosäädin sitten sopivaan paikkaan, josta
sitä ajon aikana voisi käyttää.

Linjaulostuloja näyttää löytyvän jo perussoittimista, joten
sähköinen kytkentä (rca/miniplug)johdolla Autocomiin ei liene ongelma.

Antennille paikka jostain sopivasta kohdasta. Ovatkohan kaukosäätimet aina infrapunalla toimivia nykyisissä autoradioissa. Vaatinevat tällöin "näköyhteyden" soittimeen, joka voi tuottaa hiukan ylimääräistä mietintää..

Onkos kellään henk.kohtaisia kokemuksia tällaisesta virityksestä ?
Vinkkejä otetaan mielellään vastaan !

Eikö olisi helpompaa hommata kännykkä tai mp3-soitin, jossa on radio? Eikä tarvitse asennella yhtään mitään. Kaukosäädintä ei ehkä ole, mutta voihan sitä leikkiä, että se puhelin onkin kaukosäädin
tounge.gif

Tupsytillä virtaa, niin ei lopu akku kesken soitannan.

Eikö olisi helpompaa hommata kännykkä tai mp3-soitin, jossa on radio? Eikä tarvitse asennella yhtään mitään. Kaukosäädintä ei ehkä ole, mutta voihan sitä leikkiä, että se puhelin onkin kaukosäädin  
tounge.gif

Tupsytillä virtaa, niin ei lopu akku kesken soitannan.
Juu tätä kännykkä systeemiä olen käyttänytkin, mutta
kännykän operointi ajon aikana ei hanskat kädessä ole
mitenkään helppoa eikä turvallista. Radion kaukosäätimen näpläys olisi ehkä luokkaa helpompaa isompien nappuloiden vuoksi.

Toinen juttu on se, että oikealla radiolla ja erillisellä antennilla saisi radiovastaanoton paremmaksi. Kännykän radiohan ei mikään kovin herkkä kapistus ole.

sonylla oli ainakin venesoittimia, hieman paremmin suojattuja kuin normilaitteet... Toisaalta noita "hinnat alk."-malleja saanee pari-kolme niiden hinnalla.

Mikäli ostat Sonyn tai Pioneerin soittimen jossa valmius, niin tuohon on itse tehtävissä langallinen kaukosäädin.
Mikäli kiinnostuit niin niin ota yhteyttä.

Sonyllä on myös se legendaarinen sauva jota on helppo käyttää sokkona.
EDIT: Ko. sauvaa näköjään onkin käytetty samanlaisessa projektissa.
Kliks

Tuo Sonyn kaukosäädin on ihan Ok, mutta ei kostetudesta pitävä. Itse käytin sitä edellisessä bemarissa johon vaihdoin orkkis soittimen tilalle Sonyn minidiscin. Kesän käytön jälkeen alkoi takeltelemaan napit ja pylpyrät itsensä jumiin käytössä. Silti käytin suojana muovipussia sateessa. Silti täytyy myöntää että on paras vaihtoehto toistaiseksi minkä tiedän uuden bemarin orkkis ohjaimen jälkeen. Onnistuu hanskat kädessä mainiosti.
Itse olen ajatellut että josko voisi rakentaa siten että laittaisi pelkän irrotettavan ohjanpaneeliin johonkin stongan luo käännettävän pleksin alle ja soittimet vaikkapa pikäliittimillä takaboksiin sisälle. Vähän vaatii juotoshommia ja näpertelyä.

Kliks
Jotain tällaista olin juuri ajatellut. Sony voisi olla hyvä
ratkaisu tuon toimivan kaukosäätimensä ansiosta.

Kiitokset vihjeistä!
itsellä oli juuri tuollainen viritelmä aikoinaan pannarissa..ja hyvin toimi.
tuo tikku tosin hieman arka sateelle..mutta voihan sen suojata...jollakin....

jos joku tarvitsee..löytyy tollanen tikku hyllystä.

Kliks

Kiitokset vihjeistä!

Ekkö sää isoon taloon isäntä osannu olla iliman rariota mopoossas?
Kai sää sentäs kuuntelit pelekästänsä meirän omia lauluja niikus noita "Tuuli se taivutti koivun larvaa" ja "Kytösavun aukeilla mailla" kun karautit setorillas tanhupiirin hariootuksiin? Mulle riittää moporeissus pelekästänsä tuulen humina ja semmoone kissin kehruu, mikä lähtöö rivineloosesta!
tounge.gif

Bluetoothheadset varustettuna AVCTP:llä niin voit valikoida biisejä kypäräpuhelimen (esim midland BT2) hanikoista, biisit tulee langattomasti taskusta vaikka nokialaisesta. Mutta radio onkin kinkkisempi, se kun vaatii piuhan antenniksi. Ehkä tuohon jonkun viritelmän keksisi..

Kliks

Kiitokset vihjeistä!

Ekkö sää isoon taloon isäntä osannu olla iliman rariota mopoossas?
Kai sää sentäs kuuntelit pelekästänsä meirän omia lauluja niikus noita "Tuuli se taivutti koivun larvaa" ja "Kytösavun aukeilla mailla" kun karautit setorillas tanhupiirin hariootuksiin? Mulle riittää moporeissus pelekästänsä tuulen humina ja semmoone kissin kehruu, mikä lähtöö rivineloosesta!
tounge.gif
mistäs sen muualta sais tietää millon o ikl;n pikkujoulu tai lähereteään mäntsälään trysköihin.
eniten harmittaa ku ei oikein pääse enää reissuun kuunteleen ku tuo maineikas suomen ensimmäinen matkatoimisto lakkautettiin..silloi jotaki epäselevyyksiä noitten paluumatkojen järijestelyis..tää  oy lapuanliike resor ab...

rariosta tää kaikki
idea3.gif

ps..pölijänäkö sää mua pijät..mennä setoril tanahuharijootuksiin..
meinaa olla semmonen tapa notta muodottomax mukiloijaan joiikinen jos erehtyy ajelemaan paikalle muulla ku kotomaisella kulukupelil..valakulla sinne mennään.

Tuota Sonyn kapulaa on helppo simuloida itse kyhätyllä kakella.

Rakensin autooni kaken vanhan pleikkarin tattiohjaimesta.
Siinä on 5-suuntaa eli volume, kappaleen vaihdot ja keskeltä painamalla vaihtuu ohjelmalähde.

Eli hommaat X määrän haluamiasi nappuloita niin niistä + muutamasta vastuksesta tekee helposti mieleisensä ohjaimen.  

PS. Tuo Sonyn ohjain toimii myös monissa Pioneerin soittimissa.

dodii, oon jo mainostanu muissa ketjuissa hyväks havaittua sydeemiä mut laitetaan ny tännekkii: navi, sd-kortti musalle, fm-lähetin ja scalarider. voip kuunnella melki mitä huvittaa, myös kännyä jos on ihan pakko
tounge.gif

Itse katselin tämmöistä marine audio systeemiä, mutta sportista loppuu vähän tila kesken.

Linkki

Tuolla sais systeemit suojaan. Saman linkin kautta löytyy tuohon erillaisia vedenpitäviä kaukosäätimiä

Autoradio jonnekin jemmaan, pyörään siis , kaukosäätimestä ir-ledi irti ja lähelle radion ir-vastaanotinlediä,
ohut kaapeli (2 napainen riittää) ko. osien välille.

Toimii kuin junan vessa, tosin kokeiltu autossa kytkettynä ohjauspyörään ja töötin liukupintojen läpi
smile_org.gif

Muistaakseni jossain on ollu joskus, tuo asennus oli Mersussa.
Toinen karva tais mennä runkoon, toinen torven liukua pitkin.

Töötti ei tietenkään toimi ratista vaan oli katsastusmiehen riemuksi eri painikkeella.

Back